Toon posts:

zyxel 2602hw-61, Internet valt weg bij P2P programma's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goede middag,

Ik heb een probleem met mijn nieuwe adsl telefonie verbinding van Tiscali.
Ik heb een zyxel 2602HW-61, de wireless optie. Elke keer als ik soulseek, exeem of bit-torrent (P2P) open heb staan knalt de internet verbinding eruit. voip (telefonie) is nog niet aangesloten. Het lijkt erop dat het modem zich aan het resetten is. Na een aantal minuten doet alles het weer en begint alles weer van voor af aan. Als ik geen P2P prog. open heb staan doet alles het perfect. Ik weet dat meerdere mensen hier problemen mee hebben. Nou heb ik op het net wel een aantal topics hier over gevonden maar deze waren tot op heden nog niet echt bevredigend.

Heeft iemand hier een oplossing voor? of wachten op firmware?

Mark

Verwijderd

Wachten op firmware...

ik heb namelijk meer mensen over dit probleem gehoord. Kijk maar in het "Tiscali adsl met telefonie" topic...

Verwijderd

Topicstarter
Welke firmware zou je dan moeten hebben? van Tiscali of van Zyxel.
Heb ergens gelezen dat het eigenlijk een 2600 is speciaal voor Tiscali en dus niet de 2602. Maarja hoe kom je er achter.

vond ook nog een forum met dezelfde problemen.

http://www.adslforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=14454]

Verwijderd

Topicstarter
was ik weer.

Heb 2 oplossingen. hoop ik.
1. beperk het aantal verbindingen binnen je P2P programma. Bij mij werkte het met 2 downloads en 1 upload.(soulseek) Dit schiet natuurlijk niet op.
2. Is het uitzetten van de firewall in de 2602 hw. Ik heb contact gehad met Zyxel en deze erkende het probleem. Ze zijn nu vanalles aan het testen en waarschijnlijk komt er binnen kort nieuwe firmeware.
Tot die tijd maar een andere firewall gebruiken.

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11 10:27

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik heb dit probleem ook, heb gisteren mijn Zyxel gekregen en de verbinding bleef maar wegvallen. Heb nu de firewall uitgezet (had ik ook uitstaan op mijn vorige Zyxel van Tiscali) en hoop dat de verbinding wel blijft.

Ik verbind via een 3Com OfficeConnect en ik dacht eerst dat het daar aan lag. Wat ik ook merkte nl. is dat als ik een 54 Mbit verbinding 'afdwing' dat ik niet kon internetten. Nu staat de verbindingsnelheid weer op auto (dacht eerst dat het wisselen van snelheid de oorzaak was) en ik hoop dat alles nu goed gaat.

Firmware zal wel snel komen, is Zyxel altijd wel goed in.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11 10:27

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik heb mijn firewall uitgezet maar nog steeds is mijn verbinding eruit gevlogen...

Ik heb wel Shareaza als P2P programma draaien. Die beperkt het aantal verbindingen ivm SP2 al automatisch. Ik hoop dat er snel een nieuwe firmware komt. Deze problemen had ik niet met mijn oude Zyxel...

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

• RBA
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-02-2021

RBA

De nieuwe firmware schijnt er eindelijk te zijn.

http://operations2.tiscal...er/telefonie/340MS4d0.bin

http://www.vliegop.nl/

• dj.verhulst
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-10 19:02
ook de laatse firmware van 22 dec 2006 help geen zak ,,
heb van tweakdsl al een nieuwe router gekregen helpt geen zak
zodra ik de nat fowarding regel uit zet blijft het modem wel werken........

heb net een uur met zxtel zelf aan de telefoon gehangen ,, maar het lijkt op een firmware probleem

doe wat testjes om ze te helpen het te lokaliseren

[ Voor 15% gewijzigd door dj.verhulst op 16-02-2007 15:48 ]

niet gehindert door enige vorm van inzicht

Pagina: 1