Ten eerste, wij hebben:
Een tiental XP/2000 PC's, allemaal in dezelfde LAN achter een proxy verbonden met het internet.
Ten tweede, wij willen:
Op alle PC's een Java webchat starten op een internet site.
Ten derde, de situatie:
Op sommige PC's (XP en 2000) werkt het wel, maar op de meeste niet.
Als be betreffende URL bezocht wordt krijgt men eerst een tweetal (blanco) browser vensters die kortstondig openen en dan weer afsluiten. Vervolgens krijgt men een vensterje met de melding, "Java (tm) Loading...". Na een aantal seconden verdwijnt deze melding, en vervolgens gebeurd er niks. *Nu zou dus een webchat client venster moeten openen*
Ten vierde, wat is er geprobeerd?:
1. temp files en cookies verwijderen,
2. security settings op laag gezet,
3. diverse (java) instellingen geprobeerd in Internet Opties,
4. verschillende JSE versies geinstalleerd, vanaf 1.4.2 t/m de laatste versie,
5. Aantal tips, opgezocht met Google (mbt videokaart drivers, namen van mappen in hoofdletters, ...) opgevolgt,
6. Netwerkbeheerder heeft op enkele PC's instellingen vergeleken/nagekeken.
7. DirectX geinstalleerd,
8. Virusscanner en firewall verwijderd,
Ten vijfde, nog opmerkingen?:
Ja, ik merkte dat als ik de temp files en cookies verwijderd had ik na het "Java Loading" venster
de Java Webstart te zien kreeg. Hier zie je dat de jar files gedownload dan wel gecontroleerd worden. Uiteindelijk krijg ik de vraag of ik het goed vondt dat de applicatie (ik neem aan, de wechat app) gestart wordt. Waneer ik op "Ja" klik gebeurdt er vervolgens niks. Het vreemde is, op de PC's waar alles wel normaal werkt ik deze vraag niet krijg.
Ik krijg helemaal geen foutmeldingen.
Andere java web apps, bv de demos op de Sun site, werken wel.
Heeft iemand een oplossing voor dit probleem, of ook maar enige tip? Ik weet nu niet eens in welke hoek ik de oplossing van dit probleem zoeken moet!
Een tiental XP/2000 PC's, allemaal in dezelfde LAN achter een proxy verbonden met het internet.
Ten tweede, wij willen:
Op alle PC's een Java webchat starten op een internet site.
Ten derde, de situatie:
Op sommige PC's (XP en 2000) werkt het wel, maar op de meeste niet.
Als be betreffende URL bezocht wordt krijgt men eerst een tweetal (blanco) browser vensters die kortstondig openen en dan weer afsluiten. Vervolgens krijgt men een vensterje met de melding, "Java (tm) Loading...". Na een aantal seconden verdwijnt deze melding, en vervolgens gebeurd er niks. *Nu zou dus een webchat client venster moeten openen*
Ten vierde, wat is er geprobeerd?:
1. temp files en cookies verwijderen,
2. security settings op laag gezet,
3. diverse (java) instellingen geprobeerd in Internet Opties,
4. verschillende JSE versies geinstalleerd, vanaf 1.4.2 t/m de laatste versie,
5. Aantal tips, opgezocht met Google (mbt videokaart drivers, namen van mappen in hoofdletters, ...) opgevolgt,
6. Netwerkbeheerder heeft op enkele PC's instellingen vergeleken/nagekeken.
7. DirectX geinstalleerd,
8. Virusscanner en firewall verwijderd,
Ten vijfde, nog opmerkingen?:
Ja, ik merkte dat als ik de temp files en cookies verwijderd had ik na het "Java Loading" venster
de Java Webstart te zien kreeg. Hier zie je dat de jar files gedownload dan wel gecontroleerd worden. Uiteindelijk krijg ik de vraag of ik het goed vondt dat de applicatie (ik neem aan, de wechat app) gestart wordt. Waneer ik op "Ja" klik gebeurdt er vervolgens niks. Het vreemde is, op de PC's waar alles wel normaal werkt ik deze vraag niet krijg.
Ik krijg helemaal geen foutmeldingen.
Andere java web apps, bv de demos op de Sun site, werken wel.
Heeft iemand een oplossing voor dit probleem, of ook maar enige tip? Ik weet nu niet eens in welke hoek ik de oplossing van dit probleem zoeken moet!
[ Voor 119% gewijzigd door lordsnow op 15-04-2005 00:53 ]