[2000/2003] MMS streams openen niet

Pagina: 1
Acties:

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Topicstarter
Ik heb hier een 2K3 Server met media services 9 geïnstalleerd. Ik wil graag audio streamen dus ik heb een publishing point aangemaakt en voilá leuk audio streamen.

Ik heb zelf een htm pagina in elkaar gezet met linkjes naar de streams. Vanaf XP werkt dit prima, maar zodra ik zo'n link klik vanaf mijn servers (2k/2k3) gaat het mis.

Vanuit Internet Explorer klik ik zo'n link aan waarna mijn browser als een gek begint te tikken (het geluidje van een link aanklikken) dit geluid blijft dus continu doorgaan. Als ik dan in taakbeheer ga kijken zie ik een load van 100% en wordt het proces iexplore.exe talloze (tot over 50 keer!!) keren wordt gestart. Wanneer ik IE dan maar afsluit komt WMP aanzetten met het verhaal dat hij het schema niet herkend en of ik het alsnog wil afspelen. Wanneer ik dan ja druk krijg ik een fout dat ie het bestand niet kan benaderen. Als ik echter recht klik op het item wordt er voor de bron I% gezet. Wanneer ik open url doe en de link plak doet hij het wel!

Dan nu even de vraag waarom ik in vredesnaam audiostreams wil luisteren op m'n servers. Nou het zijn server met Metaframa XP erop geïnstalleerd dus zoals WMP zich gedraagd op de server doet ie dat ook op mijn clients!

Het is me overigens 1 keer gelukt door de MMS proxy in WMP in te stellen. Maar dat werkt nu dus niet meer... :'( Het probleem is overigens met alle MMS streams (of rtsp)

Me isa server 2004 heb ik ingesteld aan de hand van dit document verder vond ik dit maar daar ben ik niet zker van :D

[ Voor 21% gewijzigd door Herby op 14-04-2005 15:26 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Herby

Herby

Stalknecht

Topicstarter
*kickje*

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dat continue door clicken lijkt een beetje op een oneindige redirect - staat er misschien iets van een redirect in die website die je gemaakt hebt, of in de HTML die je gemaakt hebt? :)

• Herby

Herby

Stalknecht

Topicstarter
Dat zou een beetje vreemd zijn aangezien ik bij elke MMS link dit probleem heb.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Laat de isa-server wel traffic door op die momenten? Rechtstreeks zonder proxy werkt het wel?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Herby

Herby

Stalknecht

Topicstarter
sanfranjake schreef op zondag 17 april 2005 @ 20:39:
Laat de isa-server wel traffic door op die momenten? Rechtstreeks zonder proxy werkt het wel?
Vanaf mijn werkstation werkt het wel elk moment. En zoals ik al zei is de Isa server volledig ingesteld met het dit document, dus het verkeer wordt goed doorgelaten. Ik in mijn logs ook nergens een melding dat het geblokkeerd zou worden. Trouwens als ik de link rechtstreeks plak dan opend hij de stream wel.

• Herby

Herby

Stalknecht

Topicstarter
Gelukt! Het probleem zat hem in dat Citrix de registry voor de mms class veranderde (dit is hetzelfde als een file association maar dat werkt niet). En ipv van WMP werd hierdoor IE aangesproken wat resulteerd in het probleem.

Pagina: 1