Server 2003 SP1 IIS probleem

Pagina: 1
Acties:

• hullepim
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-02 20:02
Wij hebben hier 2 webservers staan, allebei identiek qua hardware.
De 1 draait als webserver en de ander staat standby voor het geval er met de primaire iets gebeurd.
Dan is het voor ons een kwestie van backup restoren en dan zou hij moeten werken.
Onze primaire draait dus met Windows 2003 server zonder service pack 1. Om Service pack 1 uit te rollen heb ik dus op onze 2e webserver een backup gerestored en daar overheen service pack 1 geinstalleerd, daarna de netwerkkabels omgeprikt en werken zou je zeggen. Dit heb ik gistermiddag gedaan. Dat heeft gistermiddag prima gewerkt, ik kon de webpagina's prima bereiken vanaf zowel de buitenkant (internet) als lokaal (netwerk). Echter vanmorgen wilde ik van thuis uit kijken of onze site nog draaien (even checken) en zag tot mijn verbazing dat ze niet meer te bereiken waren. Ik ben toen naar mijn werk gegaan en daar draaide de site op het lokale netwerk nog wel. Ik had toen het vermoeden dat er iets mis was met onze internet verbinding, maar ik kan wel een andere server vanaf ons netwerk bereiken(owa 2003). Ik heb vanmorgen dan ook de netwerkkabels weer terug gestoken in de andere webserver en nu functioneerd het weer. Mijn vraag is dan ook, komt jullie dit bekend voor? En wat hebben jullie er aan gedaan? Ik heb wel een document gevonden bij Microsoft, maar dat sluit niet helemaal op onze situatie aan. Volgens mij staat by default de firewall in 2003 server uit (hij is in iedergeval niet gestart in service beheer). Ik hoop dat jullie een antwoord hebben!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

default staat de firewall uit ja ook met SP1 erop geinstalleerd. Op het moment dat jij programma's toevoegt die naar buiten moeten communiceren worden er al wel aanpassingen gedaan aan de config file voor de firewall maar nog steeds blijft deze uit staan. Hou er wel rekening mee dat er met SP1 hardening plaats vind van de server :) dus even het document lezen wat bij SP1 zit of jou probleem niet toevallig build in by design in..

• hullepim
Wat bedoel je met "SP1 hardening" hier heb ik nog niet van gehoord....
Klinkt misschien dom, maar het zegt mij totaal niets

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

hullepim schreef op donderdag 14 april 2005 @ 12:26:
Wat bedoel je met "SP1 hardening" hier heb ik nog niet van gehoord....
Klinkt misschien dom, maar het zegt mij totaal niets
security en dergelijke wordt strakker gezet (dus hardening..)

zie windows 2003 security guide

• hullepim
mutsje schreef op donderdag 14 april 2005 @ 12:35:
[...]

security en dergelijke wordt strakker gezet (dus hardening..)

zie windows 2003 security guide
Ok, dan begrijp ik dat, maar dan had ik dat toch gelijk gistermiddag al moeten merken?
Dat gebeurd toch niet na verloop van tijd?

Verwijderd

owa heeft een bekend probleem. die release notes eens een keer lezen dus...

• hullepim
Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2005 @ 12:46:
owa heeft een bekend probleem. die release notes eens een keer lezen dus...
Alleen heb ik het probleem dus niet op OWA, maar op een compleet andere server (IIS).
De OWA server is een fysiek een andere machine waar ook nog geen SP1 op staat.
Het gaat dus om mijn webserver.
Ik kan overigens ook niets vinden in de event viewer. En google / got geven mij ook geen antwoorden....

Verwijderd

staat toch anders in je topicstart... maar lees die release notes nou maar, daar staat je oplossing in.

edit: oh toch niet, dat werkt wel :)

iig ik denk dat het met dcom rechten te maken heeft.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2005 13:00 ]

Pagina: 1