Toon posts:

[2K] 1 website werkt niet*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Heel gek probleem, een PC met Windows 2000 en een analoog inbelmodem. Er wordt sporadisch mee ingebeld om alleen maar mail op te halen en een softwarepakket mee te updaten.
E-mailen en normaal internetten werkt gewoon goed (ja, erg sloom maar het werkt). Het updaten van het programma werkt echter sinds een week niet meer. Na wat onderzoek blijkt dat de website van het bedrijf waar de updates op staan onbereikbaar is voor die PC (www.kooijman.nl), dus daarom mislukken de updates.
Alle andere websites kan ik zonder problemen bereiken (en geloof me, ik heb er heel wat uitgeprobeerd). E-mailen geeft ook helemaal geen problemen. Als ik in een commandovenster een ping commando geef krijg ik een 'request timed out'. Ik krijg echter wel het IP adres van de site te zien, een DNS probleem is het dus niet. Als ik het IP adres van de website ping krijg ik ook een time-out en als ik het IP adres in Internet Explorer intoets dan kan ik de website ook niet bereiken. De verbinding loopt via zonnet (nu Versatel)
Er zit geen firewall op, Internet Explorer staat helemaal in de 'fabrieksstand' en ik weet niet meer...weet iemand iets briljants????

Vincent

Verwijderd

Als je een tracert uitvoert, waar loopt ie dan stuk?