Toon posts:

[Chello] Advertentie van Chello strafbaar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn momenteel wel diverse verenigingen bezig om aanbieders en in sommige gevallen ook downloaders te straffen voor het downloaden van muziek en films, maar waar chello mee adverteert vind ik ook wat dubieus.
20 Mbps downloaden met chello extreme

Alles gaat sneller met chello. Vanaf 1 mei kun je bij chello met chello extreme snel en onbeperkt internetten met 20 Megabit per seconde (Mbps). Met deze snelheid download je een gemiddelde dvd-film van 7 Gigabyte in ongeveer drie kwartier. chello extreme is niet alleen via de kabel beschikbaar, in Utrecht kun je ook extreem snel internetten met chello via ADSL. chello extreme is bedoeld voor die-hard internetters en voor gebruikers die met meerdere pc's tegelijk online willen zijn.
Kijk.. adverteren met het downloaden van muziek en films ok, dat kan van alles zijn. Er zijn genoeg legale korte filmpjes te vinden op internet. Maar adverteren met een complete DVD downloaden van 7 gig is imho toch weer wat anders.

Hoe denken jullie hierover?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2005 11:12 ]

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-02 21:59

Blauw

De Schreeuw

Volgens mij is dit opzich niet verboden, want ik kan ook dvd's maken van de vakantiefilm en die door jou laten dowloaden. Tenminste, zo zou je het ook uit kunnen leggen ;)

Verwijderd

Tsja, gelukkig verwoord is anders, maar ze geven gewoon een voorbeeld van een bestand van 7 gig.
Dus verder niets strafbaars/onwettigs naar mijn idee.

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-01 19:13

Apie!

Newer, better & confusinger

Toch niet elke DVD is autersrechtelijk beschermd? Als ze nou zouden adverteren met iets als "de nieuwste James Bond DVD" dan is het wat anders natuurlijk en dan nog suggereren ze niet dat je illegaal mag downloaden. Het is immers ook mogelijk om een James Bond dvd legaal te downloaden. (Online video verhuur)

[ Voor 73% gewijzigd door Apie! op 14-04-2005 11:17 ]

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11-2025

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Neen,de reclame is niet strafbaar.
je bijvoorbeeld ook DVD's van Microsoft MSDN Technet downloaden...
Dit zijn geen 7 GB, maar het is maar een voorbeeld. (net zoals chello)
En als je een abo hebt op een pron site, kan je ook gewoon volledige DVD's downloaden.
Tegen betaling, dus je koopt gewoon de rechten af

Nofi, maar een beetje onnodig flamen op chello.

[ Voor 48% gewijzigd door weeraanmelden op 14-04-2005 11:16 ]

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:48

Cyphax

Moderator LNX
Zelfs auteursrechtelijk beschermde films mag je toch downloaden? Niet uploaden alleen.

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Het downloaden van een DVD-film is niet strafbaar. Ik zie dan ook niet in waarom deze advertentie strafbaar zou moeten zijn.

Nergens wordt gesproken van copyrighted materiaal. Er zullen ongetwijfeld ook wel legaal DVD films te downen zijn.

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-01 19:13

Apie!

Newer, better & confusinger

Cyphax schreef op donderdag 14 april 2005 @ 11:15:
Zelfs auteursrechtelijk beschermde films mag je toch downloaden? Niet uploaden alleen.
Ohja dat is ook nog zoiets. Downloaden mag in Nederland :)

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Verwijderd

Topicstarter
weeraanmelden schreef op donderdag 14 april 2005 @ 11:15:

En als je een abo hebt op een pron site, kan je ook gewoon volledige DVD's downloaden.
Tegen betaling, dus je koopt gewoon de rechten af
is dat zo? nou ja, ik ken ook niet elke uithoek van het internet ;)

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:41
dat doen ze omdat er veel noobs daar buiten zijn die niet weeten wat 20mbit is dus asl vergelijking hebben ze gezegt van DVD van 7gig in 45 min das al :P

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-11-2025
Het jammere is dat met het toenemen van de bandbreedte ook de grootte van de te downloaden zaken toeneemt.
Als je de tijd hebt meegemaakt met het eerste breedband dat een CD-tje overpompen 3 uur duurde en je erna op je kloten kreeg van de provider dat het netwerk door jou zo traag werd, dan weet je dat een DVD in 45 min. snel is. (was in 1996)

Maar is voor de gemiddelde gebruiker 45 min. toch niet langzaam?
Vijf minuten, dat klinkt snel...

• Pumbaa82
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-03-2024
Is gewoon als maatstaaf genomen.

Net zoals je iets aanduid met centimeter of meter.

floppy, cd, DVD

Een leek weet zo beter het verschil.
Dus zoals al gezegd niks strafbaars aan.

Ik vind die chello reclame in de bios wel een beetje wazig.
Reclame voor het downloaden van films en ik heb em ook nog wel eens gezien met daarachter nog een reclame dat het verspreiden van dvd's illegaal is.

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:44
Met de retentie van chello kun je met die 3 kwartier net een dvd binnenslurpen....hihihi
Pagina: 1