[PC] World of Warcraft meerdere pc's via LAN

Pagina: 1
Acties:

• DPCKippie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06-2023

DPCKippie

Team_Kwakende_kip

Topicstarter
Mijn probleem: ik ben sinds kort een trotse bezitter van WoW CE.
Als ik online ga gamen dan heb ik geen problemen.
Latence zit dan onder de 100ms.
Mn vriendin zit nu op mn guest account.
Als zij speelt hetzelfde - latency onder de 100ms.
Gisteravond was het wat drukker op de server waardoor de latency opliep tot wel 400ms.
Maar nu komt het: als we beiden online gaan, dan krijgen we beiden een latency van 3500+ ms.
Dat is gewoon niet knap speelbaar ;(

Ik heb gezocht via Google en ook hier op het forum.
Of ik ben een onwijze noob met het zoeken of er is nog vrijwel geen informatie over te vinden. ;(
Ik heb ook een mail gestuurd naar Blizzard, maar nog geen antwoord gekregen.
Please help me.

Verwijderd

Met bijna 1100 posts onder je riep mag je toch wel je topic in het juiste forum zetten hoor ;)

-> Spielerij - Problemen & Vragen

• DPCKippie

DPCKippie

Team_Kwakende_kip

Topicstarter
Damn |:(
Ben nog niet helemaal wakker denk ik 8)7

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:18
meschien is je internet te sloom..... is een eidee.... te laatse keer dat ik WoW heb gespeeld (beta) dus geen iedee of dat nu nog steeds zo is was mijn DL op 70Kbs tot 80Kbs en mijn upload op 20Kbs

dus als je met zijn 2 zou zijn na ja dan heb ej wel een 2mbit lijntje noodig op zin minst met 512 upload of hooger :)

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• DPCKippie

DPCKippie

Team_Kwakende_kip

Topicstarter
Ik heb een 8 mbit lijn met 1 mbit upload.
Mn provider heeft gister ook geen melding gemaakt van een storing oid.

Verwijderd

Ik kan je niet een tip geven, maar wel een ervaring.

Ik speelde Unreal Tournament 1 vaak in het verleden. Met 1 speler, perfect ping. Maar met 2 op de zelfde verbinding, meteen 1000 - 5000 ms. Ik ben zelf ook benieuwd wat een eventuele oplossing kan zijn. dit was met een upload van 384kbit, maar UT gebruikte er weinig upload.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2005 11:30 ]

• Bschnitz
als je bij BBnet of babyXL zit heb je wel kans op wat hoogere ms bij kpn is die bijna altijd goed dus kijk eens in je router of je error secs hebt of iets in die soort

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

Verwijderd

Ik heb wel wat ideeën waarom het fout zou kunnen gaan, maar kan je uitleggen hoe jullie netwerk in elkaar zit? Waar is het modem op aangesloten en hoe wordt het verkeerd gedeeld / verdeeld tussen alle computers?

[edit]
Jullie spelen op dezelfde server neem ik aan. Gebeurd dit ook als jullie op een verschillende server spelen?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2005 11:38 ]

• DPCKippie

DPCKippie

Team_Kwakende_kip

Topicstarter
Ok.
Gaat ie.
Internet is via het netwerk van BBNed. Komt binnen op een Vigor 2600 modem/router.
Daarvandaan naar een 16 poorts 100Mbit switch waar mn pc's op zitten aangesloten.
Ik had al mn online services op mn andere pc's (staan er in totaal 6) uit gezet (UT2004 server, FTP, Web), maar dat hielp ook niet.

Nu weet ik wel aardig wat van netwerken (is zo ongeveer mn beroep enzo), maar dit probleem krijg ik niet getackeld.
Ik zal idd. mn log op de modem eens doorlopen zodra ik thuis ben.

[edit]
Verschillende servers nog niet geprobeerd. Maar ik denk zomaar niet dat dat het probleem is (vermoed ik).

[ Voor 12% gewijzigd door DPCKippie op 14-04-2005 11:43 ]

• Bschnitz
kijk ook wat je ping is naar servers in nederland bv via speedtest als je met zijn 2 op het netwerk zit :)

Verwijderd

[edit]
Verschillende servers nog niet geprobeerd. Maar ik denk zomaar niet dat dat het probleem is (vermoed ik).
Probeer het toch even. Als het dan namelijk wel goed gaat, kan ik het probleem verklaren :)

• DPCKippie

DPCKippie

Team_Kwakende_kip

Topicstarter
Je begrijpt natuurlijk ook dat we beiden zeer graag op dezelfde server willen spelen. :)
Zou je kunnen vertellen wat het probleem dan zou zijn?

Verwijderd

Ik gok er op dat het of je router in de war raakt omdat het UDP pakketjes (UDP verbindingen zijn er niet waardoor het een losse zut aan pakketjes zijn) zijn die van dezelfde server komen. Omdat alles geNAT wordt kan de WoW server van te voren geen rekening houden met naar welke interne PC het moet.

Als het zo is dat de router in de war raakt, dan kan het zijn dat alle pakketten steeds naar 1 PC gestuurd wordt (die de helft afwijst) en daarna misschien van ellende maar gebroadcast worden. Misschien wordt het gelijk wel gebroadcast en zijn er problemen met collissions. Of dat zoveel lag kan veroorzaken weet ik niet, maar het zou de boel wel relatief flink vertragen.

Misschien dat je de verschillende WoW's op een andere portrange kan laten draaien.

Waarschijnlijk schuif ik dit topic later door naar Network Troubleshooting, omdat dit waarschijnlijk niet aan het spel ligt maar een netwerk iets is.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2005 15:49 . Reden: Ik blijf maar editten :P ]

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-11 20:26

Stronkie

Where wind is Trouble

Ik wil Terr , Volledig gelijk geven hier. HEt heeft met je router te maken. Ik had dezelfde probleem ook met WC3 . Ik heb toen val allen computers de poorten in het spel aangepast en bingo.. Probleem was weg. Ik zou idd als ik jou was de poorten per game veranderen

• DPCKippie

DPCKippie

Team_Kwakende_kip

Topicstarter
Gisteravond wat zitten knoeien.
Bijna alle poorten op mn router dichtgeflikkerd (ook de blizzard update) en jawel, gisteravond goed speelbaar _/-\o_
Ping van 70 tot 90 ms :)
Bij de weg: wel beide pc's op dezelfde server. Dus niet op aparte servers :)
* DPCKippie gaat straks een geweldig game weekend tegemoet :p
Pagina: 1