ollah ppl,
uit mijn opwarmcursus van vanmorgen ben ik mede dankzij deze site een hoop te weten gekomen over nieuwe technieken. toch mist er nog wat in mijn plaatje met het oog op het bouwen van een nieuwe pc. het viel mij op dat, wat we 4 jaar geleden voorspelde, nu alles dubbel aangeschaft moet worden: RAID, dual channel, SLI of gesimuleerd wordt dat er spraken is van een dubbele cpu hyperthreading of binnenkort dual core.
het doel: een goeie game pc maken
mijn eerste induk schetst mij een
A8N-SLI Deluxe mobo,
een geforce 6800 GT SLI van asus,
512MB PC3200 DDR, CL2,5 (Twinmos, Speed Premium) twee maal,
Western Digital Caviar RE WD1200SD, 120GB (7200rpm, SATA, 8MB)
AMD Athlon Processors / AMD Athlon 64 3000+ (S939, 1,8GHz, 512KB, Boxed)
en nog wat tierelantijnen.
mijn vraag is dus eigenlijk,
*in hoe verre is het nuttig 2 harde schijven RAID te laten ondersteunen en zouden die 10k rpm moeten zijn
*2 videokaarten type 6600 ipv eentje type 6800,
volgens mij,
*halen we AGP 8x nog niet, en is 1 keer sli dus niet koel, maar 2 keer wel, en dus in de toekomst de uitbreid mogelijkheid
*is raid niet nuttig aangezien ram het snelle werk doet
*liever 1 harddisk met 10k rpm met 36 gig en 1 hd van 7200 met 200+ gig
dus reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie maart 2005 zit dus aardig goed
of even een maandje wachten op nieuwe cpu, optische harddisks, betere sli kaarten en mobo
uit mijn opwarmcursus van vanmorgen ben ik mede dankzij deze site een hoop te weten gekomen over nieuwe technieken. toch mist er nog wat in mijn plaatje met het oog op het bouwen van een nieuwe pc. het viel mij op dat, wat we 4 jaar geleden voorspelde, nu alles dubbel aangeschaft moet worden: RAID, dual channel, SLI of gesimuleerd wordt dat er spraken is van een dubbele cpu hyperthreading of binnenkort dual core.
het doel: een goeie game pc maken
mijn eerste induk schetst mij een
A8N-SLI Deluxe mobo,
een geforce 6800 GT SLI van asus,
512MB PC3200 DDR, CL2,5 (Twinmos, Speed Premium) twee maal,
Western Digital Caviar RE WD1200SD, 120GB (7200rpm, SATA, 8MB)
AMD Athlon Processors / AMD Athlon 64 3000+ (S939, 1,8GHz, 512KB, Boxed)
en nog wat tierelantijnen.
mijn vraag is dus eigenlijk,
*in hoe verre is het nuttig 2 harde schijven RAID te laten ondersteunen en zouden die 10k rpm moeten zijn
*2 videokaarten type 6600 ipv eentje type 6800,
volgens mij,
*halen we AGP 8x nog niet, en is 1 keer sli dus niet koel, maar 2 keer wel, en dus in de toekomst de uitbreid mogelijkheid
*is raid niet nuttig aangezien ram het snelle werk doet
*liever 1 harddisk met 10k rpm met 36 gig en 1 hd van 7200 met 200+ gig
dus reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie maart 2005 zit dus aardig goed
of even een maandje wachten op nieuwe cpu, optische harddisks, betere sli kaarten en mobo
http://specs.tweak.to/12504