[XP] Gebruikers instellingen worden niet opgeslagen*

Pagina: 1
Acties:

• GeNiTaLiX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-03 17:05
Elke keer als ik windows opstart geeft hij heel mooi, uw instellingen worden geladen, en dan zie ik ineens weer het oude windows thema, met de groene bergen. Alle instellingen van de programma's zijn weer gereset. Msn moet weer opnieuw geconfigged worden, winrar, photoshop ook etc.

Hoe verhelp ik dit probleem?

Thx,

[ specs: ]

win xp prof sp 1
amd athlon 1600+
512 MB RAM
Geforce 4MX 440

[/specs]

[ Voor 14% gewijzigd door GeNiTaLiX op 14-04-2005 10:55 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd, gezocht en gevonden om dit probleem op te lossen?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Mischien heeft dit iets met de users settings te maken.
Log je iedere x in met dezelfde user?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Doe in ieder geval even een virus/spyware/adware scan met de bekende programma's, dit soort problemen wil nog wel eens voorkomen bij geinfecteerde Windows bestanden (winlogon, explorer.exe of andere UI bestanden)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• GeNiTaLiX
Ik log elke keer in met de zelfde user, ik heb microsoft anti spyware laten runnen, heb in ms config de aparte opstart bestanden uitgezet.

Verwijderd

reinstall proberen?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Probeer eens met een andere user in te loggen. Maak even een nieuwe aan, met adminrechten en reboot je pc. Log daarna in met je nieuwe user. Werkt het dan wel? Als het met die gebruiker wel werkt, verwijder misschien dan eens je profiel :)

Verder verwachten we hier op GoT wel dat je iets duidelijker aangeeft wat je allemaal al hebt geprobeerd. Lees Algemene gedragsregels (Netiquette) daarover nog eens na :)
Houd dat soort opmerkingen maar voor je, als je verder niks nuttigs te melden hebt ;)

[ Voor 21% gewijzigd door sanfranjake op 14-04-2005 11:02 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• GeNiTaLiX
Ik heb net al een reinstall achter de rug, heb zoveel dingen dr op staan, ik heb eigenlijk geen zin in een reinstall tot ik zeker weet dat ik alles geprobeerd heb

**ik ga nu even die nieuwe user proberen

bedankt

[ Voor 15% gewijzigd door GeNiTaLiX op 14-04-2005 11:03 ]

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-04 23:22

lordsnow

I know nothing

Dat lijkt op een corrupte XP user profile. Probeer eens een nieuwe gebruiker aan te maken, en daarmee inloggen - kijken of je 't probleem daar dan ook hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door lordsnow op 14-04-2005 11:05 . Reden: Ik moet sneller leren typen! ]

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Is je user niet toevallig een guest user (lid van Guests)?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

offtopic:
@Sanfranjake een reinstall is soms een goede oplossing omdat het vaak dit soort problemen verhelpt en het kost minder tijd dan helemaal uit te gaan zoeken wat er mis is.
Ik vond het een zeer zinnige opmerking dus ik hou deze opmerking niet voor mij.
Vind beetje brutaal om meteen iemand de mond te snoeren.

Verwijderd

heb je rechten om je profiel weg te schrijven? maak eens een andere user aan... heb je dit probleem dan ook?

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2005 @ 11:30:
heb je rechten om je profiel weg te schrijven? maak eens een andere user aan... heb je dit probleem dan ook?
je mag de antwoorden ook wel eens lezen van de andere inplaats van alleen de topic start.
dan zag je dat dit dus al 2x is gezegd en dat ie het aan het proberen is op dit moment ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Mochten de aangeboden oplossingen niet werken - zoek dan ook nog eventjes op spyware. Er is spyware die voorkomt dat het profiel goed opgeslagen wordt tijdens het uitloggen en dat zou dit probleem ook kunnen verklaren :)

Verder - ik pas je topic titel even, 'Elke keer eerste run' is veel te vaag :)

• GeNiTaLiX
Het werkt nu denk ik, meteen nadat ik een nieuwe gebruiker had aangemaakt en de pc opnieuwe heb opgestart kreeg ik de melding dat mijn gebruiker beschadigd was. Nu blijf ik maar onder deze nieuwe gebruiker.

Bedankt voor de snelle reacties!
Pagina: 1