Rare smtp queues (Winserver 2000)

Pagina: 1
Acties:

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik heb het volgende probleem.
[img]obsolete[/img]

De server is geen open relay etc. Dit heb ik allemaal gechecked.
De mail die in de "rare" queues staan lijkt ook niet verzonden te worden
Wat ik op dit moment doe is de rare queues freezen en dan de smtp server opnieuw opstarten.

Weet iemand hoe deze queues erin komen, en hoe ik ze voorgoed kan laten verdwijnen, om elke dag een stuk of 4 queues te verwijderen is vrij irritant namelijk.

Weet niet of ik nog andere info over de server moet geven. Volgens mij is dat niet noodzakelijk

[ Voor 6% gewijzigd door sajoku op 14-04-2005 13:36 ]

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:57
Wat er waarschijnlijk gebeurt is dat men een mailtje verzend vanaf een niet bestaand hotmail account, naar een niet bestaand email adres bij jouw op je exchange server. Exchange accepteerd gewoon netjes het mailtje. En wil daarna een NDR terug zenden naar het niet bestaande email hotmail adres. Hotmail accepteerd echter geen emails van niet bestaande hotmail accounts. Dus jouw server kan dit mailtje nooit afleveren. (Controlleer maar eens je SMTP logging). De beste methode is een check uit voeren op het mailtje bij het ontvangen en controleren of het een bestaand email adres op jouw exchange server. De queues verdwijnen vanzelf nadat de timeouts voorbij zijn.

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ok dan, dank u, eindelijk een duidelijk antwoord :)
Was al een tijdje opzoek naar de oorzaak.
Tijd om de logs ff door te spitten.