Ik heb besloten een poging te wagen om een X850 Pro naar XT te modden. Volgens velen zou dit niet mogelijk zijn. Nu heeft Onze mede Tweaker Tuttie Fruttie er een via e-bay gekocht en die was dus gemod. We hebben de persoon waar de kaart vandaan kwam gemaild en die zij dat het inderdaad mogelijk was met een hacked bios flasher.
Het gaat nu om een Sapphire X850 Pro.
Pic Van core volgt:
Pic Van core Tuttie Fruttie Volgt.
De V-Mods:
De mods werken op de volgende kaarten:
-X800
-X800 XL
-X850 Pro
-X850 XT
-X850 XT PE
Niet voor de X800 Pro, XT en XT PE !!!
De cores zijn erg verschillend maar met een beetje geluk moet het toch gaan lukken. Verder wil ik een V-Gpu mod doen en eventueel ook VDD en VDDQ:
De V-GPU Mod:

De IGPU mod is voor de overvolt protectie. Maar aangezien ik niet boven de 1.6 volt zal gaan lijkt deze in het begin nog niet nodig. (ik weet niet bij hoeveel volt deze inschakelt maar gok ergens bij 1.6 a 1.7) Standaard V-GPU= +-1.4V (moet ik nog wel na meten kan meer zijn)
De VDD Mod:

Standaard voltage zit tussen de 2.0 en 2.08v
De VDDQ Mod:

Deze is volgens mij voor de controller die de gegevens vervoert binnen de pcb. Aangezien er winst wordt verbelt voor zowel GPU als Mem. Standaard is hier 2.0 tot 2.08v (het is ook mogelijk dat dit het voltage van de mem controller is.)
De VGA kaart gaat gecooled worden voor een VF700-CU die is beter dan sde stock XT cooling en daar worden op XS al snelheden van 700+ core ( wel met v-mods ) gehaald. Ik verwacht deze echter niet te halen want veel van die scores zijn met XT PE kaarten. En de XT en Pro kaarten stoppen regelmatig bij 540 MHz. Maar voor een kaart van 409 euro zou dat erg leuk zijn
Ik had al graag resultaten willen laten zien alleen me DFI Ultra D mobo komt er aan dus heb nog een mobo om de kaart op te testen. Resultaten volgens waarschijnlijk na het weekeind.
Dus ik houd jullie op de hoogte.
Astennu out
Het gaat nu om een Sapphire X850 Pro.
Pic Van core volgt:
Pic Van core Tuttie Fruttie Volgt.
De V-Mods:
De mods werken op de volgende kaarten:
-X800
-X800 XL
-X850 Pro
-X850 XT
-X850 XT PE
Niet voor de X800 Pro, XT en XT PE !!!
De cores zijn erg verschillend maar met een beetje geluk moet het toch gaan lukken. Verder wil ik een V-Gpu mod doen en eventueel ook VDD en VDDQ:
De V-GPU Mod:

De IGPU mod is voor de overvolt protectie. Maar aangezien ik niet boven de 1.6 volt zal gaan lijkt deze in het begin nog niet nodig. (ik weet niet bij hoeveel volt deze inschakelt maar gok ergens bij 1.6 a 1.7) Standaard V-GPU= +-1.4V (moet ik nog wel na meten kan meer zijn)
De VDD Mod:

Standaard voltage zit tussen de 2.0 en 2.08v
De VDDQ Mod:

Deze is volgens mij voor de controller die de gegevens vervoert binnen de pcb. Aangezien er winst wordt verbelt voor zowel GPU als Mem. Standaard is hier 2.0 tot 2.08v (het is ook mogelijk dat dit het voltage van de mem controller is.)
De VGA kaart gaat gecooled worden voor een VF700-CU die is beter dan sde stock XT cooling en daar worden op XS al snelheden van 700+ core ( wel met v-mods ) gehaald. Ik verwacht deze echter niet te halen want veel van die scores zijn met XT PE kaarten. En de XT en Pro kaarten stoppen regelmatig bij 540 MHz. Maar voor een kaart van 409 euro zou dat erg leuk zijn
Ik had al graag resultaten willen laten zien alleen me DFI Ultra D mobo komt er aan dus heb nog een mobo om de kaart op te testen. Resultaten volgens waarschijnlijk na het weekeind.
Dus ik houd jullie op de hoogte.
Astennu out
[ Voor 4% gewijzigd door Astennu op 14-04-2005 09:41 ]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....