[OC][MOD]X850 Pro > XT + V-Mods

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Ik heb besloten een poging te wagen om een X850 Pro naar XT te modden. Volgens velen zou dit niet mogelijk zijn. Nu heeft Onze mede Tweaker Tuttie Fruttie er een via e-bay gekocht en die was dus gemod. We hebben de persoon waar de kaart vandaan kwam gemaild en die zij dat het inderdaad mogelijk was met een hacked bios flasher.

Het gaat nu om een Sapphire X850 Pro.

Pic Van core volgt:

Pic Van core Tuttie Fruttie Volgt.

De V-Mods:

De mods werken op de volgende kaarten:

-X800
-X800 XL
-X850 Pro
-X850 XT
-X850 XT PE

Niet voor de X800 Pro, XT en XT PE !!!

De cores zijn erg verschillend maar met een beetje geluk moet het toch gaan lukken. Verder wil ik een V-Gpu mod doen en eventueel ook VDD en VDDQ:

De V-GPU Mod:

Afbeeldingslocatie: http://www.techpowerup.com/articles/112/images/vgpu.jpg
De IGPU mod is voor de overvolt protectie. Maar aangezien ik niet boven de 1.6 volt zal gaan lijkt deze in het begin nog niet nodig. (ik weet niet bij hoeveel volt deze inschakelt maar gok ergens bij 1.6 a 1.7) Standaard V-GPU= +-1.4V (moet ik nog wel na meten kan meer zijn)

De VDD Mod:

Afbeeldingslocatie: http://www.techpowerup.com/articles/112/images/vdd.jpg
Standaard voltage zit tussen de 2.0 en 2.08v

De VDDQ Mod:

Afbeeldingslocatie: http://www.techpowerup.com/articles/112/images/vddq.jpg
Deze is volgens mij voor de controller die de gegevens vervoert binnen de pcb. Aangezien er winst wordt verbelt voor zowel GPU als Mem. Standaard is hier 2.0 tot 2.08v (het is ook mogelijk dat dit het voltage van de mem controller is.)

De VGA kaart gaat gecooled worden voor een VF700-CU die is beter dan sde stock XT cooling en daar worden op XS al snelheden van 700+ core ( wel met v-mods ) gehaald. Ik verwacht deze echter niet te halen want veel van die scores zijn met XT PE kaarten. En de XT en Pro kaarten stoppen regelmatig bij 540 MHz. Maar voor een kaart van 409 euro zou dat erg leuk zijn :P

Ik had al graag resultaten willen laten zien alleen me DFI Ultra D mobo komt er aan dus heb nog een mobo om de kaart op te testen. Resultaten volgens waarschijnlijk na het weekeind.

Dus ik houd jullie op de hoogte.

Astennu out

[ Voor 4% gewijzigd door Astennu op 14-04-2005 09:41 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Nice :)

Hadden we toch gelijk op msn, dat het in principe gewoon mogelijk moest zijn.
:)
Succes, het zou erg mooi zijn als het lukte >:)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
El Snorro schreef op donderdag 14 april 2005 @ 10:45:
Nice :)

Hadden we toch gelijk op msn, dat het in principe gewoon mogelijk moest zijn.
:)
Succes, het zou erg mooi zijn als het lukte >:)
Jah idd kon wel alleen met hacked bios flasher anders laat hij de instelling van 12 pipes staan.

Maar koment weekeind weet ik meer :) ( mits me mobo er morgen is das nog niet zeker :'()

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou wel gaaf zijn als het lukt. Het zou in principe wel mogelijk moeten zijn. Met een beetje geluk lukt het, nou dan heb je echt een rappe kaart voor het geld. Als je hem dan ook nog eens voltmod en dan flink op de staart trapt dan zullen er geheid leuke scores uitvallen. Suc6! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:25

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

zijn ze niet gelocked door een lasercut, of is er buiten die flash ook een hardwaremod nodig om bepaalde brug te kunnen leggen?!

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-08 22:16

Jack

MHz Matters

sain onez schreef op donderdag 14 april 2005 @ 13:55:
zijn ze niet gelocked door een lasercut, of is er buiten die flash ook een hardwaremod nodig om bepaalde brug te kunnen leggen?!
modded bios voor de pipes en hardmod voor meer voltage

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
sain onez schreef op donderdag 14 april 2005 @ 13:55:
Nope deze core ziet er verder het zelfde uit qua bruggen dus dat zou moeten kunnen. Pic's komen vanaaf.
Jack schreef op donderdag 14 april 2005 @ 14:04:
[...]

modded bios voor de pipes en hardmod voor meer voltage
Daar heeft hij het niet over. Bij de X800 Pro non vivo moetst je eerst 2 punten verbinden anders stond een quad van 4 pipes uit bij de vivo waren die wel al verbonden. En dat moest met een hard mod op de kaart. En daar naast ook nog bios flash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-08 22:16

Jack

MHz Matters

Astennu schreef op donderdag 14 april 2005 @ 14:52:
Daar heeft hij het niet over. Bij de X800 Pro non vivo moetst je eerst 2 punten verbinden anders stond een quad van 4 pipes uit bij de vivo waren die wel al verbonden. En dat moest met een hard mod op de kaart. En daar naast ook nog bios flash.
ik weet wel hoe je de pipes een X800 pro non vivo moet unlocken, hardmod + flash.
Maar hier is geen hardmod oid nodig, daarom zei ik ook alleen modded bios voor de pipes :+

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Jack schreef op donderdag 14 april 2005 @ 15:05:
[...]

ik weet wel hoe je de pipes een X800 pro non vivo moet unlocken, hardmod + flash.
Maar hier is geen hardmod oid nodig, daarom zei ik ook alleen modded bios voor de pipes :+
neeh maar dat vroeg die vorige persoon zig idd af of dat zo was. Maar tot dusver heb ik geen verschilen kunnen vinden. Dus ik hoop dat ik begin volgende week vrolijk met een X850 XT door het leven ga :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op donderdag 14 april 2005 @ 15:25:
[...]

neeh maar dat vroeg die vorige persoon zig idd af of dat zo was. Maar tot dusver heb ik geen verschilen kunnen vinden. Dus ik hoop dat ik begin volgende week vrolijk met een X850 XT door het leven ga :P
Als je de pipes open krijgt betekend dat niet meteen dat ze ook alle 16 werken he :> . Van die 4 kunnen er best een paar beschadigd zijn, hij werd verkocht als Pro zal toch wel een reden voor zijn. Of de pipes werken niet, of hij haalt geen XT/PE snelheden met stock voltage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2005 @ 16:45:
[...]

Als je de pipes open krijgt betekend dat niet meteen dat ze ook alle 16 werken he :> . Van die 4 kunnen er best een paar beschadigd zijn, hij werd verkocht als Pro zal toch wel een reden voor zijn. Of de pipes werken niet, of hij haalt geen XT/PE snelheden met stock voltage.
Neeh idd heb je in bijde gevallen gelijk in. Ik denk dat hij die XT speeds minder prettig vind maar het hoeft niet. Kijk maar naar de oude vivo's maar we zullen zien :D

Edit:
Er is een kleine tegenslag geweest mobo komt op zijn vroegst morgen. Dus ik verwacht pas in de loop van volgend week resultaten te hebben :'(

[ Voor 13% gewijzigd door Astennu op 15-04-2005 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Het systeem is nu geinstalleerd. De Kaart haaldd met een VF700 nu 580-610 (ff snel geporbeert niet fine tuned).

Dus ik kan vandaag of morgen proberen er 16 pipes van te maken :P de clocks zijn igg voor een R480 core hoog dus dat is al goed. Mocht de 16 pipe mod niet lukken heb ik dat nog :P.

3D Mark 2001 SE core was:

27803 op 2600 MHz en ram op 237 MHz dus niet slecht vond ik zelf :P

Edit:

1e poging is tot nu toe mislukt. Ik kreeg last van blue schreens toen ik in windows kwam. Zo maar terrug flashen wou ook niet lukken. Na een empty bin file lukte dat wel. Dus ik ga morgen op die manier nogmaals proberen om er een XT van te maken.

Clock speeds zijn inmiddels 590-620 na het vervangen van de coolpasta scheelde dat week 5 tot 7 c en plaatsen van de mem cooling die bij de vf700 zat.

Mochten jullie nog tips hebben of dingen tegen komen die bij dit onderwerp aansluiten vermeld ze dan.

[ Voor 40% gewijzigd door Astennu op 16-04-2005 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Edit weer een poging mislukt :'(.

K heb nu wel de XT Bios draaien zonder blue screens of iets. Maar nog steeds 12 pipes. Ik ga deze week weer druk op zoek naar oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 08:43

Skyline GT-R

RB26DETT

Momenteel zeggen ze op XS dat het niet zou gaan, zie hier. Enkel op de eerste batch zou het misschien mogelijk zijn geweest, dus het kan zijn dat Tuttie Fruttie zijn kaart er zo eentje was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Skyline GT-R schreef op maandag 18 april 2005 @ 17:47:
Momenteel zeggen ze op XS dat het niet zou gaan, zie hier. Enkel op de eerste batch zou het misschien mogelijk zijn geweest, dus het kan zijn dat Tuttie Fruttie zijn kaart er zo eentje was...
Idd het ziet er niet zo goed uit voor mij :D. Nja ik had al zo iets verwacht. Ik zal de core eens na speuren voor de laser cuts mischien is er toch een manier om ze te verbinden er zijn mensen waarbij het gelukt is dus ja.....

Edit ik heb toch een goed zitten kijken maar kan geen laser cuts vinden. Dus ik denk toch dat ze het op een andere manier geblockt hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door Astennu op 18-04-2005 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 08:43

Skyline GT-R

RB26DETT

Maar het is natuurlijk ook niet voor niks een x850 Pro he, dus ofwel is je flash wel gelukt, maar is een van die 4 pipelines effectief kapot, ofwel kan je kaart je snelheid gewoon niet aan... Maar ik hoop het beste voor je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Skyline GT-R schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 16:54:
Maar het is natuurlijk ook niet voor niks een x850 Pro he, dus ofwel is je flash wel gelukt, maar is een van die 4 pipelines effectief kapot, ofwel kan je kaart je snelheid gewoon niet aan... Maar ik hoop het beste voor je ;)
Ja idd maar ik krijg ze niet aan. Bij de 9500 kreeg je ze aan maar dan zag je een schaakbord als het niet werkte. Pro vivo ook maar hier niets :P. Dus ja ff een manier zoeken om de boel te omzijlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat het nog niet gelukt is. Ik hoop voor je dat het nog gaat lukken. En anders zul je het met 12 pipelines moeten doen. Vmods erop, wc erop en kijken hoe ver je in de ORB kan klimmen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2005 @ 08:03:
Jammer dat het nog niet gelukt is. Ik hoop voor je dat het nog gaat lukken. En anders zul je het met 12 pipelines moeten doen. Vmods erop, wc erop en kijken hoe ver je in de ORB kan klimmen. >:)
Ja idd in de ORB kom je nu niet ver als je cascade op je cpu en vga hebt kom je mischien in de top 100 of zo :? das gewoon niet leuk meer. Die goede oude tijd dat je met een prom + wc de man was :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op woensdag 20 april 2005 @ 18:51:
[...]

Ja idd in de ORB kom je nu niet ver als je cascade op je cpu en vga hebt kom je mischien in de top 100 of zo :? das gewoon niet leuk meer. Die goede oude tijd dat je met een prom + wc de man was :D
Je hebt gelijk ja, maar op dit moment kan je nog lekker patsen denk ik, want dit is de hoogste 2005 score met een X850Pro in de ORB: Dit moet een eitje zijn denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Astennu schreef op woensdag 20 april 2005 @ 18:51:
[...]

Zucht idd back in tha days :( ;(

Mochten jullie vragen hebben ik ben in het bezit van een X850 XT PE.

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmokeyTheBandit schreef op woensdag 20 april 2005 @ 20:00:
[...]

Ja ik heb een vraagje ja, wat haal jij daarmee? (3dmarks etc etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2005 @ 20:04:
[...]

Ja ik heb een vraagje ja, wat haal jij daarmee? (3dmarks etc etc)
Nog niet getest iig langzamer als de 2x 6800 GTs die ik had :P maarja.

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom een kaart van 409 euro modden "risicovol" modden naar een XT die 40 euro duurder is ? ik koop liever een die goed loopt, je betaald wel meer, maar als perongeluk je kaartje kapot gaat heb je geen garantie meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmokeyTheBandit schreef op woensdag 20 april 2005 @ 20:09:
[...]

Nog niet getest iig langzamer als de 2x 6800 GTs die ik had :P maarja.
Logisch natuurlijk. Maarja ik hoor je results wel ofzo. Minimaal een 7k. Dat is te doen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-07 22:37
[...]

Wat voor koeling gebruik je voor die 650/1300 uit je sig? Voltmods?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
[...]

Jep dat was toen mooi toen stond ik net de hele tijd een plaats achter jou in de top 10 9700 pro :D.

En idd die 55xx die haal ik wel :P gemakkelijk. alleen er zit nu wel een XT bios in dus komt i bij de xt te staan :D
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2005 @ 20:12:
Waarom een kaart van 409 euro modden "risicovol" modden naar een XT die 40 euro duurder is ? ik koop liever een die goed loopt, je betaald wel meer, maar als perongeluk je kaartje kapot gaat heb je geen garantie meer
Terrug van RMA ( was een X800 Pro > X850 Pro geruild )

[ Voor 6% gewijzigd door Astennu op 21-04-2005 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik heb vandaag v-mods op de kaart gezet:

V-core: Van 1.41 naar 1.504
V-mem: Van 2.08 Naar 2.21
V-DDQ: Van 2.08 naar 2.31

Clocks van 575-620 naar 610-635

Leuk verschilletje.

K heb nog ff crunch test gedaan op 630-640 met 13k2 als uitkomst in 3dmark 2003.

Niet slecht voor een x850 pro vind ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Astennu schreef op zondag 24 april 2005 @ 17:24:
Ik heb vandaag v-mods op de kaart gezet:

V-core: Van 1.41 naar 1.504
V-mem: Van 2.08 Naar 2.21
V-DDQ: Van 2.08 naar 2.31

Clocks van 575-620 naar 610-635

Leuk verschilletje.

K heb nog ff crunch test gedaan op 630-640 met 13k2 als uitkomst in 3dmark 2003.

Niet slecht voor een x850 pro vind ik zelf.
Volgens mij kon je de v-mem en vddQ beter gelijk houden.

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
El Snorro schreef op maandag 25 april 2005 @ 08:59:
[...]

Volgens mij kon je de v-mem en vddQ beter gelijk houden.
Humm ik zal wel eens uitzoeken wat het presies doet. Kheb wel gehoord dat dat zowel winst voor gpu als em zou kunnen hebben vandaar de 2.3v. Maar ik zal em eens gelijk houden.

Ik ga vandaag ff verder testen. Mem draait op die strakke timings. Gaf me een wins van 7 fps in nature van 2001se @ 610 mhz tov de 640 mhz normaal. Dus best leuk vind ik zelf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Astennu schreef op maandag 25 april 2005 @ 09:21:
[...]

Humm ik zal wel eens uitzoeken wat het presies doet. Kheb wel gehoord dat dat zowel winst voor gpu als em zou kunnen hebben vandaar de 2.3v. Maar ik zal em eens gelijk houden.

Ik ga vandaag ff verder testen. Mem draait op die strakke timings. Gaf me een wins van 7 fps in nature van 2001se @ 610 mhz tov de 640 mhz normaal. Dus best leuk vind ik zelf :P
Ja klopt, die timings zijn zeer cool.
Maar mn mem wordt er wel veel heter van en wil (waarschijnlijk) daardoor ipv 625 mhz nog 'maar' ~600mhz.
Vanmiddag of morgen eens ff kijken voor wat bga sinkjes :)
(ik zet altijd een kamerventilator op mn kaart tijdens het benchen, dus dat zit opzich wel goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een orginele Sapphire X850XT PE.
En heb ook alle voltmods erop zitten.
Ohja en niet te vergeten gebruik ik waterkoeling om deze kaart te koelen.

Heb de volgende voltages opgevoerd:

VGPU: 1,41 volt ---> 1,75 volt
VDDR: 2,10 volt ---> 2,26 volt
VDDQ: 2,10 volt ---> 2,26 volt

Op het geheugen heb ik koperen koelblokjes, en deze kunnen het geheugen met de opgevoerde voltage tot een snelheid van 670MHz goed koel houden.
De waterkoeling houd de GPU helaas niet koud genoeg om nog hoger te kunnen dan 745MHz.
Ook voltage verhogen help hierbij helaas niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 april 2005 @ 19:19:
Ik heb een orginele Sapphire X850XT PE.
En heb ook alle voltmods erop zitten.
Ohja en niet te vergeten gebruik ik waterkoeling om deze kaart te koelen.

Heb de volgende voltages opgevoerd:

VGPU: 1,41 volt ---> 1,75 volt
VDDR: 2,10 volt ---> 2,26 volt
VDDQ: 2,10 volt ---> 2,26 volt

Op het geheugen heb ik koperen koelblokjes, en deze kunnen het geheugen met de opgevoerde voltage tot een snelheid van 670MHz goed koel houden.
De waterkoeling houd de GPU helaas niet koud genoeg om nog hoger te kunnen dan 745MHz.
Ook voltage verhogen help hierbij helaas niet meer.
Heb je benchmarks ? :) van 3dmark05 etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja tuurlijk. :)

3DMark 2003
3DMark 2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik wel gedaan hoor.
Scoorde rond de 28K5.
Ik post deze score nooit omdat het al een oude benchmark is en omdat het voor een systeem met een Intel Pentium 4 cpu eigenlijks niet de moeite waard is de benchmark te doen.
Een AMD scoort met veel lagere VGA clocks al degelijk hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 april 2005 @ 22:08:
Heb ik wel gedaan hoor.
Scoorde rond de 28K5.
Ik post deze score nooit omdat het al een oude benchmark is en omdat het voor een systeem met een Intel Pentium 4 cpu eigenlijks niet de moeite waard is de benchmark te doen.
He Firefly. Het is inderdaad niet echt de moeite om met een P4 systeem 3dmark 2k1 se te benchen. AMD processoren scoren duidelijk hoger. Blijf maar mooi bij 2k3 en 2k5, die zijn de moeite waard.

BTW: Dit is een maat van mij, en we gaan binnenkort een waterchiller bouwen om eens die 8k voorbij te knallen in 2005. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2005 @ 22:08:
Heb ik wel gedaan hoor.
Scoorde rond de 28K5.
Lol ja ik vind het niets gek dat ie 28k5 is (zeer laag dus).
Die p4 met ddr 2 :r enzo.
Daarom scoort amd hoger in 2k1se, omdat dat (imo) nog steeds de ENIGE bench is die het complete systeem test ipv alleen de grafische kaart.
Daarom is 3dmark2k1se ook nog steeds veel leuker om te benchen imo dan 2k3/2k5.
lol je wil niet weten hoeveel a4'tjes ik al heb volgeschreven tijdens benching in 2k1se, gewoon om uiteindelijk de perfecte settings/memtimings/proc/memspeed/tweaks etc te vinden voor elke game test _/-\o_
Daarom trek ik ook meestal een dag of zeker een complete middag uit voor benchmarken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El Snorro schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 08:21:
[...]

Lol ja ik vind het niets gek dat ie 28k5 is (zeer laag dus).
Die p4 met ddr 2 :r enzo.
Daarom scoort amd hoger in 2k1se, omdat dat (imo) nog steeds de ENIGE bench is die het complete systeem test ipv alleen de grafische kaart.
Daarom is 3dmark2k1se ook nog steeds veel leuker om te benchen imo dan 2k3/2k5.
lol je wil niet weten hoeveel a4'tjes ik al heb volgeschreven tijdens benching in 2k1se, gewoon om uiteindelijk de perfecte settings/memtimings/proc/memspeed/tweaks etc te vinden voor elke game test _/-\o_
Daarom trek ik ook meestal een dag of zeker een complete middag uit voor benchmarken :+
Klopt 28500 is niet echt hoog. Zelf doe ik ongeveer 30700 met een x850xt pe en AMD Athlon 3500+ @ 2620mhz. Wel met 5.3 en dx9.0c. Maar het schijnt te zijn dat als je win2000 installeert en dx8.1 dat je een enorme boost krijgt ofzo. Dan zal 31000 wel te doen zijn. Maarja ik ben tot nu toe echt te lui geweest om het maximale uit 2001se te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ja idd. Ik ga maar eens een leuke 3 gb hd zoeken en daar win 2k op knallen. met 2.7 ghz haal ik in de 29k en met 2.6 maar 27k7 :\ dus een snellere cpu is ook niet verkeerd.

Weet iemand of de cat 4.12 beta al x850 support had ? want ik ben namelijk bang van niet.

En de voltmodders onder ons. Hoe warm wordt jullie gpu stressed @ welke volts ?

Kzit zelf nu op 1.5v en dan wordt i stressed toch wel 56. Das nog niets met de standaart 80c die i haald maar toch...... Cooling VF700 CU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 11:49:
Ja idd. Ik ga maar eens een leuke 3 gb hd zoeken en daar win 2k op knallen. met 2.7 ghz haal ik in de 29k en met 2.6 maar 27k7 :\ dus een snellere cpu is ook niet verkeerd.
Jep, 2001se moet het echt van snelle cpu kracht hebben. Daarom baal ik ook wel degelijk dat ik een Newcastle heb. (Toen die tijd nog 300 euro en ze hadden geen winnies nog)
Astennu schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 11:49:
En de voltmodders onder ons. Hoe warm wordt jullie gpu stressed @ welke volts ?

Kzit zelf nu op 1.5v en dan wordt i stressed toch wel 56. Das nog niets met de standaart 80c die i haald maar toch...... Cooling VF700 CU.
Durf het bijna niet te zeggen maar die van is na een hevige sessie wel eens 70 a 80 graden geweest op 1.6v @ 670mhz core. Het was een koude dag dus raampje open en benchen. Het was maar voor 1 keer, maar ik zal het niet zo snel weer doen. Stock koeler uiteraard. >:) Maarja voltmod zit erop en kan zo uitgeschakeld worden via een jumper. Ik heb altijd uit staan uiteraard, totdat de waterchiller klaar is. >:) >:)

Check mijn score maar in me sig. 1 van de hogere air scores onder de x850xt pe's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 12:06:
[...]

Jep, 2001se moet het echt van snelle cpu kracht hebben. Daarom baal ik ook wel degelijk dat ik een Newcastle heb. (Toen die tijd nog 300 euro en ze hadden geen winnies nog)

[...]

Durf het bijna niet te zeggen maar die van is na een hevige sessie wel eens 70 a 80 graden geweest op 1.6v @ 670mhz core. Het was een koude dag dus raampje open en benchen. Het was maar voor 1 keer, maar ik zal het niet zo snel weer doen. Stock koeler uiteraard. >:) Maarja voltmod zit erop en kan zo uitgeschakeld worden via een jumper. Ik heb altijd uit staan uiteraard, totdat de waterchiller klaar is. >:) >:)

Check mijn score maar in me sig. 1 van de hogere air scores onder de x850xt pe's.
Fan speed 100% ? want @ XS zag ik mensen met 1.75 volt op de boxed xt cooler met fan 100%. Want ik wil nog iets meer power in me gpu hebben alleen hij wordt wat warmpjes. En veel cooler kan ik em niet met deze cooler krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
Load temp mbv ATI Silencer is ruim 15 graden minder bij mij dan met stock cooler, en veel stiller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Viss schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 13:24:
Load temp mbv ATI Silencer is ruim 15 graden minder bij mij dan met stock cooler, en veel stiller.
Ja maar in vergelijking met een XT fan @ 100% fan speed ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 12:38:
[...]

Fan speed 100% ? want @ XS zag ik mensen met 1.75 volt op de boxed xt cooler met fan 100%. Want ik wil nog iets meer power in me gpu hebben alleen hij wordt wat warmpjes. En veel cooler kan ik em niet met deze cooler krijgen.
Ja ik had hem uiteraard wel op 100%. Artic silver 5 eronder gedaan. 120mm fan ervoor. Raam open. Toen begon ie te dalen naar zo'n 29 graden @ 670mhz, maar na een bench was ie weer bloedje heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
Astennu schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 13:26:
[...]

Ja maar in vergelijking met een XT fan @ 100% fan speed ?
dit is in vergelijking met stock fan @ 75% idd. Verschil met stockfan op 100% is graad of 10.

[ Voor 11% gewijzigd door Viss op 26-04-2005 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Viss schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 15:53:
[...]

dit is in vergelijking met stock fan @ 75% idd. Verschil met stockfan op 100% is graad of 10.
Das wel nice want de vf700 zou weer iets cooler zijn dan de artic. humm moet ik toch maar eens kijken.

Wat hebben jullie voor een stressed temps @ welke volts ?

BV met ati tool 3d viewer aan of zo. dan was i hier 56 met 4x aa en 16x af aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je nu ook een software Mod of kan je hem ook gewoon flashen, want ik zit te twijvelen voor een ati 800xl of 850 pro Vivo??

Ik zie bijna geen topics er over, alleen dat je moet lassen! en ik denk dat me vader dat niet toe laat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 22:26:
Heb je nu ook een software Mod of kan je hem ook gewoon flashen, want ik zit te twijvelen voor een ati 800xl of 850 pro Vivo??

Ik zie bijna geen topics er over, alleen dat je moet lassen! en ik denk dat me vader dat niet toe laat...
Neem een X800XL, dan hoef je niet te unlocken want unlocken werkt toch niet :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
X850 Pro > XT is niet goed te doen. ik ken maar 1 iemand waar bij het gelukt is en die kaart was van ati zelf dus ik zou voor de XL gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer ook al zijn het de zelfde cores ( wel raar)
Ik had gehoopt net als de radeon 9500@pro

Ik heb wel rondgekeken op google maar helaas ik kan geen duits :'(
maar is die van jouw Vivo?

( wat is het verschil tussen Vivo eingelijk, want ik hoor altijd Vivo moet hebben)

---edit-----

Ik geef de hoop niet op.. ik ga morgen veder zoeken! :z

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2005 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staat wel dat je hem kan flashen in dit topic http://gathering.tweakers...%2Cmodden%2Cnaar%2Cx850xt

Maar je moet wel geluk hebben.

• Astennu
Zaterdag krijg ik me X850 XT PE. Deze ga ik dan ook met voltmods onderhanden nemen. Doel is 650-600 te halen. Stock deed de kaart 580-600 dus ik ben benieuwd wat betere cooling + modjes gaan doen. De XT PE gaan soms zelfs 700 core met air of wc. K heb 650 gezien met stock coolers dus belooft veel goeds. En @ die speeds kan i wel mee komen met een 7800 GTX.

Kan ik mooi ff verder tot aan de R520 of R580. Me X700 pro was nu wat te traag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cool :D,

ik wil mun sapphire x850XT ook onderhanden nemen ik heb er echt een slechte oc mee (550 / 675 )
hoger wil die niet, Ohja ik heb de standaard koeling vervangen door de zalman v700cu + die koelblokjes wat erbij zitten( moet ik die vervangen door betere koelblokjes)
ik moet zeggen dat de kaart zelf op stock al vrij heet wordt na even bf2 te hebben gespeeld iemand een idee hoe het omlaag te brengen of hebbne er al meer mensen last van dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 09:37:
cool :D,

ik wil mun sapphire x850XT ook onderhanden nemen ik heb er echt een slechte oc mee (550 / 675 )
hoger wil die niet, Ohja ik heb de standaard koeling vervangen door de zalman v700cu + die koelblokjes wat erbij zitten( moet ik die vervangen door betere koelblokjes)
ik moet zeggen dat de kaart zelf op stock al vrij heet wordt na even bf2 te hebben gespeeld iemand een idee hoe het omlaag te brengen of hebbne er al meer mensen last van dit probleem?
Wow 675 mem !!! das niet slecht voor een X850 XT die hebben toch 2.0 ns mem ? Dam dat is best lekker dan. Die kaarten worden ook best wel heet. MAar de vraag is wat vind jij heet ? en heb je die VF700 CU op max speed draaien ? Mijn X850 Pro die had ook een temp van 55 als hij 3dmoest doen. Maar ik krijg me kaart morgen en dan test ik eert wat met de stock cooler daar na met de VF700 CU.

Maar ik had niet verwacht dat dat mem zo hard kon zonder te modden. Ik heb wel een max core van 904-722 gezien maar dat is met cascade cooling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 10:34:
[...]

Wow 675 mem !!! das niet slecht voor een X850 XT die hebben toch 2.0 ns mem ? Dam dat is best lekker dan. Die kaarten worden ook best wel heet. MAar de vraag is wat vind jij heet ? en heb je die VF700 CU op max speed draaien ? Mijn X850 Pro die had ook een temp van 55 als hij 3dmoest doen. Maar ik krijg me kaart morgen en dan test ik eert wat met de stock cooler daar na met de VF700 CU.

Maar ik had niet verwacht dat dat mem zo hard kon zonder te modden. Ik heb wel een max core van 904-722 gezien maar dat is met cascade cooling.
een typfoutje hierboven moest 550/575 zijn |:(

Er zit 1.6ns samsung geheugen op :) en stock draait ie op 520/540 de oc vind ik nog niet echt zo denderend namelijk :X
mjah wat is heet O-)
als je het geheugen nog geen 2 tellen vast kunt pakken dat je anders je vingers verbrand :'( :P ik had toen de koeler nog op 5v draaien en momenteel draait ie op 12v en het is wel koeler geworden
normaal moet het toch zonder voltmod haalbaar zijn om 600/600 te halen?of hangt dat van verschillende dingen af?

Edit:
ik zat er een tijd terug aan te denken om er een XT PE bios erin te zetten maar ik heb ergens gehoord dat de bios gelockt is ofzo :? wordt de stroom nu wel of niet bij ati biosen geregeld :?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2005 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 12:53:
[...]

een typfoutje hierboven moest 550/575 zijn |:(

Er zit 1.6ns samsung geheugen op :) en stock draait ie op 520/540 de oc vind ik nog niet echt zo denderend namelijk :X
mjah wat is heet O-)
als je het geheugen nog geen 2 tellen vast kunt pakken dat je anders je vingers verbrand :'( :P ik had toen de koeler nog op 5v draaien en momenteel draait ie op 12v en het is wel koeler geworden
normaal moet het toch zonder voltmod haalbaar zijn om 600/600 te halen?of hangt dat van verschillende dingen af?

Edit:
ik zat er een tijd terug aan te denken om er een XT PE bios erin te zetten maar ik heb ergens gehoord dat de bios gelockt is ofzo :? wordt de stroom nu wel of niet bij ati biosen geregeld :?
Hangt van veel dingen af me Pro kon het igg niet en er zijn ook veel X850 XT kaarten niet bij 540 core max zitten en niet hoger willen. De X850 XT PE hebben duidelijk de betere core deze gaan met stock cooling allemaal over de 600 core heen. En ik heb mensen gezien met v-mods die zelfs 700 deden met de stock cooler @ 100%. XT PE bios kan wel wat helpen. Maar ook de qualiteid van je chip is belangrijk en daar is het gewoon geluk mee hebben. Dit kun je nog opkrikken door een voltmod. Maar verder is het het zelfde als met cpu's een wil 2.8 ander maar 2.4 en weer een ander 2.6 is gewoon geluk hebben. Ze worden wel uitgesorteerd zo zal de X850 XT PE dus de betere chips hebben. Mag ook wel voor die prijs. Maar hopelijk weet ik volgende week meer :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 16:12:
[...]

Hangt van veel dingen af me Pro kon het igg niet en er zijn ook veel X850 XT kaarten niet bij 540 core max zitten en niet hoger willen. De X850 XT PE hebben duidelijk de betere core deze gaan met stock cooling allemaal over de 600 core heen. En ik heb mensen gezien met v-mods die zelfs 700 deden met de stock cooler @ 100%. XT PE bios kan wel wat helpen. Maar ook de qualiteid van je chip is belangrijk en daar is het gewoon geluk mee hebben. Dit kun je nog opkrikken door een voltmod. Maar verder is het het zelfde als met cpu's een wil 2.8 ander maar 2.4 en weer een ander 2.6 is gewoon geluk hebben. Ze worden wel uitgesorteerd zo zal de X850 XT PE dus de betere chips hebben. Mag ook wel voor die prijs. Maar hopelijk weet ik volgende week meer :).
haha okay,
zou de prestatiewinst zodanig hoog zijn dat het waard is om te flashen heb je miss ook nog een biosflashtool voor me? welke bios is het beste voor die sapphire?ik heb ook gelezen dat je de timings van het geheugen ook kunt veranderen waarmee deden ze dat ook alweer? atitool ofzo? |:(

• Astennu
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 16:40:
[...]

haha okay,
zou de prestatiewinst zodanig hoog zijn dat het waard is om te flashen heb je miss ook nog een biosflashtool voor me? welke bios is het beste voor die sapphire?ik heb ook gelezen dat je de timings van het geheugen ook kunt veranderen waarmee deden ze dat ook alweer? atitool ofzo? |:(
Ik gebruik altijd flashrom en ik zou gewoon een Sapphire XT PE bios pakken. Het zou 10 mhz winst kunnen geven. Ik haal nu 575-600 met alleen de zalman cooling + mem cooling. Timings kan idd met ATitool en ATI Tray tools. Ik zal de timings voor ATi tool wel een keer posten.

Ik moet nu eerst ff een v-modje er op gooien. Want 575 is niet echt genoeg :P Ding wordt best heet. @ full load toch een 62C met VF700 CU :|

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:25

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=55485

hier vind je latencies voor de x850 series waarmee de 2k1se score bij verschillende 1000-1500 omhoog gingen, in 3d2k5 zou je 500 of zelfs meer boost kunnen verwachten...

Lees het ff goed door, men geeft aan op de eerdere max OC artis eerder komen, maar op defaults clocks zou het in de nature test al meer als +5 fps geven.... Een goeie airflow/ cooling beter dan stock-cooling is vaak wel een must....

good luck/have fun....

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Pagina: 1