Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Svchost.exe CPU belasting naar 100...

Pagina: 1
Acties:

• filipy23
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-11 22:02
Help,

Ik ben vandaag verhuist naar een nieuwe kamer. Ik heb mijn firewall en router instellingen aangepast, maar sinds ik hier zit schiet mijn svchost.exe binnen een paar minuten naar een cpu belasting van 100%.

Ik heb al een volledige virusscan gedaan en die vond wat virussen die er ongeveer op hetzelfde moment opkwamen, maar deze zijn succesvol verwijdert (virusscanner, hijackthis) en dagen ook niet meer op sinds de laatste X reboots.

Echter mijn svchost.exe blijft op 100%.... (waarschijnlijk mail aan het versturen) en ik heb geen flauw idee wat ik eraan kan doen (naast mijn HD weer eens formateren....)

Help!

• Hoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-07 16:37

Hoos

Carpe Diem...

Mijn ervaring is... winxp opniew installen

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Controleer ff of je iets van msblaster of iets dergelijks hebt mee draaien, mocht dit het geval zijn moet je idd ff windows opnieuw installeren en alvorens je het internet op gaat eerst antivirus/firewall-programma installeren. succes ;)

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06:48

GVR

Misschien kan een logfile van Hijack This wat meer duidelijkheid brengen

Verwijderd

Ik zou eerst eens goed gaan googlen:

http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=

Veel informatie over te vinden :) Succes.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2005 16:53 ]

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-11 23:11
Klik eens op dat proces en dan "processtructuur beeindigen".

svghost is gewoon de .exe voor een hoop services van Windows...
start>uitvoeren> services.msc

als je dan een paar van die services opent, zie je dat ze gestart worden door svghost.exe -X uit te voeren waarbij X een of andere switch is...

uitzoeken welke service bij jou dus moeilijk doet...

Een HEELEBOEL services heb je niet nodig... die bij jou moeilijk doet waarschijnlijk ook niet... uitschakelen/op handmatig zetten dus.
hier kun je met Google zelf uitkomen.

[ Voor 8% gewijzigd door Jazco2nd op 14-04-2005 16:58 ]

Pagina: 1