Toon posts:

Wine, bestanden kopieren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al enige tijd Mandrake Linux 10.1 op mijn pc staan. Nu heb ik een probleem waar ik echt niet uit kom. Ik wil het Windows programma Paltalk 5 installeren met gebruik van Wine. Ik heb Wine geinstalleerd en werkt. Nu heb ik even Winzip als test geinstalleerd. Alles gaat heel makkelijk. Het is een kwestie van klikken en installeren. Helaas is dit niet het geval bij Paltalk. Er dienen eerst wat dll files naar de Wine system map gekopieerd te worden(zeg ik dat goed).Hier kom ik niet meer verder. Ik heb geen idee hoe dat moet. Ik heb met Google gezocht naar uitleg, maar helaas helemaal geen bruikbare sites. Ook heb ik op de website van Wine gekeken, maar ook hier kan ik niks vinden.

Kan iemand me uitleggen welke handelingen ik moet verichten om die dll files in de system map te krijgen, en dan de installatie te starten. Ik ben een Linux leek, dus ik weet dit echt niet, en ik geef mijn eigen research op na een hele avond proberen.

Ik zou jullie erg dankbaar zijn!

• Keeper of the Keys
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-01 12:20
//Ik gebruik wine niet echt maar als ik je probleem goed begrijp....

Is je systeem dual-bootm dus dat windows er nog op staat op een andere partitie?
Dan kun je waarschijnlijk de bewuste files daar vinden en die dan kopieren van daar naar de map van wine.

Anders kun je kijken of je de bewuste dll's op microsoft.com kunt vinden of op een computer van een vriend.

Er zijn ook verschillende websites die dll archieven hebben voor het downloaden, ik weet niet wie daarbij betrouwbaar is en wie niet.