Toon posts:

traktor dj sync ongeloofelijk vaag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik ben al even bezig met mixen op pc en na wat programma's geprobeerd te hebben heb ik uiteindelijk traktor dj studio 2.5 gekozen, mede omdat dit vele meer functies heeft (voorluisteren, terugspoelen en opnieuw mixen, etc...). Nu heb ik echt superveel problemen met die sync toets, wanneer de mix bezig is beginnen de grafiekjes naast de sync toets heel vaak te bewegen naar omhoog en omlaag (niet een klein beetje, soms wel 75%). Ook heb ik ook vaak dat de mix perfect loopt, ineens een heel hoog balkje bij het syncgedeelte, druk je op sync.....heel je mix effe omzeep.

Is hier een verklaring voor, doe ik iets verkeerd ofzo?
Het is namelijk erg frustrerend een mixje te maken met dit fenomeen.

ps: heb met verschillende tracks al geprobeerd, steeds hetzelfde, de sync doet vaag...
de stijl die ik mix is hardstyle/jump...

• LB Back
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06-2025
Je moet die sync helemaal niet gebruiken, gewoon luisteren en met de hand bijtikken, is even oefenen maar dan kan je tenminste iets ;)

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02 14:03
idd gewoon goed luisteren en niet kijken naar wat de computer denkt :)
Check gewoon of de bpm's gelijk zijn en als je het niet vertrouwt dan gaan corrigeren met je pitchbend

Verwijderd

Topicstarter
vaak is het idd zo dat ik zelf bij-pitch/bend en dat hij uiteindelijk het toch perfect vindt (streepje in het midden), maar de bpm's kloppen volgens mij niet, ik moet heel de tijd benden/pitchen om het juist te houden...

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02 14:03
Je moet niet vergeten dat die bpm telkens wordt berekent en bij sommige nummers is het wat moeilijker te berekenen (als je bijvoorbeeld in een break zit). Je moet gewoon op t gehoor doen :)

• Ewald !
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
mijn vraagje over dit software (sorry van de up, maar ik vind het niet waardig om hiervoor weer helemaal ene nieuwe topic voor te starten)
Hoe kan ik met mijn koptelefoon luisteren of Deck a gelijk loopt op Deck b of andersom, ik ben hier misschien best wel n00b in, maar ik kan alleen naar de explorer luisteren.
Of heb ik hier een echt menpaneel voor nodig? :)

• Ewald !
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
fuck, laat ook maar heb ik het juist nu gevonden
Met AUX-Cue..
Sorry 8)7 :r
Pagina: 1