Toon posts:

[FlashMX04] Scrollbar is wit vlak?/Positie resetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenacht mensen,

ik ben bezig met een praktische opdracht (examen) voor school, het is een waardeloze opdracht maar daar ben ik hier niet voor :)..
ik moet een cursus maken over gamemaker (hoe verzin je het), ik gebruik flash om daar wat plaatjes in te gooien en wat tekst er boven en er onder.
Omdat de tekst soms te groot wordt gebruik ik scrollbars, als ik dan ctrl+enter doe in flash dan zie je die scrollbars prima.
maar als je hem als swf op start buiten flash dan zie je enkel een balk zonder pijltjes, dus dat deze het niet.
ik heb hem ook online gezet: http://qubicz.rebyc.websspace.com/gamemaker2.swf.
iemand een idee waar dit aan ligt? en hoe het wel anders zou kunnen?

Alvast bedankt :)..

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:35
Met SWF alleen kunnen we niet zo veel.
Zie je kans de .FLA online te zetten?

En welke Flash versie gebruik je?

Motor onderhoud bijhouden

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Ik zou het zo niet weten maar wat nog zou kunnen is dat je bv een component gebruikt die bv ActionSript 2 gebruikt maar exporteert met AS1.0 oid.. of als een hele oude flash versie.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
flash mx 2004

ik heb zelf verder geen actionscript gebruikt (of bedoel je tijdens het exporteren verkeerde dingen aan gevinkt? ) , ik heb gewoon de standaard scrollbar rechts uit het components -menu geplukt en op de tekst toegepast.

ik heb dus bij het opslaan niet action script 2 aan gevinkt :)..
dank u zeer :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nog een vraag, ik gebruik voor elk frame dezelfde scrollbar die in de library staat.
als je naar beneden scrollt in (bv) frame 5 en je klikt op next om naar frame 6 te gaan dan staat de scrollbar daar helemaal beneden omdat je zo geëindigd bent in frame 5.
is er een as dat de scrollbar altijd naar boven sprint als er een nieuw frame wordt aangeroepen, of iets dat daar op lijkt?

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-05 20:51
Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2005 @ 19:09:
ik heb nog een vraag, ik gebruik voor elk frame dezelfde scrollbar die in de library staat.
als je naar beneden scrollt in (bv) frame 5 en je klikt op next om naar frame 6 te gaan dan staat de scrollbar daar helemaal beneden omdat je zo geëindigd bent in frame 5.
is er een as dat de scrollbar altijd naar boven sprint als er een nieuw frame wordt aangeroepen, of iets dat daar op lijkt?
Flash ActionScript:
1
myScrollBar.scrollPosition = 0;

Waar myScrollbar de naam van je scrollbar is. Deze code moet je aanroepen op het frame waar je de positie van scrollbar wilt resetten.
Pagina: 1