[WiFi] Wat kan ik nou wel gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik ben bezig voor een kennis zijn pc op het draadloze netwerk te krijgen.
Zijn notebook en mijn notebook werken er perfect op.

Nou had hij nog een pctje staan met een printer. Deze heb ik voor hem geformateerd en win2000 + updates op gezet.
Toen had ik een PCI kaartje gekocht van Asus.
Naja ingebouwd. Kom ik achteraf achter dat het PCI kaartje PCI 2.2 is en dat mobo is 2.1 ofzo.
Dus die PC startte niet meer op.
De PC is een laser expression. Verder geen model nummer ofzo. En op het moederbord staat helemaal niks... Dus ik kan weinig informatie erover opzoeken.

Overleg gehad met het bedrijf waar ik de PCI kaart van gekocht had. Omgeruild voor een asus USB 1.1 aparaatje.
Opzich wel grappig dingetje, werkte het alleen maar.
Ik krijg een verbinding maar na 2 min gooit hij het IPadres eruit. Zegt hij dat de kabel eruit ligt. Rommel je wat met de kabel en dan maakt hij niet opnieuw verbinding ofzo. Kan je weer opnieuw opstarten. Krijg ik weer een IP. Maar als ik dan van mijn notebook ernaartoe wil gooit hij zijn IP weer weg. Static IP gaf ook geen doorslaant succes.

Dus ik ben nu maar opzoek waar het probleem kan zijn en de oplossing.
Ik wil geen Asus meer, had meer verhalen erover gehoord dat het niet lekker werkte en dat is maar bevestigd. Liefs wil ik dus iets van Linksys of een ander goed werkend merk.
Nu zag ik bij Linksys dat ze USB aparaten hebben die op USb1.1 werken.
Maar zou het nou aan die ASUS liggen dat het IP er telkens uit gegooit word. Of aan de PC?
En weet iemand misschien een andere oplossing? Ik werk het liefst met een PCI kaartje, maar die zullen wel niet op die PCI werken. Bij linksys staan er ook geen PCI versies bij.

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik zou eerst eens testen met die Asus op één van de notebooks. Dan weet je in ieder geval of het probleem in de pc of in de USB adaper zit.

Verder zijn USB 2.0 apparaten voor zover ik weet altijd backwards compatible met USB 1.1 aansluitingen. Als je dus een andere USB adapter zou gaan aanschaffen hoef je daar niet apart op te letten.

Zijn er meerdere USB apparaten op de pc aangesloten? Zo ja, haal deze er dan eens af en kijk of de adapter dan wel blijft werken. (voedingsprobleem?)
Test eens met alleen een USB-memory-stick aangesloten, blijft deze wel ten alle tijden bereikbaar? Zo ja, dan zit het probleem dus in de adapter of de combi pc-adapter.

Oh ja, het probleem kan natuurlijk ook nog in de software zitten. Welke software gebruik je op de notebooks en welke op de pc? Het gaat hier dus met name om het OS en de gebruikte wireless-software.

[ Voor 14% gewijzigd door Tropos op 14-04-2005 02:09 ]

• Xavier
  • Niet online
Heb nu de Asus op mijn notebook aangesloten en het werkt. Haal gewoon 54Mbit en de verbinding blijft intact.
Maar dit is op een USB2.0 die pc is USB1.1 (denk ik)
De PC is een P3 500 met 196mb intern met een clean install van Win2000 SP4 en de rest van de updates. En mijn notebook is WinXP
Er is nog 1 apparaat aangesloten via USB maar kan me niet echt herrineren wat het is. Volgens mij een digicam waar alleen het kabeltje van is aangesloten.
En ik zal eens proberen met een USB mem stick of dat wel blijft werken.

[ Voor 3% gewijzigd door Xavier op 14-04-2005 10:02 ]

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Kijk eens aan, de adapter zelf is dus niet het probleem. Test nu dus eens met verschillende USB apparaten of het probleem in de USB-poorten zit. Als dat niet het geval is, kan je gaan kijken naar de software.

Op de pc gebruik je W2K, dat betekent dat je sowieso speciale software gebruikt voor de draadloze verbinding. Heb je op je WXP notebook diezelfde software gebruikt? Zo ja, heb je dat ook gedaan met wireless zero configuration uitgeschakeld? Indien je twee keer ja hebt geantwoord en het probleem zit niet in de USB poorten, weet ik helaas ook niet meer wat je dan nog zou kunnen testen.

Overigens heb je denk ik geen USB 1.1 apparaat, maar een USB 2.0 apparaat. Met USB 1.1 haal je nooit 54 Mbps.

• Xavier
  • Niet online
Het is een USB 2.0 apparaat.
Op mijn notebook heb ik ook USB 2.0 en daar haal ik 54Mbit.
Met USB1.1 (de pc) haal ik geen 54mbit nee. Want het AP is zelf maar 11Mbit... (klote standaard modems)

Op je vragen moet ik 2x ja antwoorden. De USB poorten heb ik helaas niet getest. Dat is het volgende puntje.

• Xavier
  • Niet online
Ik ben weer bij die kennisen. Mijn USB pen werkt gewoon goed geen enkel probleem.
Dus ik dat USB apparaat weer aangesloten en hij verliest weer de verbinding.
Er is verder niks aangesloten op de PC kwa USB. Dus hij heeft het rijk alleen. Als hij verbinding heeft, is het ook maar 44% en niet meer en niet minder.
Zijn IPadres verliest hij telkens netzoals de verbinding.
Dus volgens mij wil dat apparaat gewoon niet met die PC werken. Want de USB poorten zijn goed (getest met de USB pen)
Software is de laatste versie.
Apparaat is ook goed want dat heb ik samen met de software op mijn notebook getest.
Dus ik weet echt niet waar het aan ligt.

Enige oplossing wat ik nog kan verzinnen is een Ethernet kaartje erin die wel oude PCI versies werkt. En dan een Linksys bridge eraan hangen. Dat ding hangt helemaal los en moet connectie houden.

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:14
Gooit windows het apparaat niet gewoon uit om stroom te besparen ofzo?

Heb ik ook wel eens gehad namelijk...

• Xavier
  • Niet online
Het stond wel aangevinkt ja. Heb het nu uit staan en het werkt al iets beter.
Maar hij heeft nog steeds maar 44% bereik en soms daalt dat gewoon in tot 0% en dan weer 44%
Met het pingen van mijn notebook naar de PC krijg ik heel vaak timeouts.

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:47
USB-Sticks staan bij mij ook niet echt bekend voor hun goede verdiensten.
Ik heb beide van verscheidene merken getest maar geef mij maar een normale PCI-kaart.
Asus is vrij bekend dat ie met sommige pc's niet wil werken.(problemen met booten enzo)
Probeer eens een ander merk inderdaad, SMC,Linksys die werkten bij mij allemaal goed.

• Xavier
  • Niet online
Het word waarschijnlijk iets anders waarvan ik 99,9% zeker weet dat het werkt. Ik ben het nu namelijk zat dat heen en weer gaan.

NIC van realtek. met een vast IP.
en dan een Linksys Bridge eraanvast.
Pagina: 1