Systeem instabiel: voeding of iets anders?

Pagina: 1
Acties:

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Dit systeem:

MB Asus K8N
ASUS Radeon 9200SE,128MB TV-out
RAM 512 MB DDR/400 PC3200 TwinMos
Arctic Cooling Silencer 64 Ultra TC
CPU AMD Athl64 3000+2.0GHz 512kb So754

Zit in Codegen kast met 350W voeding van dat merk. Wat bleek nu? Na het installeren van alle drivers op Windows XP Home SP2 werkt alles goed. Maar als ik de resolutie probeer te veranderen krijg ik direct een reboot. (Zou dat ermee te maken hebben dat dan plostseling de kaart meer stroom gaat gebruiken?) Nu dacht ik: de voeding zal wel niet voldoende zijn. Nu wil ik niet meteen de duurste voeding kopen (sja die kast kost nog geen 50 Euro) dus neem ik een Techsolo 500W voeding. Volgens diverse reviews is dit weliswaar geen top-end voeding, maar moet hij ruim voldoende kunnen leveren. Wat gebeurt er? Precies hetzelfde.

Het moederbord heeft trouwens een 20-pins aansluiting, van de Techsolo heb ik de extra 4 pinnetjes niet aangesloten. Maar dat moet niet het probleem zijn.
Mijn volgende gedachte is: drivers. Ik moet het opnieuw opstarten nog uitzetten. Maar ik heb al 2 versies van de meegeleverde drivers geprobeerd (WDM drivers van ATI en WDM candidate drivers van Asus). Nu ben ik de laatste Catalyst drivers aan het downloaden. Heeft iemand een ander idee?

[ Voor 3% gewijzigd door pinockio op 13-04-2005 23:32 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:07

Thandor

SilverStreak

Moederbord drivers geïnstalleerd :?
Monitor is goed geïnstalleerd in Windows :?
Als je in veilige modus de resolutie veranderd, werkt het dan wel :?

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

Lijkt mij idd een voedingsprobleem, heb dit ook vaak genoeg gehad door een te zwakke voeding. Anders eens drivers van de ATI site proberen

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

• pinockio
Ja (zoals ik al zeg: ALLE drivers) - de Nvidia drivers zijn geïnstalleerd.

Waarom zou je de monitor (een goedkoop testmonitortje, maar goed) moeten installeren? Ik heb in 4 jaar PC-prutsen nog nooit meegemaakt dat Windows daarvan over de zeik ging. Maar op zich goede suggesties.

In veilige modus kun je geen resolutie veranderen dus dat valt af...
vingerfrits schreef op woensdag 13 april 2005 @ 23:34:
Lijkt mij idd een voedingsprobleem, heb dit ook vaak genoeg gehad door een te zwakke voeding. Anders eens drivers van de ATI site proberen
Zo'n bruut systeem is het nu ook weer niet... Cool n quiet is ook nog geïnstalleerd... In feite moet een 300W voeding (bijv. Aopen) al genoeg zijn. Maar deze 500W Techsolo moet echt voldoende zijn, die Radeon 9200 is echt niet te vergelijken met een 9800Pro of iets van nog nieuwere makelij... Drivers ben ik nu aan het d/loaden.

[ Voor 46% gewijzigd door pinockio op 13-04-2005 23:39 ]

• Thandor

Thandor

SilverStreak

In veilige modus kan ik mijn resolutie van Windows XP wél veranderen ;)

En héél misschien is er een verkeerde monitor geïnstalleerd, met PC's kun je de meest vage dingen tegenkomen.

• pinockio
Nog iets: met een Geforce 2MX doet het systeem het wel perfect. En ik denk niet dat die nu zoveel minder gebruikt dan de R9200, beide zijn passief gekoeld.

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

pinockio schreef op woensdag 13 april 2005 @ 23:41:
Nog iets: met een Geforce 2MX doet het systeem het wel perfect. En ik denk niet dat die nu zoveel minder gebruikt dan de R9200, beide zijn passief gekoeld.
Nee idd, echt een stroomvreter is een 9200tje nou ook weer niet, zit de heatsink wel goed op de kaart :? Anders even fannetje op laten blazen O-)

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

Verwijderd

Probeer je kaart eens in een ander systeem te prikken.

• pinockio
Thandor schreef op woensdag 13 april 2005 @ 23:39:
In veilige modus kan ik mijn resolutie van Windows XP wél veranderen ;)

En héél misschien is er een verkeerde monitor geïnstalleerd, met PC's kun je de meest vage dingen tegenkomen.
Okee, je moet alles proberen (doe ik ook altijd). BTW de "P4" kabel is wel aangesloten op het mobo.

En ik kan mijn reso NIET veranderen in de veilige modus (op een ander systeem, Athlon XP1700+, GF2). Het schuifje kan ik van 480x640 wel op 800x600 etc. zetten maar:
a. de reso verandert niet
b. die is ook niet veranderd na rebooten.
Trouwens zou ik niet weten op welke manier dat een stapje verder naar de oplossing zou zijn.

Maar, zoals je zegt.... met PC's kun je de meest vage dingen tegenkomen.

[ Voor 3% gewijzigd door pinockio op 14-04-2005 00:05 ]

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Nou, ik kan op mijn MP3 PC de resolutie wél veranderen in veilige modus ;)
(GeForce 2 MX200)

En wat voor nut heeft het :
Mocht het zo zijn dat je in Veilige modus wel de resolutie kon veranderen, zonder problemen dan zou het aan drviers o.i.d. kunnen liggen. In veilige modus worden nl. minder drivers geladen e.d. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Thandor op 14-04-2005 08:06 ]

• pinockio
Installatie van de nieuwste drivers loste het probleem op. De kaart had drivers meegeleverd op CD die niet compatible waren met SP2 waarschijnlijk.

Pagina: 1