Toon posts:

[PoV ti4800SE] Scherm slaat op zwart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond wijze heren, ik zit momenteel met een erg irriterend probleem, en ik hoopte dat jullie me hiermee kunnen helpen, ik zal het zo gedetailleerd en toch zo overzichtelijk mogelijk maken.

Probleem:
Na installatie van nieuwe videokaart (mx440 -> ti4800se)en installatie van nieuw OS (win2000pro-sp5 ->winXPpro-sp2 build 2600)slaat mijn os vast tussen het logo en het inlogscherm, veilige modus (met netwerk) is wel een optie.

Vermoedelijke oorzaak:
Zit te denken aan chipset/AGP-bus/Videokaart of OS, aangezien ik nog een oud Nvidia Vanta-kaartje had liggen, die vrolijk verder gaat waar de grote kaart stopt.

Uitgeprobeerd:
Videokaart vervangen door ander type=succesvol resultaat
Drivers geupdate=succesvol resultaat
herinstallatie Windows=gefaald

Middelen tot mijn beschikking:
Een WindowsXP cd met SP2 voorgeinstalleerd
2 verschillende videokaarten
2 verschillende test-setups(systemen)
en een enorme bak koffie voor het geduld

Mijn huidige systeem bestaat uit:
Voeding: Tagan 480W
Moederbord: Tyan K7x thunder
Processoren: 2x2200 AthlonMP
Geheugen 2x256mb/266 ECC REG Infineon
Video: Point of View Geforce 4 Ti4800se
HDD: 160GB Maxtor 7200
CD: Lite on 52x32x52

• Volk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:53
Als je windows installatie net vers is (dus zonder Videokaart drivers) slaat ie dan ook vast, want in mijn ogen lijkt dit zeer sterk op een drivers probleem.

Kijk anders even in je systeemlogboeken of daar wat vreemds in staat.

Verwijderd

Topicstarter
Zonder videodrivers sloeg hij idd ook vast:

Wat ik oa vond in het logboek was:

The following boot-start or system-start driver(s) failed to load:
AmdK7
Fips

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist opgemerkt dat alles prima functioneert onder Windows2000 pro, ik kan er dus alleen maar uit opmerken dat het een driver/os probleem is.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die me ermee kan helpen oof er al vaker ervaring mee gehad?...... ik weet niet meer waar ik moet zoeken.

Verwijderd

dsu ook als je geen drivers geinstalleerd hebt met WINXP pro sp2 slaat ie tog vast?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2005 @ 16:09:
dsu ook als je geen drivers geinstalleerd hebt met WINXP pro sp2 slaat ie tog vast?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2005 @ 16:09:
Ja, direct na de installatie, ik kan wijzigingen pas aanbrengen is de veilige modus.
Sorry voor het dubbele bericht, ik zie nergens een editfunctie

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Flopteron, let er ajb op dat er een edit-knop is. Gbruik die in plaats van steeds meerdere berichten onder elkaar te plaatsen :)

+ topictitel aangepast.
Pagina: 1