Toon posts:

Laptop toetsenbord probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een laptop, een Compaq Armada E500, prima ding, werkt als een tierelier.

Had hem een paar weken niet gebruikt, en ik heb nu het volgende probleem:

Het toetsenbord van de laptop functioneert niet goed. Alle knoppen werken, maar als ik bv. een ''m'' typ dan wordt dit een ''0''. typ ik een ''p'' dan wordt dit bv. een ''8''. Alles komt helemaal door elkaar te staan.

Ik heb de taalinstellingen, toetsenbord instellingen nagelopen en deze staan gewoon op Nederlands met een Verenigde Staten Internationaal indeling.

Als ik er een extern toetsenbord aanhang, werkt het prima. Prima via het externe toetsenbord maar ook prima via het laptop toetsenbord.

Trek ik het externe toetsenbord er weer af, dan blijft het laptop toetsenbord goed werken!

Ik begrijp het niet meer. Heeft iemand zon zelfde situatie meegemaakt en/of weet iemand een oplossing voor dit probleem?

Alvast bedankt,
marco

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Boot es naar knoppix :)
Weet je zeker of het een driver probleem is of niet. Want vooral dat het na een extern tobo wel goed werkt, doet me aan een driver probleem denken eerlijk gezegd :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

tip: mocht het je toetsenbord zijn, op ebay komen die dingen voor een paar euro voorbij, heb de mijne voor 8 euro gekocht (geen US, maar UK, maar het werkt :)

If you choose to criticise you choose your enemies

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heel stom misschien, maar boot hij met numlock aan :P

want dan worden de lettertjes daar cijfertjes :)

http://www.thanetrunner.nl/m700.jpg

klik daar maar op dan zie je het wat duidelijker :)

dan zie je ook dat de M een 0 is
1=j 6=o
2=k 7=7
3=l 8=8
4=u 9=9
5=i

Dus de tekens in de blokjes werken alleen als je numlock aanstaat

[ Voor 65% gewijzigd door Vorkie op 13-04-2005 23:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Atlas schreef op woensdag 13 april 2005 @ 23:21:
Boot es naar knoppix :)
Weet je zeker of het een driver probleem is of niet. Want vooral dat het na een extern tobo wel goed werkt, doet me aan een driver probleem denken eerlijk gezegd :)
dat is wel een goed idee, moet ik even op zoek naar mijn knoppix cd. kan opzich natuurlijk ook even een opstart disk maken en kijken of het in het good time old dos goed werkt.

• BRAINLESS01
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-02 12:15
Klinkt alsof je Num Lock aan hebt staan, dit kun je soms in je bios aan/uit zetten. Op een laptop staat het standaard uit, maar op een gewone pc vaak niet. Linux zet het vaak vanzelf uit heb ik gemerkt, terwijl windows het aan laat staan als het in je bios aan staat. Dat het met dat externe toetsenbord wel werkt is vreemd, maar probeer eens op je Num Lock knop te drukken en kijk of het dan opgelost is :)

Verwijderd

Topicstarter
_BRAINLESS schreef op woensdag 13 april 2005 @ 23:27:
Klinkt alsof je Num Lock aan hebt staan, dit kun je soms in je bios aan/uit zetten. Op een laptop staat het standaard uit, maar op een gewone pc vaak niet. Linux zet het vaak vanzelf uit heb ik gemerkt, terwijl windows het aan laat staan als het in je bios aan staat. Dat het met dat externe toetsenbord wel werkt is vreemd, maar probeer eens op je Num Lock knop te drukken en kijk of het dan opgelost is :)
het is inderdaad de numlock toets.staat wel standaard uit in de bios. druk in FN + numlock in dat krijg ik gewoon weer de letters. ik heb wel zon tik dat als ik een extern toetsenbord er in ros, ik even check of de lampjes gaan branden als ik op bv numlock ros...ben dus eigenlijk een stinkmongool dat ik er niet zelf achterkom wat het is...

Verwijderd

Topicstarter
slotje.
Pagina: 1