Toon posts:

Linksys WAG54G Annex B, Annex A maken

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik heb een WAG54G Annex B van Linksys.
Werkt perfekt, maarjah, heb nu me eigen huisje en binnenkort ook internet Annex A.

Kan ik via een software update van linksys de Annex B modem naar een Annex A modem krijgen?
Of moet ik daar iest anders voor doen?
Of ondersteund een Annex B standaard Annex A, je betaald immers meer er voor een Annex B.

Gr.
Arent

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
A, Analoog
B, ISDN

Helaas valt dit niet met software te regelen.
Het zit dus in de hardware.
Kortom, je bent toe aan een.... Annex A

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:31
zie mijn reactie in het andere topic...

Beetje vaag waarom je een nieuw topic opent maarja...

DHCP van de WAG54G uitschakelen en een Annex A modem aansluiten op 1 van de switch poorten, zoals bijvoorbeeld een SpeedTouch 510.

Verwijderd

je kan natuurlijk ook isdn1 nemen... misschien ook een idee ;)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:55
Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2005 @ 18:24:
je kan natuurlijk ook isdn1 nemen... misschien ook een idee ;)
Is dat als los product eigenlijk leverbaar dan? 't was bedoeld voor mensen met ISDN om down te graden en hun dsl te blijven gebruiken indien ze al adsl over ISDN hadden. Of je 't ook LOS kan aanvragen weet ik niet. Daarnaast moet TS dan ook een ISDN telefoon of centrale hebben als ie ook wil kunnen bellen.

Tenslotte kun je een analoge lijn aanvragen zonder monteur, kwestie van zelf afmonteren. Bij ISDN wordt dat ALTIJD met monteur geleverd, dus dat zal ongetwijfeld uitmaken in kosten. Denk dat TS dan al een eind onderweg is naar een annex a modem, kan ie de linksys mooi verkopen.

Als TS ook nog ADSL moet aanvragen op z'n nieuwe locatie, krijgt ie ook al een modem/router gratis, dus dan is de stap vrij simpel vind ik.

• bjck
  • Laatst online: 03-01 20:09
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2005 @ 22:42:
Hoi

Werkt perfekt, maarjah, heb nu me eigen huisje en binnenkort ook internet Annex A.

Kan ik via een software update van linksys de Annex B modem naar een Annex A modem krijgen?
Of ondersteund een Annex B standaard Annex A, je betaald immers meer er voor een Annex B.

Gr.
Arent
Volgende keer geen:

• hoi
• groetjes
• wat speurwerk of je ISP bellen of leverancier (linksys) misschien

Gezien thread nu naar een oplossing gaat laat ik het even zo, misschien bedenk ik me ;)
tha_bulldog schreef op woensdag 13 april 2005 @ 22:49:
zie mijn reactie in het andere topic...

Beetje vaag waarom je een nieuw topic opent maarja...

DHCP van de WAG54G uitschakelen en een Annex A modem aansluiten op 1 van de switch poorten, zoals bijvoorbeeld een SpeedTouch 510.
Lekkere oplossing zeg, zet hem dan op marktplaats of geef (verkoop) hem aan een vriend/kennis. Een 4 poorts switch kost ook geen €20 meer tegenwoordig. Of een modem met 4 poorten erin en wireless. Geeft alleen maar verwarring en problemen als je linksys als switch gaat gebruiken ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

DJSmiley schreef op donderdag 14 april 2005 @ 18:39:
Bij ISDN wordt dat ALTIJD met monteur geleverd, dus dat zal ongetwijfeld uitmaken in kosten.
compleet off-topic maar het doe-het-zelf isdn pakket is ook gewoon leverbaar hoor ;)

• DJSmiley
  • Laatst online: 09:55
Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2005 @ 19:09:
[...]

compleet off-topic maar het doe-het-zelf isdn pakket is ook gewoon leverbaar hoor ;)
toen ik vorig jaar (sept) een isdn lijn aanvroeg op m'n werk kreeg ik KPN niet zover dat ik m'n NT1 zelf mocht aansluiten. Analoog mocht ik zelf afmonteren, kpn schakelde alleen, bij ISDN moest een monteur komen voor de NT1 aansluiting.

Achteraf maar goed ook, monteur is hele dag bezig geweest omdat er een kabel brak was en de wijkkast dermate chaos was dat alle papieren die ze hadden niet klopten en ie dus alles moest uitpiepen.

• Bas!
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
Ik zou toch even blijven zoeken.
Met een belkin router/adsl modem kon ik in de firmware instellen of ie via annex a of annex b aangesloten was. Als je daarbij bedenkt dat het meeste van het routerspul qua hardware nagenoeg identiek is tussen linksys en belkin zou ik wat forums afstruinen om te kijken of ik er geen annex a firmware in kan laden.....

[ Voor 4% gewijzigd door Bas! op 14-04-2005 21:05 ]

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2025

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2005 @ 22:42:
Hoi

Gr.
Arent
Heb dit laatst zelf nog geprobeerd. Aangezien er een check is heb ik met een hex editor een aantal bytes gekopieerd van de AnnexB firmware naar de Annex A, flash ging perfect.

Alleen bleef sindsdien het rode lapje knipperen en was deze niet meer bruikbaar.

uiteindelijk met zo'n firmware tooltje van een andere linksys apparaat de originele AnnexB er weer in geladen, en nu doet ie het weer.

Dus nee het kan niet, maar als iemand anders een oplossing weet, graag.
Pagina: 1