Toon posts:

Asus A8V Deluxe & 3500+ crasht met MACHINE_CHECK_EXCEPTION

Pagina: 1
Acties:
  • 258 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik zat tot vorig weekend nog met windows xp sp2 en toen kwam de final versie van x64 edition uit en ik heb die gretig geinstalleerd. zondagavond toen ik aan het surfen was kreeg ik opeens een BSOD en mijn comp herstartte. nu dacht ik dat het waarschijnlijk aan de beta drivers lag dus heb ik de backup van mijn xp teruggezet, na een uur hetzelfde scherm en herstart. ok ik zette dus dan de backup van mijn w2k terug en dacht dat het nu wss opgelost zou zijn, want ik heb nooit probs gehad met w2k, ik kreeg wel geen bsod maar mijn comp blokkeerde toen een film aan het kijken was. ik heb een clean install geprobeerd van windows xp en weer een bsod, ik heb nog geen clean install geprobeerd van w2k maar ik denk niet dat het iets zou uithalen, ik heb enorm dringend raad nodig. ik heb memtest gedraaid en geen probs. dit is mijn setup en de drivers die ik gebruik:

Asus A8V Deluxe | Via Hyperion 4.56
Athlon 64 3500+
2*512MB PC4600 Komusa
GeForce 4 Mx 440 128MB Mentor | Forceware 71.84
2*120GB Maxtor SATA & 200GB WD
Samsung dvd writer

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2005 22:02 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:50

Thandor

SilverStreak

Is de koeling nog goed :?
Welke voeding heb je :?. Zijn de voltages van de voeding nog in orde ?

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
mijn koeling is perfect, zalman cnps-7000B 44° stressed en het is een noname voeding, welke waarden moeten de voltages weergeven?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2005 23:49 ]

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dat staat er meestal bij? Vooral de +3,3, +5 en +12 doen ertoe.

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier op speedfan de waarden afgelezen:
Vcore: 1.57v
+12v : 11.31v
3.3v : 3.28v
Vcc: 4.93v
5Vsb : 4.88v

zou dit prob aan mijn ram kunnen liggen?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2005 00:03 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De +12V is aan de magere kant. Check de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter :) Wat is het vermogen van de voeding?
Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2005 @ 00:01:
zou dit prob aan mijn ram kunnen liggen?
Test het eens .. ? 8)7 In de PMG FAQ en de eerdergenoemde troublesthooter staat hoe je dat kunt doen :)

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-03 19:06

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

leen een voeding van een: vriend/buurjongen/neef/oom en kijk of hij het dan wel doet.

check die fout code ook ff in de microsoft database.. daar staan soms ook wel grappige dingen in

Bedankt alvast

Verwijderd

Topicstarter
het volgende is de uitleg bij de foutmelding en ik ben nu ander geheugen aan het draaien om een van de oorzaken te testen, want ik zie dat veel mensen probs hebben met het geheugen op een a8v. ik zal melden of het geholpen heeft

CAUSE
This behavior occurs because your computer processor detected and reported an unrecoverable hardware error to Windows XP. To do this, the processor used the Machine Check Exception (MCE) feature of Pentium processors or the Machine Check Architecture (MCA) feature of some Pentium Pro processors. The following factors may cause this error message:
• System bus errors
• Memory errors that may include parity or Error Correction Code (ECC) problems
• Cache errors in the processor or hardware
• Translation Lookaside Buffers (TLB) errors in the processor
• Other CPU-vendor specific detected hardware problems
• Vendor-specific detected hardware problems
Back to the top Back to the top
STATUS
This behavior is by design.
Back to the top Back to the top
MORE INFORMATION
A machine check exception occurs when Windows XP and your hardware platform cannot recover from a hardware error so that the system can continue to run successfully and reliably. More specific diagnosis of machine check exceptions is difficult, and there is no general solution. Contact your hardware manufacturer or a computer hardware technician for help with troubleshooting this issue.

Machine check exceptions are frequently caused by one of the following conditions:
• You are running the processor or mainboard beyond its specifications. For example, you are overclocking the processor or bus. We recommend that you run your hardware at the manufacturer-rated speeds.
• Noisy power, overstressed power strips, outmatched power supplies and failing power supplies can destabilize your computer. Make sure that you have a stable, reliable power supply to your computer.
• Extreme thermal conditions caused by the failure of cooling devices such as fans may damage your computer. Make sure that your cooling devices are all working.
• You have damaged memory or memory that is not the correct type for your computer. If you recently changed the memory configuration, revert to the previous configuration to determine what is wrong. Make sure that you are using the correct memory for your computer.

• Xenoborg73
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-04-2014
Ik heb dit onlangs nog gehad , omdat ik een nieuw mobootje had gekocht. De proc. werd gewoon te warm, ook al gaf de temp. sensor een constante 42/43 graden aan. Kastje open , Alpha stevig aangedraaid (was ik blijkbaar vergeten |:( ) en weg was het probleem.

Verwijderd

Topicstarter
mijn test met de rams is mislukt, en met een andere voeding ook. ik weet echt geen raad meer. ik heb wel iets interessants opgemerkt. toen ik thuiskwam had mijn broer hem een uur of 2 geleden herstart toen hij opmerkte dat er een bsod was en toen ik mijn scherm aanstak om te zien of hij weer geblokkeerd was was ik toch verrast om te zien dat hij geen bsod toonde maar hij zat nog gewoon op de inlog scherm. maar toen ik dan een nieuwe voeding erin stak duurde het maar 5 minuten en ik had al een bsod. mijn vraag is nu of het mogelijk is dat het aan 1 van mijn randapparaten zou liggen en daarmee bedoel ik hd iets?

dit zijn de nieuwe voeding waarden, volgens mij is dat een serieuze verbetering
Vcore: 1.57v
+12v : 11.67v
3.3v : 3.34v
Vcc: 5.01v
5Vsb : 5.04v

Verwijderd

Topicstarter
tot nu toe is hij nog niet gecrashed in veilige modus, maar wat moet ik daar nu eigenlijk uit concluderen?

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2005 @ 19:48:
tot nu toe is hij nog niet gecrashed in veilige modus, maar wat moet ik daar nu eigenlijk uit concluderen?
Heb je memtest al gedraait?

zoekt link voor je*

Flopper boot memtest

Nog meer..

[ Voor 24% gewijzigd door matinez op 14-04-2005 19:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
wat zal memtest doen, de stabiliteit van mijn pc testen of gewoon mijn ram?

• matinez
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2005 @ 19:59:
wat zal memtest doen, de stabiliteit van mijn pc testen of gewoon mijn ram?
Het is gebouwd om de stabiliteit van je ram te testen, meeste DOC'ers gebruiken dit tooltje om te kijken of het geheugen stabiel draait op een bepaalde snelheid.

Je zult error's krijgen bij de testen zodra het geheugen niet stabiel is.

Mocht er iets anders instabiel zijn, dan zie je dat aan een reboot (BSOD kan hier niet), en weet je dat het niet kan liggen aan je geheugen. A64 is best wel kieskeurig qua geheugen..

Verwijderd

Topicstarter
ik ben hem nu aan het draaien, hij zit aan 67% en nog altijd geen reboot of foutmeldingen. dus als hij gedaan is zonder foutmelding of reboot betekent dat dan dat er niets kapot is of wat? of is de test niet 100% betrouwbaar is of wel?

• matinez
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2005 @ 20:55:
ik ben hem nu aan het draaien, hij zit aan 67% en nog altijd geen reboot of foutmeldingen. dus als hij gedaan is zonder foutmelding of reboot betekent dat dan dat er niets kapot is of wat? of is de test niet 100% betrouwbaar is of wel?
Heb je alle testen uitvoerd?
5 Is het belangrijkst volgens mij, deze slaat aan met error zodra deze instabiel is.
(correct me if I am wrong!).

Verwijderd

Topicstarter
hij zit ondertussen aan test 7 zonder enige errors

edit: hij ondertussen na een cmos reset al van 21.30 perfect stabiel na het lopen van cpu burn in en constant laten lopen van burn in wizard van sisoft sandra dus hoop ik dat het zo zal blijven

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2005 22:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb weer een bsod gekregen met een clean install van win xp sp2. ik begin serieus door te slaan, dit kan toch niet zo doorgaan, is er een manier om te testen of het aan de processor ligt?

• Centaur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-01 16:22

Centaur

Lieg niet,Verdraai de waarheid

Ik en nog enkele andere bezitters van een Asus mobo en een Maxtor harddisk hebben dit probleem.
Ik heb nog geen garantie dat 't aan mijn maxtor ligt, maar ik heb alle tests uitgevoerd die er zijn (CPU Burn In, Memtest, 3D Mark 05, Maxtor Harddisk checker enz. enz.) en geen enkele fout gevonden.

Het valt mij op dat mijn systeem vooral BSOD's gaf bij het installeren/kopieeren van dingen en ik heb alle drivers en de bios geupdate e.d.

Ik denk daarom dat het ligt aan een compatibility probleem met een maxtor schijf, mogelijk bij jou ook.
Hier is het topic waarin ik mijn probleem uitleg en jij misschien ook een oplossing kan vinden :
IorGie in "2x S-ATA + ATA geeft MACHINE_CHECK_EXCEP..."

Canon EOS 30d & 50d - Canon 10-22, 17-85IS, 70-200L f4 IS, 580ex2, 430ex

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
je huidige voeding is overigens prima hoor, die 11.31 moet voldoende (mag 10% afwijken)

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Welke bios versie gebruik je? Ik neem aan dat je niets hebt overgeklokt? Bios waardes staan allemaal op default? Welke A8V versie, rev1(met wifi) of 2 (zonder wifi)?

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad, ik heb niets overclocked en het is de versie met wifi en bios is 1009

• chrisstructor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-02-2020

chrisstructor

Employ your more evil being

Ik heb het zelfde mobo en had bsods met sp2!!
Probeer win XP zonder sp2 te installen en kijk hoe die loopt ;) .
succes

There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

chrisstructor schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 12:08:
Ik heb het zelfde mobo en had bsods met sp2!!
Probeer win XP zonder sp2 te installen en kijk hoe die loopt ;) .
succes
Dat ga ik proberen. Windows XP zonder Service Packs.

Ik heb dus ook last van deze BSOD na de installatie van nieuwe componenten gisteren. Drie keer op dezelfde plek, namelijk tijdens de installatie van FarCry CD1.

Qua hardware gaat het in mij geval om:
S939 Athlon 64
DFI NF4 SLI-DR moederbord
2 x Western Digital SATA schijven (74GB Raptor)
2 x Corsair geheugen

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• chrisstructor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-02-2020

chrisstructor

Employ your more evil being

Laat even weten of het geholpen heeft ;) .

There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't

• silentsnow
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Ik heb na de installatie van Windows XP een week geleden geen BSOD meer gehad. Redelijk intensieve tests er op los gelaten, dus ik verklaar mijn systeem "stabiel" :)

De oorzaak ligt waarschijnlijk bij de IDE drivers. Wellicht ligt dit aan Windows XP SP2, of bij de nVidia nForce drivers zelf. Ik draai nu in elk geval Windows XP (zonder Service Pack), en de nVidia nForce drivers ZONDER het IDE driver gedeelte.

Ik ben nog aan het testen, dus hopelijk binnenkort betere/meer informatie.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• paulmadejong
  • Laatst online: 04-03 11:30
silentsnow schreef op maandag 25 april 2005 @ 02:48:
Ik heb na de installatie van Windows XP een week geleden geen BSOD meer gehad. Redelijk intensieve tests er op los gelaten, dus ik verklaar mijn systeem "stabiel" :)

De oorzaak ligt waarschijnlijk bij de IDE drivers. Wellicht ligt dit aan Windows XP SP2, of bij de nVidia nForce drivers zelf. Ik draai nu in elk geval Windows XP (zonder Service Pack), en de nVidia nForce drivers ZONDER het IDE driver gedeelte.

Ik ben nog aan het testen, dus hopelijk binnenkort betere/meer informatie.
Hoe staat het nu met je problemen? Ook ik heb problemen met mijn A8N-SLI Deluxe en wordt er een beetje moedeloos van; [rml]paulmadejong in "[ Ervaringen] Het Asus A8N-SLI topic Deel..."[/rml]

MacBook Pro 14" 2021

Pagina: 1