Brother MFC 210C faxlijn

Pagina: 1
Acties:

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:43

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
Ik heb vandaag de Brother MFC 210C gekocht. Dat is een all-in-one printer/scanner/kopier/fax

Nu mijn vraag.
Ik heb zelf internet via chello (kabel dus) Daarvoor had ik een ISDN lijn. Maar als ik nu deze ISDN lijn op de fax aansluit dan kan ik niet meer gebeld worden.

Moet er een speciale lijn getrokken worden? en is dus ISDN voor internet-lijn anders dan ISDN telefoonlijn?

Huub Huub Barbatruc!

Verwijderd

Heb je nog een ISDN-aansluiting? Zo ja, moet je een analoog/digitaal converter (bijvoorbeeld een Quattrovox) hebben en daar je fax op aansluiten, aangezien de fax niet digitaal is, maar analoog. De fax kan niet direct op de ISDN-lijn worden aangesloten.

Internetten via ISDN doe je meestal met een ISDN-adapter (=digitaal) dus niet via een analoog/digitaal converter.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2005 12:21 ]

• BJup
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-01 11:47
Als je je fax al op een of andere manier analoog aan je ISDN hebt hangen, kan het misschien ook zo zijn dat zodra je gebeld wordt, de fax 'opneemt'.
Dan kun je dus wel bellen, maar niet gebeld worden.
Das als je een quatrovoxachtig apparaatje hebt, wel makkelijk op te lossen, door je fax een ander nummer toe te kennen, die je niet voor huis tuin en keuken telefoontjes gebruikt.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
Zoals genoemd idd een quattrovox centrale aanschaffen, of als je die al hebt m daarop aansluiten.

Je kan ook een webvox gebruiken, dat is een 2-poorts centraletje en een modem in 1. Die dingen kosten 2e hands geen drol meer. Veel beperkter dan een quattrovox, maar voor alleen je fax ruim voldoende.

Of een fax met ISDN optie kopen, maar ja, dat had je misschien beter eerst kunnen uitzoeken voordat je deze kocht.