Toon posts:

Film afspelen op tv via pc lukt niet... graag hulp.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

Ik heb deze guide (http://www.weethet.nl/dutch/video_pc2tv_ati.php) gevolgd om de pc met de Plasma tv aan te sluiten, maar als ik een film wil afspelen krijg ik alleen zwart beeld in media player. Volgens de FAQ op GOT kan het helpen om de overlay in te stellen, wat ik dus ook gedaan heb.
Er is dus wel beeld (bureaublad) op tv en monitor, maar als ik een film wil afspelen in mediaplayer is het enkel een zwart beeld terwijl de schuiver onderaan wel verder gaat.

Kan iemand me zeggen wat ik kan doen om toch een film af te spelen op de tv?
Het is een Medion PC met een Ati Radeon 9800XXL...

Alvast bedankt!

• NaZ-
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

Bij NVidia heet dit volgens mij TwinView of cloneview oid, 'k weet niet precies hoe dit bij ATi zit.

Als je wél beeld op je PC hebt maar niet op je TV bij het afspelen van een film, dan ken je de instellingen toch omdraaien? :P Zodat je TV je primaire beeldscherm is en je PC secundair :Y). Zo ken je je films als nog op je TV kijken ;).

Trouwens hier kun je het volgende lezen, ik weet niet of dit bij jouw ook zo is:
tv-out:
Het is niet mogelijk om de 2e monitor uitgang EN de tv-out tegelijkertijd te gebruiken. ATi heeft ook niet te kennen gegeven hier iets aan te willen doen.
Misschien ken je door bepaalde drivers dit toch forceren?

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Kijk es in het geavanceerde menu van je schermeigenschappen, daar ergens vindt je een overlay-tabblad en daar kan je "theater mode" aanzetten als je zowel je tv als je monitor aan hebt gezet.

Moet je er wel voor zorgen dat je mediaspeler de boel in overlay-modus afspeelt, maar dan wordt het beeld dat je op je pc hebt full-screen op je tv afgespeeld.

Verwijderd

OMG, al zoooooooo vaak langsgekomen: zet je 2de monitor ns op de primary monitor

• forget
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-07 12:25
Probeer het eens met bsplayer, ik heb hetzelfde gehad, door bsplayer te installeren was ik van het probleem af. Als je de TV afkoppelt, doet de film het dan wel? Anders zijn de juiste codecs niet geinstalleerd.

forget it

Verwijderd

Topicstarter
Heb het gevonden voor het beeld, maar het geluid wil nu niet werken op de tv.
Het lag aan de codecs... heb nu het K-lite mega codec pack geïnstalleerd.

De Medion-pc heeft een scartuitgang en de tv een scartingang, dus pc en tv zijn verbonden met een scartkabel. Beeld is dus ok nu, maar hoe kan het komen dat er geen geluid komt uit de tv, wel uit de pc?
Pagina: 1