Toon posts:

[XP Home] dual boot met 2 HDD's *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een 2e hdd aan te schaffen, ivm met de 2e gebruiker van de pc :P
Nu wou ik op deze hdd ook windows xp zetten, maar nu wou ik vragen of het mogelijk is om de hdd als het ware te vergrendelen zodat de andere xp er niet bij kan. Dit zodat als de ander xp virussen krijgt dat die dan op geen enkele manier op mijn hdd kunnen komen en zodat de 2e gebruiker ook niet bij 'mijn' hdd kan komen. De hdd betreft een Western Digital 740GD Raptor.
Ik heb al op google gezocht maar ik kan niets vinden, maar dit kan er ook aan liggen dat ik de juiste term niet weet ;) De hdd wordt trouwens op de mobo sata aansluiting aangesloten.

Oeps! toch iets vergeten! Het is win xp home.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2005 16:15 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Gebruik NTFS, wijs die ander een non-administrator account toe en stel bestandsrechten in :)

De WD Raptor is trouwens enkel in de 36GB en 74GB uitvoering verkrijgbaar.

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:12
740GB harddisk, l33t! :7

serieus:
kan op 2 manieren als je het mij vraagt:
1. Doormiddel van een bootmanager, die kan partiets(of harddisks) hidden maken. Je hoeft niet eens een nieuwe harddisk, je kan de andere gebruiker een partitie geven van je schijf en daar een dual boot mee maken. Beide XP is geen probleem.
2. Wil je per se een andere hardeschijf kun je het ook hardwarematig aanpakken. Doormiddel van een bracket. En 2 trays(??) voor erin, met ieder zijn eigen harddisk. Weet je zeker dat het hij niet bij jouw schijf kan, je kan zelfs je schijf meenemen.

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

Verwijderd

Topicstarter
@balusc: Ik bedoel hier dus dat er 2 hdd's zijn en dat zijn os niet bij mijn hdd kan. Het kan wellicht dat jij dat ook bedoelt maar wat je nu verteld lijkt voor mij op 1x win xp met 1 admin account en 1 gewone die alleen bij zijn eigen docs kan.
@allebij: ik had een typo gemaakt, bedoelde de WD740GD :P
Maar thx vooral de bootloader zal ik me eens in verdiepen maar de brackets zullen niet gaan want ik heb maar 2x 5,25 inch en ik neem aan dat jij een hdd ding voor in een 5,25 inch bedoeld?
Maar bedankt :)

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:12
Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2005 @ 16:14:
@balusc: Ik bedoel hier dus dat er 2 hdd's zijn en dat zijn os niet bij mijn hdd kan. Het kan wellicht dat jij dat ook bedoelt maar wat je nu verteld lijkt voor mij op 1x win xp met 1 admin account en 1 gewone die alleen bij zijn eigen docs kan.
@allebij: ik had een typo gemaakt, bedoelde de WD740GD :P
Maar thx vooral de bootloader zal ik me eens in verdiepen maar de brackets zullen niet gaan want ik heb maar 2x 5,25 inch en ik neem aan dat jij een hdd ding voor in een 5,25 inch bedoeld?
Maar bedankt :)
als je geen vrij 5 1/4 " gleuf meer hebt, gaat dat inderdaad niet zo eenvoudig. Extern kan ook nog, maar dat gaat te ver denk ik. Maar wat jij wil is heel goed mogelijk mbv een bootloader.

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

• eRRoR.InSiDe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-03 09:03
Kan het misschien met bootmagic of een soortgelijk programma?
Pagina: 1