Toon posts:

Korte vertraging via wireless verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds enkele dagen tevreden gebruiker van tiscali adsl. Na lang wachten (week of 3) nu toch eindelijk mijn modem online. Werkt allemaal prima. Heb alleen een probleem met mijn wireless verbinding. Het lijkt wel of, voordat ie een internet pagina download, een paar seconde nodig heeft om erachter te komen dat ie iets moet gaan downloaden. Het binnenhalen zelf gaat dat weer heel erg snel.

Het vreemde is dat, wanneer ik hem via een netwerk kabel aansluit, en niet via het wireless gedeelte, alles vlekkeloos verloopt. Ik begrijp best dat een wireless verbinding wat trager kan zijn, mijn dit fenomeen kan ik niet direct plaatsen.

Iemand?

Verwijderd

Welke router/AP gebruik je? Gaat pingen naar je router/AP goed? Hoe snel?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2005 20:51 . Reden: typo ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2005 @ 20:49:
Welke router/AP gebruik je? Gaat pingen naar je router/AP goed? Hoe snel?
Ik gebruik de zyxel prestige 2602HW als router en een Asus WL100G als wireles pcmcia adapter op mijn laptop. In pingen ben ik niet zo thuis, ik weet hoe het werkt, maar de uitkoms zegt me niks.
Ik zie alleen dat 4 pakketten zijn verzonden en ontvangen, dus dat lijkt me positief... Verderzie ik achter elke ping 2,3 of 4 ms staan.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2005 21:12 ]

Verwijderd

Ik zie dat je je bericht ook hier gepost hebt. Dat is niet de bedoeling. Ik raad je aan even de FAQ van dit forum en de algemene policy te lezen. Daar staan wat regels in over het starten van een topic en wat tips om zelf evt achter de oplossing van je probleem te komen.

Faq Network Troubleshooting
Algemene policy

Wat je probleem betreft: ik zou het niet direct weten eigenlijk. Je kunt nog even kijken hoe snel die ping antwoorden terug komen en hoe sterk het signaal is (evt met een programma als Netstumbler)...

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt gelijk. Het Tiscali topic leek me achteraf niet helemaal de juiste plek. Mijn excuus.

De verbinding is verder optimaal. En normale snelheid is ook prima. Alleen die vreemde vertraging geeft me hoofdbrekers. Kan het te maken hebben met instellingen in het wireless gedeelte. Zoals channels bijvoorbeeld.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2005 @ 20:47:
Ik ben sinds enkele dagen tevreden gebruiker van tiscali adsl. Na lang wachten (week of 3) nu toch eindelijk mijn modem online. Werkt allemaal prima. Heb alleen een probleem met mijn wireless verbinding. Het lijkt wel of, voordat ie een internet pagina download, een paar seconde nodig heeft om erachter te komen dat ie iets moet gaan downloaden. Het binnenhalen zelf gaat dat weer heel erg snel.

Het vreemde is dat, wanneer ik hem via een netwerk kabel aansluit, en niet via het wireless gedeelte, alles vlekkeloos verloopt. Ik begrijp best dat een wireless verbinding wat trager kan zijn, mijn dit fenomeen kan ik niet direct plaatsen.

Iemand?
Dat ligt er een beetje aan hoever je er vandaan zit, soms hebben signalen inderdaad wat moeite om aan te komen. Vervolgens gaat de snelheid van je verbinding naar beneden omdat de transmissie niet lekker loopt, en dan is het vaak zo dat het veel beter gaat :)

Zet je verbinding eens voor de grap op 1mbit vast in de opties van je netwerkkaart. Kijken wat tie dan doet :)
Pagina: 1