Wat te doen? KLeine upgrade of gelijk alles er uit en nieuw?

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

• mickezzz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-11-2022
Beste Tweakers

Ik weet niet meer wat ik nou het beste moet doen ik heb ook al faq gelezen en gezocht door de forums maar kon niks vinden over dit probleem

Ik heb een (gecasemodde :9 ) medion pc met:

-MSI model MS-6701, SIS648
-P4 2.6 @ 2.8
-GF 4 Ti4200 128mb agp8X
-2x256 mb
-120 GB HD
250 Watt voeding

Ik wil er eigelijk binnenkort GOED Battlefield 2 _/-\o_ op kunnen spelen (med-high), aangezien mijn GF4 4200TI 128mb AGP8X niet genoeg kracht en shaders er voor heeft, ben ik op zoek gegaan naar nieuwe hardware, maar daar op een voor mij dibieus probleem gelopen.

Ik wou eerst een nieuwe NV 6800 / 6800GT >:) (AGP) rond € 250/ 350 (veel geld jah)
en een nieuwe Chieftec 420 Watt voeding (rond € 50 d8 ik)

Dan kon ik eventueel later mn ram geheugen nog upgraden naar 1GB en dan d8 ik kan ik er weer een paar jaar tegenaan.

maar toen ik daarna d8 om dan over een paar jaar weer up te graden naar een PCI-e , een nieuw cpu chip mobo, dat ik dan helemaal overniew met bouwen, omdat AGP dan immidels oud is en de rest ook (cpu en mobo) en dan als nog nieuw MOBO, CPU( cpu ook want het is nu 478 chip moet kopen maar dan past mn 6800 (GT) AGP er niet meer in?!?! en dan dus een durekoop voor de 2, 3 jaar die ik hem dan gebruik.

Dus wat raden jullie mij aan:

------------------------------------------------

Optie 1: nu een 6800GT kopen en voeding ( hoe lang kan je daar nog redelijk op gamen?)

Optie 2 : alles gelijk in een keer met PCI-e ondersteunig kopen (PCI GPU > PCI moederbord > Andere CPU (veel geld duz) en dan wil ik er wel weer 3 a 4 jaar redelijk kunnnen gamen, zou dat met een bedrag van 500 a 600 euro kunnen? (Goeie Game Performace dus)

---------------------------------------------------

Geeft een Harde Schijf van begin 2003 (120GB) geen grote vertraging op die specs van optie 2 onder gamen?

Als ik dan bij optie 2 een nieuw moederbord koop, het geheugen geen vertragend effect? En of kan ik dat sd-ddrram dat ik nu eff uitbreiden met bijv een extra 512 mb og 1GB? of werkt dat in combinatie weer vertragend ( of werkt dat uberhoud dan nog wel op nieuwe Mobo's )

------

Sorry voor de vele vragen B) maar ik kan ze niet echt vinden door te google, faq te lezen en zoeken door forums.

Ik hoop ik het beetje goed omschreven heb en dat jullie mij kunnen helpen voor de opties te kiezen, en misch voor mij een goeie game pc upgrade te kiezen rond de 500 600 euro (GPU, MOBO, CPU) en misch op jullie advies geheugen.

Groeten Mickezzz
:7

MBP 2015, iPhone 7+, AppleTV4

• FaLc0n
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-01 18:38
Ik zou voor optie 2 gaan, en dan ook een nieuwe kast erbij (je gaat toch niet al je nieuwe dure hardware in die medion kast proppen :'()

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-08 16:37
FaLc0n schreef op woensdag 13 april 2005 @ 20:44:
(je gaat toch niet al je nieuwe dure hardware in die medion kast proppen :'()
Amen

Er is hier een handy draadje over:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1025682/ :)

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

• LordofWhatever
  • Laatst online: 30-07 02:12

LordofWhatever

Uuhhh....?

ik zou zeggen optie 2, als je het geld d'r voor hebt tenminste.
als je 1 neemt zal je cpu best wel 'n bottleneck vormen.

agp is trouwens niet veel minder dan pci-e, er zullen in de toekomst alleen (bijna) geen nieuwe kaarten voor uit komen.

een amd64 3500+ zal wel een paar jaar mee moeten kunnen, en 1gb ram is ook aan te bevelen. gaat wel 'n duur grapje worden...:)

Onderbuiken zijn voor bier, niet om mee te denken.

Verwijderd

Lol ik heb zo'n beetje dezelfde configuratie en wil ook eigenlijk gaan upgraden/nieuwe kopen. Allemaal voor dat aankomende geweldige Battlefield 2 :o . Maar goed; even mijn verhaal; ik denk dat er veel raakvlakken met mijn situatie zijn.

- Ik ga voor een MSI K8N SLI Platinum mobo. Je kan er een mooie AMD op planten, die goed over te clocken is.
- Een Athlon 64 3200+ (2.0 GHz)
- XFX 6600 GT (die je later met je SLI slot met nog 1 kan uitbreiden, een ogedkopere oplossing dan een nieuwe 6800 GT)
- Geheugen plakken heb ik nog; 2 x 512 en 2 x 256 mb.
- Waarschijnlijk een nieuwe voeding.

Dit is het belangrijke hardware gedeelte; ik zou hier eerst voor gaan omdat je altijd hem nog stiller kan maken door middel van een waterkoelings setje; Zalman koelingen. Dit was voor mij namelijk een item; ik wil hem vooral stil hebben. Als ik jou was zou ik eerst gaan voor de goede hardware; dan voor het stille; en als laatst voor een mooie case ed. Dit geldt voor mij; zeer waarschijnlijk niet voor alle Tweakers. Het maakt mij namelijk niet zo heel veel uit hoe m'n case eruit ziet. Succes met de keuze :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2005 20:56 ]

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-08 17:17

TheBorg

Resistance is futile.

Ik zou alleen de voeding en de grafische kaart kopen. De performance die je uiteindelijk hebt ligt voor beide oplossingen relatief dicht bij elkaar. Alleen de tweede oplossing kost honderden Euro's meer. En wat schiet je er mee op? Alleen dat je de nieuwe PCI standaard op je mobo hebt.
Stop het geld dat je bespaard in een potje en koop over een jaar of twee een mooi dual-core systeem. :)

[ Voor 4% gewijzigd door TheBorg op 13-04-2005 20:57 ]

• AleXtc
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-07 14:43

AleXtc

Wannabe Pirat

Ik zou voor een nieuwe pc gaan, verpats die oude!

Gebruik het geld wat je ervoor krijg en leg wat bij.

Ga voor een vidkaart van ong een 200 euro.
Voeding is een 30 a 40 euro
mobo is een 80 a 100 euro. Daar zit meestal alles al op Lan,Sound etc.
mem 2x512 ddr400 kost ong 100 euro voor dual channel natuurlijk.
Hoeft echt geen A-merk mem te zijn.
Schijven kan je evt. over zetten. of nieuwe kopen natuurlijk.
Dus voor een kleine 500 heb je weer een snelle bak.

• mickezzz
  • Laatst online: 30-11-2022
TheBorg schreef op woensdag 13 april 2005 @ 20:55:
Stop het geld dat je bespaard in een potje en koop over een jaar of twee een mooi dual-core systeem. :)
Als iedereen toch zo snel is, wat houd dual core nou in (is het cpu of mobo?), is het echt goeie prestatie winst ? Is er niet iets waardoor ik nu toch van optie 2 kan upgraden, en dan later dat dual core er op kan plaatsen?

Groet, Mickezzz ;)

MBP 2015, iPhone 7+, AppleTV4

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

AleXtc schreef op woensdag 13 april 2005 @ 21:03:
Ik zou voor een nieuwe pc gaan, verpats die oude!

Gebruik het geld wat je ervoor krijg en leg wat bij.

Ga voor een vidkaart van ong een 200 euro.
Voeding is een 30 a 40 euro
mobo is een 80 a 100 euro. Daar zit meestal alles al op Lan,Sound etc.
mem 2x512 ddr400 kost ong 100 euro voor dual channel natuurlijk.
Hoeft echt geen A-merk mem te zijn.
Schijven kan je evt. over zetten. of nieuwe kopen natuurlijk.
Dus voor een kleine 500 heb je weer een snelle bak.
waar is de processor? waar is de case? waar zijn oa de drives (want als je je ouwe pc verpatst heb je die niet meer...)

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-08 15:09

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Het lijkt mij dat optie 1 de beste is.

Je videokaart is nu echt de grote bottleneck samen met je geheugen.
Koop 512 erbij en een leuke grafische kaart ala 6600 gt( 6800 is overkill voor je huidige systeem ).
Hou je zo 300 eurie in je zak 8)

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Als je dan toch uiteindelijk voor optie 1 (Geforce 6800 + voeding) gaat, dan zou ik er zeker meteen 1Gb RAM inplanten. Battefield 2 gaat net als zijn voorgangers flink wat geheugen nodig hebben. Ook zal je het verschil tussen 512Mb en 1Gb gigantisch merken in o.a. Half-Life 2 en Doom 3 (met die nieuwe kaart zul je dan nog steeds niet alles op high detail kunnen zetten, omdat de hardeschijf dan gigantisch gaat swappen met haperingen als gevolg).

Zoals hierboven gezegd: je cpu zal wel de bottleneck worden, vooral omdat die op een bus van 533MHz loopt en geen HT ondersteund. Ik ken deze pc ook van een kameraad van mij, en ik moet zeggen dat ik de schijf ook wat aan de trage kant vind, maar dit zal zeker niet gaan leiden tot een probleem. Bovendien is dit een kwaliteitsschijf: Seagate >:).

Ik zou persoonlijk nog even wachten, want Battlefield 2 zal vast wel goed speelbaar zijn op je huidige configuratie. Daarom zou ik over een half jaartje pas een nieuw mobo, kast + voeding, geheugen en een grafische kaart (bijv. X800XL) kopen.

Suc6!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:09

rapture

Zelfs daar netwerken?

Dualcore-vraagstuk, het is afhankelijk van wat jij met je computer doet.

Dualcore is niet interessant voor:
- gemiddelde computergebruiker dat niet veel meer doet dan wat typen, chatten, surfen,...
- gamer die maar 1 ding doet (1 game tegelijkertijd draaien)
- ...

Dualcore is interessant voor:
- Workstation-users: deze draaien zwaar programma's die allang multiprocessing en multicores ondersteunen.
- Graduaat MCT studenten (zoals ik): wij draaien regelmatig 10+ programma's tegelijkertijd, om een sitetje te maken hebben we Dreamweaver, Photoshop, MSN, Firefox, IE, Winamp, Flash, Illustrator, explorer, Word,... nodig. Deze stel programma's kan je spreiden over de processors.
- Echte lanparty-gamers: Je komt aan op de lan, ff wat leech-programma's instellen (lange wachtlijsten), paar gameservers draaien en natuurlijk zelf gaan gamen. Hier kan je allerlei programma's op de ene processor zetten en de andere processor staat klaar om jouw game fatsoenlijk te draaien.
- ...

Ik ga voor de tweede generatie PCI-Express-mobo's en Athlon64 dualcore-processors. De geheugens zou ik wel op DDR1 houden, DDR2 draait alleen maar trager door hoge latencies, de extra bandbreedte wordt toch niet benut door AMD-efficiënte-processors. Intel (Netburst-achtigen) hebben wel meer bandbreedte nodig. Grafische kaart, ineens voor PCI-Express gaan, voor de upgradebaarheid van het mobo en indien kan je de kaart nog meenemen naar het volgende mobo.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.