[Nec 3500] Na firmware update geen detectie

Pagina: 1
Acties:

• n1ck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-03 16:50
Ik heb vandaag Arita DVD+R 8x aangeschaft en heb er meteen een dvdtje mee gebrand. Ik zag toen dat ik nog gewoon op 4x brandde ipv. 8x. Ik dacht oh, dan zal ik wel de firmware moeten updaten (ik had nog de standaard firmware 2.16). Dus ik uit de meuktracker de nieuwste firmware (2.19 van NEC) gedownload.

Na netjes de readme gelezen te hebben, en alle stappen te hebben doorlopen, heb ik geflashed. Dit is allemaal goed gegaan. Hij brand nu wel op 8x .. maar voordat ik ging flashen had ik alleen de primairy ide channel in gebruik met daarop mn hdd als master en mn writer als slave, en dit werkte gewoon goed). Na het flashen had ik dit weer terug gezet.

Maar toen ik mijn computer weer startte, zag mijn bios geen hdd of writer meer. :?
Als ik alleen mijn hdd op master zette, zag mn bios alleen mn hdd, en al zette ik mn writer op master, zag mn bios netjes alleen mn writer.

Maar tegelijk werkte het niet meer. Ik dacht ik zal ze allebei eens op cable select zetten, en ja hoor, mijn bios zag ze beiden. Maar alleen nu dit keer mn writer als master en mn hdd als slave..

Dus mijn vraag, hoe krijg ik dit weer goed :Y)

Instructies die in die readme stonden, die ik netjes allemaal gedaan heb.
- Connect drive to secondary IDE channel as Master
- Disconnect all slave hardware from IDE secondary Master
- Use standard UDMA-2 IDE cable
- Update in Windows "Safe Mode"
- Under Windows 2000 & XP login as administrator
- Update without DMA mode, under Windows XP & 2000 in the device manager - "IDE ATA/ ATAPI controllers", you can switch from DMA to PIO mode
- Disconnect all external USB/ FireWire devices.
- Deactivate virusscanners, active desktop programs and packetwriting agents
- Do not turn off power during the updating process.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-03 19:07

job

Psboy schreef op woensdag 13 april 2005 @ 20:22:
Maar tegelijk werkte het niet meer. Ik dacht ik zal ze allebei eens op cable select zetten, en ja hoor, mijn bios zag ze beiden. Maar alleen nu dit keer mn writer als master en mn hdd als slave..

Dus mijn vraag, hoe krijg ik dit weer goed :Y)
Apparaten omdraaien.. (dus dus hd op de plek aan de kabel waar nu hd zit en vice versa)

of: Allebei de apparaten aan een eigen kabel

of: lekker laten zitten.. waarom zou de brander niet de master mogen zijn??
Je kan dan nog steeds van de hd booten.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

cable select > 1 uiteinde aan mobo de andere aan de hd en de tussenliggende aan de brander ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• n1ck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-03 16:50
job schreef op woensdag 13 april 2005 @ 20:26:
[...]
Apparaten omdraaien.. (dus dus hd op de plek aan de kabel waar nu hd zit en vice versa)

of: Allebei de apparaten aan een eigen kabel

of: lekker laten zitten.. waarom zou de brander niet de master mogen zijn??
Je kan dan nog steeds van de hd booten.
Naja goed, ik dacht altijd dat het 't beste was om je hdd als master te hebben staan. Waarom weet ik eigenlijk niet, ik dacht omdat dat met het booten van windows etc te maken had :)

Maar als ik t gewoon kan laten staan, doe ik dat wel.. Ik heb niet zo'n gemakkelijke behuizing namelijk.. tis allemaal zo krapjes :P (geen barebone oid hoor, maar modded compaq EP series.. en dan echt helemaal modded (ongeveer gesloopt ;) )

[ Voor 22% gewijzigd door n1ck op 13-04-2005 20:33 ]