[XP] Zip-file openen resulteert in windows zoekfunctie

Pagina: 1
Acties:

• Crazybyte
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-03 08:35
Beste tweakers,

Ik heb al een tijdje last van het volgende probleem, zodra ik een dubbelklik op een zipfile springt hij automatisch naar de zoekfunctie van verkenner. Rechtsklik op de zipfile laat zien dat de optie "zoeken" blijkbaar als standaard staat ingesteld.

Ik dacht dat die versprongen was en denk ga wel eens even kijken bij de file-types, maar ik kan geen file type vinden wat gekoppeld is aan de zip-extentie, echter zodra ik een nieuwe wil aanmaken voor .zip dan zegt hij, bestandstype is reeds gekoppeld aan gecomprimeerde map.

Nogmaals gezocht maar kan ook die niet vinden. Heb hem geprobeerd te koppellen aan WinRAR maar ook dat mag niet baten.

Heb al geprobeerd op google en op het forum hier, maar zonder enig helpend resultaat.

Iemand een idee wat ik hier aan kan doen c.q. wat er mis is?

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11-2025
Ga eens naar een willekeurige map
Tools>Folder options>File Types
Extra>Map Opties>Bestand Extenties (?)

En kijk helemaal onderaan, bij ZIP en check wel programma windows gebruikt om zip te openen.

Als je de ZIP aanklikt en dan Advanced, zie je de opties staan waar waarschijnljk bij jou "zoeken" zal staan.

Bij mij staat hier alleen open
met als parameters "C:\Program Files\WinAce\WinAce.exe" "%1"

Succes

[ Voor 12% gewijzigd door Maxxi op 13-04-2005 20:11 ]

• Crazybyte
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-03 08:35
@ Maxxi

Dat heb ik dus al allemaal geprobeerd...
quote: Crazybyte
maar ik kan geen file type vinden wat gekoppeld is aan de zip-extentie, echter zodra ik een nieuwe wil aanmaken voor .zip dan zegt hij, bestandstype is reeds gekoppeld aan gecomprimeerde map.

Nogmaals gezocht maar kan ook die niet vinden.

• GrumpyGamerDad
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-04 13:04
ik heb hetzelfde probleem alleen bij mij staat er print.
Dit veranderd in open en dan gebruik laten maken van Winzip.exe, maar het resultaat was na een keer opnieuw opstarten dat het weer terug stond op Print.
Hoe is dit op te lossen???? :? :? :?

http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Heeft niets met SA te maken :) Welk OS gebruik je?

SA > WOS

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate