Ik heb thuis 2 Windows XP draaien en op 1 van de PC's via IIS binnen Windows XP de FTP-service geinstalleerd. Heb de FTP instellingen zo gezet, dat je alleen kan inloggen met een gebruikersnaam en wachtwoord. Als ik nu de FTP-server benader via IE door in de adresbalk ftp://<ip-nummer van mijn router> in te tikken, dan krijg na het invullen van gebruikersnaam en wachtwoord de volgende foutmelding:
Fout met FTP-map
Er is een fout opgetreden bij het openen van die map op de FTP-server. Zorg ervoor dat u toegang tot die map hebt.
Details:
200 Type set to A.
227 Entering Passive Mode (192,168,1,100,19,137).
426 Connection closed; transfer aborted.
Vreemde is dat als ik het interne IP-adres (192.168.1.100) van de PC waar de FTP-server op draait gebruik ik wel toegang heb tot de bestanden. Dus dan tik in in IE ftp://192.168.1.100. Als ik nu via het internet (ftp://<ip-nummer van mijn router>) op een andere locatie gebruik maak van een pc waarop Windows 2000 Professional of Windows ME geinstalleerd staat kan ik ook gewoon zonder problemen inloggen.
Lijkt dus te maken te hebben met een instelling ergens in Windows XP.
Nu heb ik al op google gezocht, maar ook hier kon ik niet het gewenst antwoord vinden.
Heeft iemand van jullie een idee.
Thanks alvast
Clouddog
Fout met FTP-map
Er is een fout opgetreden bij het openen van die map op de FTP-server. Zorg ervoor dat u toegang tot die map hebt.
Details:
200 Type set to A.
227 Entering Passive Mode (192,168,1,100,19,137).
426 Connection closed; transfer aborted.
Vreemde is dat als ik het interne IP-adres (192.168.1.100) van de PC waar de FTP-server op draait gebruik ik wel toegang heb tot de bestanden. Dus dan tik in in IE ftp://192.168.1.100. Als ik nu via het internet (ftp://<ip-nummer van mijn router>) op een andere locatie gebruik maak van een pc waarop Windows 2000 Professional of Windows ME geinstalleerd staat kan ik ook gewoon zonder problemen inloggen.
Lijkt dus te maken te hebben met een instelling ergens in Windows XP.
Nu heb ik al op google gezocht, maar ook hier kon ik niet het gewenst antwoord vinden.
Heeft iemand van jullie een idee.
Thanks alvast
Clouddog