Remote access met WinXP en Mac OS X?

Pagina: 1
Acties:

• pelleke
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-11-2024

pelleke

Aut viam inveniam aut faciam

Topicstarter
Ik wil mijn op afstand toegang tot mijn desktop krijgen. Er zijn verschillende pakketten voor (heb al even rondgesurft op GoT erover) maar ik ken ze niet allemaal van buiten, en ik heb nog een bijkomende vraag:

Mijn host (waarvan de desktop dus toegankelijk moet worden) draait Windows XP, maar de clients waar ik mee wil remoten werken meestal met OS X. Op die OS X kan ik wel gewoon JAVA-applicaties uitvoeren.

Nu heb ik het met TightVNC gedaan, maar ik ben niet tevreden over de snelheid die ik krijg. Bij het openen van een nieuw dialoogvenster duurt het soms gewoon 15 seconden voordat de client weer reageert.

Zijn er nog alternatieven voor te bedenken?

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

vnc instellen op lagere kwaliteit?

• pelleke
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-11-2024

pelleke

Aut viam inveniam aut faciam

Topicstarter
Heb ik al geprobeerd, het verschil is nauwelijks significant. Je leest wel vaker verhalen dat VNC traag is. Bovendien vraag ik me af of het 100% door de bandbreedte komt, en niet door de server zelf. Ik heb het VNC Server proces een realtime prioriteit gegeven, dat scheelde wel iets. (een heel klein beetje, maar niet voldoende.)

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:50
Waarom gebruik je niet gewoon Extern Bureablad + ExternBureablad vieuwer for Mac (te vinden op microsoft.com :))

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
SyS_ErroR schreef op woensdag 13 april 2005 @ 20:39:
Waarom gebruik je niet gewoon Extern Bureablad + ExternBureablad vieuwer for Mac (te vinden op microsoft.com :))
Dat zal inderdaad 100 keer beter werken. :)

🌞🍃