Meningen/opmerkingen/aanbevelingen gamesysteem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:17
Beste tweakers, na heel wat maandjes wikken en wegen ben ik tot navolgende configuratie gekomen. Voordat ik deze week de onderdelen bestel zou ik graag nog opmerkingen/aanbevelingen/meningen van jullie kant horen. Ik weet dat het niet is toegestaan om zomaar een topic te openen, om vervolgens te vragen wat ik het beste kan kopen voor dit en dit budget, maar aangezien ik alles al zorgvuldig heb uitgeplozen lijkt het me enigszins gerechtvaardigd :9 Het betreft de volgende configuratie:

Behuizing : CoolerMaster Stacker (UW1) of CoolerMaster WaveMaster

Voeding : Tagan TG480-U22 480 Watt

Moederbord : ASUS A8N-SLI Deluxe of MSI Neo Platinum X

CPU : AMD Athlon 64 Winchester 3200+ of Winchester 3500+

CPU-koeler : Zalman CNPS7000B-Cu

Geheugen : Corsair ValueSelect 2 x 512MB, cas. 2.5

Harde Schijf : Maxtor DiamondMax Plus 10 200 GB, 7.200 rpm, 8 MB, Serial ATA/150 of Seagate Barracuda 7200.7 Plus 200 GB, 7.200 rpm, 8 MB, Serial ATA/150

TV-kaart : Hauppauge WinTV FM (PCI)

Videokaart : Club3D X800 XL, 256MB, dual DVI

Geluidskaart : Creative SoundBlaster Audigy 2 ZS Retail

DVD-speler : Plextor PX-130A Zwart

DVD-brander : NEC ND-3520A Zwart

Wat is jullie menning wat betreft de configuratie? Misschien goede alternatieven voor behuizing, voeding, moederbord en videokaart? Aangezien ik over 2 weken m'n Dell 2405FPW hoop te ontvangen, en regelmatig een spelletje speel, is een redelijke tot goede videokaart essentieel. Daarnaast vind ik een stille pc ook vrij belangrijk.

gr. P.E. van der Leek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sathlon_nl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-03-2024
ten eerste ben ik bang dat dit topic niet lang zal leven

maar waarom neem je een sli bord als je een ati kaart neemt
je kunt veel geld besparen door een non sli bord te nemen , sli gebruik je alleen als je 2 dezelfde nvidia kaarten in je systeem zet

verder is het een net systeem

specs: intel core2 duo, 2048mb 7600gt, 2x 80 maxtor sata in raid 0, 2x160 gig maxtor, samsung 2x 19"tft, mx500 en logitech ultrax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, net zoals Sathlon_nl al aangeeft, kun je bij deze videokaart beter een nForce4-ultra bordje dan een SLI bordje kopen (SLI werkt immers enkel met bepaalde nVidea kaarten). Dit is goedkoper en je hebt wat meer slots. Gigabyte heeft wel een mooie, de GA-K8NXP-9 en Asus ook wel, de A8N-E.

Qua Hdd zou ik voor de Maxtor DiamondMax Plus 10 of een Barracuda 7200.8. De 7200.7 heeft geen NCQ, waar de andere 2 schijven dat wèl hebben. De 7200.8 is volgens mij vanaf 250Gb leverbaar.

Verder zou ik die Audigy er even uitlaten. Volgens verschillende reviews produceert de onboard sound van de meeste nF4 bordjes behoorlijk goed. Mocht ie je toch niet bevallen, dan kun je de Audigy er later nog altijd bijstoppen.

Qua cpu zou ik voor de 3200+ kiezen, de 3500+ is een flink stukje duurder en theoretisch nog geen 10% sneller.

BTW: een betere topictitel had wel gemogen....

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2005 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Als je stilte belangrijk vindt zou ik een paar dingen veranderen. De volgende website is helemaal gericht op stille pc's: www.silentpcreview.com.
Enkele zaken die daar heel populair zijn (uit mijn hoofd):
kast: Antec SLK3000B met extra Nexus 120mm fan op 5 of 7 Volt. De Coolermasters worden daar sterk afgeraden m.b.t. stil krijgen PC en optimale air-flow etc.
voeding: Enermax NoiseTaker en Nexus 4090
moederbord: bijna alle NF4 mobo's hebben een hele lawaaierige chipset fan. Die wordt vrijwel altijd vervangen door een passieve Zalmann heatsink.
HD: de Samsung Spinpoint schijn heel stil te zijn. De Maxtor DM10 met AAM (Akoustisch Management) is stil en snel.
Videokaart: de fan maakt bijna altijd heel veel herrie. Vervangen met een Zalmann VF700 of Artic Silencer.
Geheugen: prima keus
Processor: eerder een 3000+ dan een 3500+. Videokaart is veel belangrijker in spellen.
Met de geluidskaart zou ik persoonlijk ook even wachten. MSI heeft ook NF4 mobo's met geintergreerde Creative Soundblaster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Niet online
O ja, de processorkoeling:
De Zalmann is redelijk. De Arctic Freezer 64 is goedkoper en stiller bij gelijk geluidsniveau (volgens www.silentpcreview.com). De absolute top zijn de Thermalright XP90 en XP120 met een Nexus fan (92mm of 120mm op 5 of 7V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-10 07:44
Er zijn veel problemen bekend met de Asus A8N SLi en de Maxtor Diamondmax 10. Wil je zeker spelen, ga dan voor de Seagate 7200.8 series.

Wat is trouwens je budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkie
Ik heb een budget van +/- € 1200,-. Overigens ben ik al zeker van het feit dat ik voor de Stacker ga. Het welgemeende probleem van het te kort zijn van de slotjes schijnt eenvoudig verholpen te zijn door het plaatsen van wat ringetjes om de afstandbusjes. Geen enkel probleem dus. Daarnaast twijfel ik nu of ik wel voor de Tagan ga. Ik hoor van verschillende kanten dat er veel RMA's zijn, en een CoolerMaster RS-450-ACLY schijnt afdoende vermogen te leveren en is bovendien goedkoper, of zijn er andere alternatieven beschikbaar (ongetwijfeld!) die jullie van harte aanbevelen? Ik heb de Maxtor DiamondMax 10 links laten liggen en gekozen voor een Westerm Digital 36GB 10.000 rpm als bootschijf en een Seagate Barracuda 7200.8 250GB (met Sata-II) als dataschijf. Ik wacht inderdaad even met de geluidskaart, het schijnt dat die standaard chippies op nForce 4 mobo's redelijk presteren. Daarbij moet wel worden vermeld dat ik in januari een Logitech Z-5500 Digital heb gekocht, dus als ik merk dat het niet voldoende is dan zal ik uiteraard de geluidskaart vooralsnog kopen. Zag trouwens vandaag dat de prijs van het geselecteerde geheugen gezakt is naar €99,- , das natuurlijk mooi meegenomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Niet online
Met de Stacker, een Coolermaster PSU en een WD Raptor heb wel zeer lawaaierige compontenten uitgezocht. Ik weet niet of je mijn suggesties gelezen hebt aangezien je naar andere voedingen vraagt....... Ik noem er namelijk twee.
De Stacker is 125 euro, zonder PSU!!! Erg veel geld voor een uit "stilte-oogpunt" matige kast.
Voor het geld van de Coolermaster PSU (76 euro) kun je veel beter de Enermax EG425-AX Noisetaker (80 euro) kopen. Veel hogere efficientie en veel stiller.
De Maxtor DM10 schijnt de beste prijs-prestatieverhouding te hebben is daarbij zeer stil te krijgen (met AAM).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkie
Volgende week ga ik deze configuratie bestellen. Vooralsnog bedankt voor de tips (zijn overigens nog steeds welkom) :

Behuizing : CoolerMaster Stacker (UW1), Zilver + Side-Window à € 125,00

Voeding : CoolerMaster RS-450-ALCY Real Power 450 Watt à € 75,00

Moederbord : ASUS A8N-SLI Deluxe à € 135,00

CPU : AMD Athlon 64 Venice 3500+ à € 270,00

CPU-koeler : Zalman CNPS7000B-Cu LED à € 30,00

Geheugen : Corsair ValueSelect 2 x 512MB, PC3200, cas. 2.5 (Incl. Nexus Heatspreader) à € 95,00

Harde Schijf : Samsung Spinpoint 7200rpm 200GB à € 105,00

TV-kaart : Hauppauge WinTV FM (PCI) à € 65,00

Videokaart : Club3D X800XL, 256MB, dual DVI à € 259,00

VGA-koeler : Zalman VF700-Cu Silent VGA Cooler à € 20,00

Geluidskaart : Creative SoundBlaster Audigy 2 ZS Retail à € 80,00

DVD-speler : Plextor PX-130A Zwart à € 35,00

DVD-brander : NEC ND-3540A Zwart à € 50,00

Case-koelers : 2 x CoolerMaster TLF-S12-EB LED, 2 x CoolerMaster TLF-S82-EB LED à € 15,00

Totaal +/- € 1400,-

Daarnaast nog:

- Vantec Nexus 305, Zwart (incl. 2 Blauwe CCFL'S)
- AeroCool Gatewatch, Zwart
- Vantec Cable Sleeving Kit Zwart
Pagina: 1