Can't access harddisk

Pagina: 1
Acties:

• Xe0n
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-01 13:54
ik heb hier een nec DTLA-307030 harde schijf van 30 gig

nu komt deze uit een 'oude' packard bell computer en als ik deze probeer te benaderen of opnieuw te instaleren krijg ik de fout melding can't access harddisk.

nu heb ik al rondgezocht en in de meeste gevallen betekend dit dat de harde schijf overleden is

maar het rare is hij komt rechtstreeks uit die packard bell waar die het gewoon deed. maar in mijn computers geeft die die foutmelding. kan het zijn dat deze harde schijf beveiligt is (zoals de harde schijf in een xbox) en alleen werkt in die packard bell computer, of is die overleden op het moment dat ik hem uit die computer haalde.

jammer genoeg kan ik hem niet meer terug stoppen in die packard bell computer want die is inminddels overleden aan het moederboord

...

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:49

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Kun je niet via een Windows XP/2K machine kijken via Schijfbeheer of de schijf echt niet 'benaderbaar' is?

[ Voor 8% gewijzigd door PD2JK op 13-04-2005 19:39 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-03 14:19

TheBorg

Resistance is futile.

Je NEC DTLA-307030 is wel toevallig een IBM uit de DeathStar serie. :)

• Xe0n
Prutz0r schreef op woensdag 13 april 2005 @ 19:39:
Kun je niet via een Windows XP/2K machine kijken via Schijfbeheer of de schijf echt niet 'benaderbaar' is?
heb ik al gedaan en dat is die niet. het opstarten van deze computer met de nec harddisk erin duurd ook opeens veel en veel langer, ik weet niet of dat er mee te maken heeft
TheBorg schreef op woensdag 13 april 2005 @ 19:41:
Je NEC DTLA-307030 is wel toevallig een IBM uit de DeathStar serie. :)
kan wel kloppen maar er staat toch echt nec op

[ Voor 47% gewijzigd door Xe0n op 13-04-2005 22:30 ]

...

• SjoZ
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08-2024

SjoZ

SF-powerrrr!

En toch is het een IBM. Uit de 75-GXP serie, de 30gb/7200rpm. (DTLA-307030)

NEC harddisks.. ;)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Xe0n schreef op woensdag 13 april 2005 @ 22:29:
[...]

heb ik al gedaan en dat is die niet. het opstarten van deze computer met de nec harddisk erin duurd ook opeens veel en veel langer, ik weet niet of dat er mee te maken heeft

[...]

kan wel kloppen maar er staat toch echt nec op
NEC of IBM, zoiets heet OEM en het zou best kunnen dat het idd een IBM is. Heeft met het probleem niks te maken. Probleem 1: het ding wordt niet herkend. probleem 2: opstarten duurt veel langer.

Antwoord in deze: Haal al je HDD's en drives (behalve je floppydrive) uit het systeem. Zet in je BIOS de HDD instelling op auto-detect. Het trage booten wijst op een conflict richting de master-slave jumpersetting van je HDD's. Anderzijds kan het ook met de PIO / DMA instelling te maken hebben; als je het ding op je primaire IDE hangt naast je standaard boot-HDD dan zal ie het langzaamste aparaat pakken en daar de snelheid op afstemmen.
Kortom: ik denk dat je je jumpersettings van je IBM en je eigen hdd ff na moet kijken, evenals je BIOS-instellingen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Xe0n
The_Eagle schreef op woensdag 13 april 2005 @ 23:17:
[...]

NEC of IBM, zoiets heet OEM en het zou best kunnen dat het idd een IBM is. Heeft met het probleem niks te maken. Probleem 1: het ding wordt niet herkend. probleem 2: opstarten duurt veel langer.

Antwoord in deze: Haal al je HDD's en drives (behalve je floppydrive) uit het systeem. Zet in je BIOS de HDD instelling op auto-detect. Het trage booten wijst op een conflict richting de master-slave jumpersetting van je HDD's. Anderzijds kan het ook met de PIO / DMA instelling te maken hebben; als je het ding op je primaire IDE hangt naast je standaard boot-HDD dan zal ie het langzaamste aparaat pakken en daar de snelheid op afstemmen.
Kortom: ik denk dat je je jumpersettings van je IBM en je eigen hdd ff na moet kijken, evenals je BIOS-instellingen :)
Ik heb net gedaan wat je zei

ik starte op met alleen de harde schijf en diskette station

bios op auto, harddisk op primairy

toen kreeg ik de foutmelding "harddisk error", ik hoop niet dat die is overleden in het bios zag die hem wel gewoon goed staan

...

• Xe0n
kick

...

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-03 00:54

RammY

Dát!

*(11 uur tevroeg gekicked :+ )*
Hoe benaader je hm.. via DOS? Windows? Linux?

Wat wil je dr mee?
Moet je data er af hebben?
Wil je de schijf behouden?

Probeer het anders eens onder Knoppix ofzow..
Ff mounten en dan je data dr af halen.

Verwijder dan al je partities met bijvoorbeeld DELPART en zorg dat ie echt helemaal leeg is (niet de verkeerde schijf leeghalen he :P )

En laat er es een SMART test op los..

[ Voor 5% gewijzigd door RammY op 15-04-2005 13:49 ]

Deze advertentieplaats is te huur!

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07-2025
kijk eens of er een herstel partitie op staat (vermoedelijk is ie OS2) hiervan wil ie de boel restoren...
en geef em een low-level format

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

• donnervogel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-01-2023
Test je hdd met het DFT tool van IBM. Je start het op vanaf een diskette.
Zoek hiervoor op Google of iets dergelijks. Daar de IBM hdd divisie door
Hitachi is overgenomen vind je het tooltje daar.
http://www.hitachigst.com/hdd/support/download.htm

[ Voor 36% gewijzigd door donnervogel op 15-04-2005 14:39 ]

• Xe0n
heb net de harde schijf getest met dat programma'tje "Drive Fitness Test (v4.03)" -> http://www.hitachigst.com/hdd/support/download.htm

en daarin krijg ik deze foutmelding terug :

Devise is Password protected and can not be tested.

Disposition code = 0x22

Zoals de foutmelding al aangeeft is mijn hardeschijf beveiligt

hoe haal ik deze eraf?

...

Pagina: 1