Toon posts:

foutje.....GeForce 6800 GTO 256 MB Dell 8400

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben hartstikke nieutw hier. Ben vandaar doorgestuurd door iemand om hier eens een poging te wagen voor mijn probleempje.

In oktober 2004 heb ik een Dell 8400 Multi Media Extreme D1018 gekocht met o.a. een nVidia GeForce 6800 GTO 256MB erin.
Nu ben ik absoluut geen gamer ofzo dit even terzijde.

Helaas kwam ik er (telaat) achter dat deze kaart geen TV Out heeft :'( en ik wil graag mijn pc koppelen aan mijn tv. Ik heb gewoon een foute kaart in de pc laten zetten en Dell wil alleen ruilen tot 14 dagen na aankoop. Ik zit dus met een kaart die ik dus A)niet gebruik voor zijn doeleinde..gamen en B) ik kan mijn pc niet kopppelen met de tv.

Is er vraag naar deze kaart of is er iemand die deze kaart wil ruilen tegen een andere kaart (ongeveer gelijkwaardig) met wel een tv out erop????

Wil iemand me laten weten wat voor adviezen er zijn voor mijn probleempje.? :>

• zodje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-10-2021
Is het een pci-e versie of een agp?
Als het agp is wil ik hem wel ruilen tegen mijn leadtek 6800 le

ahtlon 64 3500 met H2O 1024mb 6800 gt

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Probeer het in Het grote oude hardware RUILtopic deel 9 <- dat topic nog eens :)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-08 11:01

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Wel een vreemd geval, kan me eigenlijk niet voorstellen dat er nog videokaarten zonder TV-out worden geproduceerd :? Welke aansluitingen heeft de kaart allemaal aan de achterzijde?

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

PCI-e volgens de Dell site.

Verwijderd

Topicstarter
Jeetje wat zijn jullie snel.

Ik heb geen idee wat voor dingen er aan de achterkant zitten. Kan ik dat ergens terugvinden.
Roep maar......

Ik las op Dell dat deze kaart € 298 zou kosten.... (nVidia GeForce 6800 GTO 256MB [meerprijs € 298 of € 11/maand1])

Wat is dat voor kaart die je me aanbiedt?

Tja geen Tv Out dat wist ik ook niet, ik ging er ook van uit dat... maar helaas een teleurstelling.....

Verwijderd

kijk eens aan de achterkant voor een ronde aansluiting (volgens mij hebben al de 6800 series die :) )

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

De TS is echt niet achterlijk, hoor ;)

Verwijderd

lol, dat denk ik ook niet maar misschien over het hoofd gezien :+

Verwijderd

Als je je huidige kaart inruilt / 2e hands verkoopt, schiet je er altijd bij in. Waarom kijk je niet naar een mogelijkheid om de huidige aansluiting met een converter te gebruiken?

b.v: (één van onderstaande natuurlijk hè, niet allemaal ;))
Draadloos: http://www.smarthome.com/7743B.html @ $199
Kastje: http://www.smarthome.com/7743C.html @ $99
Kabel: http://www.sundialmicro.c...ter_gez1000_1706_166.html @ $47

Nog een overzichtje: http://www.grandtec.com/pc_to_tv_features.htm

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2005 19:59 ]

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

ik heb ook z'n GTO, is misschien wel handig als ik vertel dat het een 6800 kaart is met 12 pipes en 5 shaders, een GT core heeft op 350MHz en gddr3 ram op 900MHz. (mijne loopt lekker op 425MHz om 1125MHz op 16 pipes en 6 shaders)
een dubbele slothoogte heeft (de kaart is een afgekeurde ultra) met dual DVI (de 'gewone' 6800 van dell heeft wel een TV out overgens)
hij een normale GT koeler heeft (reference model)
hij dus bijna vergelijk baar is met de asus v9999GE alleen dan op PCI-E (het schijnt mogelijk zijn hem in SLI telaten draaien, een bevestiging voor de connector is er in ieder geval) die GE is overgens voor +/- 330 euro nieuw tekoop, wel goede indicatie link in PW

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-08 22:31

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Een andere mogelijke oplossing schijnt een VGA > SCART kabel te zijn. Ik heb hier toevallig vluchtig iets over gelezen, dus precies weet ik het niet. Maar je kan dan wel of alleen gebruik maken van de TV of alleen van de monitor. Je moet dan wel het kabeltje om prikken. Overigens neem ik aan dat je TV een SCART aansluiting heeft. Misschine dat iemand meer van deze kabel/converter weet? Ik heb het geloof ik in het/een MCE2005 topic gelezen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

_Dune_ schreef op woensdag 13 april 2005 @ 20:08:
Een andere mogelijke oplossing schijnt een VGA > SCART kabel te zijn. Ik heb hier toevallig vluchtig iets over gelezen, dus precies weet ik het niet. Maar je kan dan wel of alleen gebruik maken van de TV of alleen van de monitor. Je moet dan wel het kabeltje om prikken. Overigens neem ik aan dat je TV een SCART aansluiting heeft. Misschine dat iemand meer van deze kabel/converter weet? Ik heb het geloof ik in het/een MCE2005 topic gelezen.
Zie twee replies hoger voor converters naar composite en SVHS ;)

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2005 20:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank dat ik niet "achterlijk "ben..hahaha..maar als ik dit allemaal zo lees ben ik echt een groentje!!!!!!

Qua hardware heb ik echt geen kaas gegeten. Dus als ik iets moet opzoeken ofzo..gaarne wat uitleg...dan schroef ik de pc wel open..dat is geen probleem.

En het is voor mij geen probleem als ik er bij in schiet hoor, mijn doel is een andere kaart te regelen die wellicht iets minder is qua sterkte ofzo maar wel een tv out heeft.

Verwijderd

In dat geval heb ik een FX5700 over >:)

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-08 12:04
Moet wel PCI-e zijn natuurlijk.

Hallo

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:58
Als game voor jou toch niet uitmaakt,
Zou ik dze kaart verkopen als ik jou was... hij is nog egt VEEL geld waard.
en dan een X300 ervoor terugkopen (50 E)

Die heeft volgens mij wel TV Out en kan je de rest van het geld benutten aan leuke dingen ...

//EDIT//

http://www7.alternate.nl/html/nodes_info/j7xv50.html

Is ook zonder FAN/KOELER dus gelijk een stuk stiller...

[ Voor 21% gewijzigd door Daros op 14-04-2005 12:37 . Reden: Toevoegen van link ]

Verwijderd

je kunt de kaart dan het beste verkopen, of als je die tweede dvi aansltuing niet gebruikt, daar gewoon een vga --> tv-out of scart aanhangen, heb je meteen scherper beeld (dacht ik)

• Ganzz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-10-2021
Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2005 @ 13:01:
je kunt de kaart dan het beste verkopen, of als je die tweede dvi aansltuing niet gebruikt, daar gewoon een vga --> tv-out of scart aanhangen, heb je meteen scherper beeld (dacht ik)
composite en tulp heft toch een max resolutie

[www.ganzz.nl]

Verwijderd

nee, die max.resolutie zit in de kaart zelf, een FX5200 bijv. kan een resolutie van 640*480 op een tv laten verschijnen, mijn nieuwe 6800GT kan 1024*768 als max. resolutie op de tv laten verschijnen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de kaart geruild tegen een Asus GeForce 6800 met TV out.
http://www.asus.nl/products/vga/en6800/overview.htm

Helaas krijg ik de boel niet aan de gang. S-video kabel ligt er en alles aangesloten maar no beeld. Heb hier een nieuw topic van gemaakt. Voor hulp ! 8)7

Maar iedereen bedankt voor alle uitleg.. :>
Pagina: 1