Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Doneren via sms of bellen naar 0909-8356, hoe werkt dat?

Pagina: 1
Acties:
  • 280 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zie soms sites voorbijkomen die voor hun diensten geld vragen. Je kunt dan betalen door het nummer 0909-8356 te bellen of je kunt SMSen. Nou vraag ik me af hoe zoiets werkt?

Hoe vraag je zoiets aan en waar? Is dit voor particulieren ook mogelijk of moet je een bedrijf zijn (Dit is ook vaak op kleine sites waar volgens mij geen bedrijf achter zit)?

Ik hoop dat iemand een antwoord heeft, want ik kan er weinig over vinden op internet.

Marcus.

Verwijderd

Je kunt bij de opta dat soort nummers aanvragen, maar dat kost geld. Ook krijg je alleen een nummer van 4 cijfers als je meer dan x minuten per jaar omzet. Anders krijg je een nummer met 8 cijfers

Maar meestal kun je het via een ander bedrijf regelen dat 1 nummer heeft en dat dan weer deel met andere partijen.

De telco incasseert de bedragen, en jij krijgt na aftrek van een leuke marge dan weer uitbetaald.

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-11 15:44
Om zelf een 090x betaalnummer wilt starten betaal je rond de € 100,- per maand, en om een 4 cijferig SMS nummer te krijgen, betaal je rond de € 400,- per maand per provider!!

Dus je moet echt grote aantallen bellers/sms-ers hebben om alleen al de kosten eruit te kunnen halen.

Beter kan je een IVR of Reversed Billing gebruiken van bedrijven die dit al voor je hebben ingericht, jij krijgt dan het grootste deel van de omzet, en een klein deel houd het bedrijf achter.

Enkele bedrijven zijn:
www.ringtonio.nl www.mobilemoney.nl www.mollie.nl

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!