[iTunes] Library wil niet op externe disk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-10 10:51
Ja alweer een nieuw deel in mijn gevecht met itunes.

Ik heb een boel files en die staan daarom dus ook allemaal op een externe firewire disk. Omdat die disk ook veeeeel sneller is als mijn interne pb harddiskje zou ik graag mijn library ook op die disk willen hebben. Alleen wil itunes dat kennelijk niet.

Ik heb netjes aangegeven dat itunes de library op mijn lacie moet opslaan:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/lowfi/zooi/KUT.jpg

Ik heb in mijn homefolder de hele music folder leeg gegooid en readonly gemaakt omdat ik dan deze toch verder niet gebruik. Mijn library (ook de xml) staat dus nu op de externe harddisk en wel in LaCie:Library: Als ik dan vervolgens itunes opstart krijg ik dood leuk deze melding:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/lowfi/zooi/KUT2.jpg

En dat is nou juist niet de bedoeling meneer steve jobs! AAAAAAAAAARGH! Echt tenen kromend :(

itunes.plist weg gooien maakt overigens geen drol uit.

Wie helpt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04 12:36
Apple docs
Apple forum

Zoals uit de (tegenstrijdige) berichten blijkt, moet je op het volgende letten: je moet alleen de 'Music' map verplaatsen en niet de complete 'iTunes' map. Het bestand 'iTunes Music Library.xml' blijft namelijk van belang, omdat deze nog steeds ge-update wordt als je nieuwe muziek importeert.

[ Voor 9% gewijzigd door Croccifixio op 13-04-2005 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Ok ik heb nu een alias in me home:music: van de db en xml aangemaakt die op de externe hdd ergens staat. Tot zover lijkt het te werken. Blijf het een wat vreemde oplossing vinden alleen ;)

Maar thanks dus :D :K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Niet online
Nee niet vreemd je haalt alleen twee zaken door elkaar. In iTunes mag je zelf bepalen waar je de music bestanden op wilt slaan maar niet waar je de data van de library opslaat.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Ik vind dat jezelf moet kunnen bepalen waar je je library neer zet. Zonder te werken met aliassen ed.

Maar goed dit werkt natuurlijk wel. En me itunes is ook een heel stuk sneller geworden :D