Toon posts:

Connecten met putty buiten m'n lan.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik had een probleem met het connecten naar m'n server (linux) via putty(ssh) buiten m'n lan. Ik heb ondertussen ontdekt dat dit probleem in m'n router zit en dat ik een aantal poorten open moet zetten om dit voor mekaar te krijgen. Standaard moet je poort 22 open zetten. Maar aangezien dat niet werkte heb ik gezocht op het internet naar welke poorten ik dan nog meer open moet zetten. Na lang zoeken las ik dat ik eens moest proberen al m'n poorten open moetst zetten om te kijken of de connectie wel plaats vind. Dit is wel het geval. Dus moest ik blijkbaar meerdere poorten open zetten. Het probleem is dat ik niet weet welke. Ik heb elke poort opengezet die ik maar kon vinden in artiekels over dit probleem maar geen van allen werkte.

Dit zijn de poorten die ik open heb gezet:
-22
-443
-80
-5900
-1666
-7122
-28980

Ik hoop dat jullie mijn probleem begrijpen en het op kunnen lossen.

Greezz LeDieu

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:56

TheBorg

Resistance is futile.

In princiepe gebruikt SSH alleen poort 22. Nou zou het ook nog kunnen dat je server alleen een SHH verbinding maakt met trusted IP's. Staat poort 22 op de server open? Ook is het zo dat veel routers bij een uitgaande verbinding vanzelf een poort openen. Welke router gebruik je? Welke foutmelding geeft Putty?

Verwijderd

Topicstarter
Putty geeft de foutmelding: connection timed out.
(dit testen een paar vrienden voor mij).

en ik heb de netgear rp614v2 router.

Er staat ook nog een switch tussen (moet niet het probleem zijn maar vermeld het toch effe).

En hoe zet ik poort 22 op m'n server open.

Hopelijk is dit genoeg moet je/u nog meer weten meld het dan aub.

Greezz LeDieu

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Vermeld eens je exacte setup, zoals portforwards, instellingen van je ssh server, eventuele firewall, etc. Zo blijft het bij gokken en daar schiet niemand wat mee op.

[ Voor 23% gewijzigd door AtleX op 13-04-2005 18:31 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:16
Gebruik je NAT (Network Address Translation)? Zo ja dan zul je iets met portforwarding moeten doen.

Verwijderd

Ik ken je router niet maar als je router alleen nat doet en geen firewall functionaliteiten heeft hoef je alleen poort 22 te forwarden naar je server. Sommige routers hebben een reset na een portforward verandering nodig. Als je router wel een firewall heeft moet je daarin poort 22 ook openzetten.

Op de server zelf is het heel goed mogelijk dat hij alleen ssh verkeer accepteert vanuit zijn lokale lan. Controleer dus je server ook even.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de poorten die ik heb geforward in het begin opgeschreven (als dat is wat je/u bedoelt). Daarnaast heb ik niets aan hoeven passen aan m'n ssh server (een vriend van mij zegt dat ik daar niets aan hoef te doen en dat het gewoon zou moeten werkten). En ik heb alleen een firewall op m'n router en ik heb geen firewall op m'n server ingesteld.

LeDieu

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

de kans is dat je ISP poorten blokkeert.

Telenet bvb blokt alle poorten beneden 1024
wat je dan doet is een mooi nummertje zoeken boven 1024, en die poort bouncen naar localhost:22

(ofwel doe je dit met NAT, ofwel gebruik je 'bounce' )

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-12 12:38

BoAC

Memento mori

Vergeet ook je gateway niet te zetten op je server (dit is dus je router ;) )

Verwijderd

Als je binnen je natted netwerk putty draait, hoef je helemaal geen poorten te forwarden. Dus bv. hiervoor:

computer --> router/modem -->[INTERNET] --> server

is geen portforward nodig. Wel moet uitgaand poort 22 open zijn en moet je firewall established connections doorlaten. Ik denk dat die laatste het probleem is.

Lokaal gebruikt je PC een poort>1024 (random) en remote poort 22. Je moet dus het verkeer met destination-port 22 toestaan, en established connections. Dan moet het werken.

Met poorten blokkeren door providers heeft dit ook geen ruk te maken. Immers dat is gedaan om SERVERS tegen te gaan. Putty is een CLIENT en zal voor uitgaande verbindingen dus altijd een poort >1024 gebruiken. De destination port is 22. En dat wordt door geen enkele provider geblocked.

[ Voor 108% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2005 19:22 ]

Pagina: 1