Toon posts:

Welk geheugen nodig?

Pagina: 1
Acties:
  • 87 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn moederbord is:

Asus A7N8X-LA

en ik wil geheugen uitbreiden, er zit nu 256 in maar ik wil er 512 erbij. Maar ik heb geen raad welke ik moet nemen, ik heb al een beetje gesnuffelt hier op het forum maar zonder baat.

En kan iemand dan een goed geheugen uitkiezen op deze site: www.gistron.com aangezien ik daar nog een tegoed heb van euro 50.

Mijn dank is groot :>

• Spits
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-06 15:13
Je kan toch gewoon kijken welk type geheugen er nu in je mobo zit? En anders kan je bij gistron gaan voor kingston ddr pc2700 geheugen van 512 Mb.

Ik kan geen info vinden over je mobo, wel de a7n8x serie natuurlijk, maar type LA ken ik niet. Maar de meeste a7n8x mobo's ondersteunen dual-channel. Dus dan kan je eventueel ook twee identieke geheugenreepjes in je mobo steken.

[ Voor 45% gewijzigd door Spits op 13-04-2005 17:43 ]

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Daar gaat dus DDR SDRAM in. De A7N8X is 1 van de populairste Asus borden van de afgelopen 2 jaar, lijkt me stug dat je nergens info hebt kunnen vinden (te beginnen met je boekje). Ook zou je simpelweg op je bon kunnen kijken of je kast open maken.

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
Spits18 schreef op woensdag 13 april 2005 @ 17:42:
Je kan toch gewoon kijken welk type geheugen er nu in je mobo zit? En anders kan je bij gistron gaan voor kingston ddr pc2700 geheugen van 512 Mb.

Ik kan geen info vinden over je mobo, wel de a7n8x serie natuurlijk, maar type LA ken ik niet. Maar de meeste a7n8x mobo's ondersteunen dual-channel. Dus dan kan je eventueel ook twee identieke geheugenreepjes in je mobo steken.
Ja die DDR PC2700 geheugen van 512 MB die werkte dus niet..daarom heb ik nu een tegoedbon. Ze hebben hem nog getest bij hunzelf maar daar werkte hij wel. Dus dat vind ik zo vreemd :/

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:24

Thandor

SilverStreak

Je moet kijken welk geheugen je nu hebt. Dan koop je hetzelfde merk erbij :).

PC2100, PC2700 en PC3200 werken prima met elkaar samen mits alle modules op de frequentie draaien van de traagste module B)

En welke PC2700 werkte niet :?. Geheugenmodules hebben meestal meer typenummers/merken dan alleen PC2700 ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Thandor op 13-04-2005 18:07 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

Wat voor een CPU heb je erin zitten? lijkt me ook handig om dat te weten voordat je geheugen uit gaat kiezen

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

Verwijderd

Bij de winkel die je noemde hebben ze 512MB DDR-RAM/333 PC2700 van Kingston staan voor € 54,90. Hoef je dus nog geen € 5 bij te betalen met je bon.

Als je op Asus A7N8X-LA memory had gegoogled, had je zelf ook kunnen vinden welke type geschikt is voor jouw mobo :Z. Bovendien staan het ook in boekje zoals Voutloos al aangaf.

Verwijderd

Topicstarter
Thandor schreef op woensdag 13 april 2005 @ 18:06:
Je moet kijken welk geheugen je nu hebt. Dan koop je hetzelfde merk erbij :).

PC2100, PC2700 en PC3200 werken prima met elkaar samen mits alle modules op de frequentie draaien van de traagste module B)

En welke PC2700 werkte niet :?. Geheugenmodules hebben meestal meer typenummers/merken dan alleen PC2700 ;)
Die van KIngston werkte niet, die op www.gistron.com van 512 MB.

Verwijderd

Topicstarter
vingerfrits schreef op woensdag 13 april 2005 @ 18:06:
Wat voor een CPU heb je erin zitten? lijkt me ook handig om dat te weten voordat je geheugen uit gaat kiezen
AMD ATHLON XP, 2000 MHZ

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik trouwens een:

512MB DDR-RAM/400 PC3200

nemen

als degene die erin zit een PC2700/333 is??

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2005 18:33 ]

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Is het een AMD Athlon XP 2000+ of een AMD Athlon XP 2400+ :? (Al hebben ze beide een FSB van 133MHz (266DDR) ;))
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2005 @ 18:32:
Kan ik trouwens een:

512MB DDR-RAM/400 PC3200

nemen

als degene die erin zit een PC2700/333 is??
Thandor schreef op woensdag 13 april 2005 @ 18:06:
En van welk merk is de oude geheugen module :?

[ Voor 4% gewijzigd door Thandor op 13-04-2005 18:40 ]

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Een kleine tip :)

[ Voor 5% gewijzigd door GGS_VR6 op 13-04-2005 18:41 ]

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Topicstarter
Thandor schreef op woensdag 13 april 2005 @ 18:39:
[...]
Is het een AMD Athlon XP 2000+ of een AMD Athlon XP 2400+ :? (Al hebben ze beide een FSB van 133MHz (266DDR) ;))

[...]

[...]

En van welk merk is de oude geheugen module :?
Dit is wat er compleet staat:
AMD ATHLON XP, 2000 Mhz (15x133) 2400+

En het oude geheugen module? bedoel je die er nu in zit? Dat is iig een van Samsung. Degene die ik kocht en het niet deed was een Kingston.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks maar ik ga hem bij www.gistron.com halen aangezien ik daar nog € 50 tegoed heb :P

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Hmm, in het verleden heb ik ooit een Samsung module bij Kingston modules geprikt en dat werkte niet. Heb jij destijds die nieuwe Kingston ook alleen (zonder de Samsung erin) uitgeprobeerd :?

Het beste is als je nu weer een Samsung koopt :)

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
OK, ik was kortaf, maar je had dan ook wel mogen zeggen dat je al iets geprobeerd had.

Wat ging er mis met de Kingston? Werkte deze niet samen, niet in zijn eentje, alle sloten geprobeerd? Je kan er PC3200 geheugen bij stoppen, dat hoort dan gewoon op je huidige snelheid te gaan draaien. Probeer anders eens een ander merk.

De LA versie, voornamelijk gebruikt door HP is volgens mij redelijk gelijk aan de Asus A7N8X VM/400 (in ieder geval hebben beide de IGP northbridge). Kijk dan gewoon naar dat type op de Asus site voor geheugenondersteuning. Jij hebt dus 2 sloten voor geheugen en je mobo onderstent dual channel. Misschien was die aan het bokken omdat je combinatie niet helemaal lekker was? Vandaar dat ik wel benieuwd ben of je die 512 MB module ook in zijn eentje geprobeerd hebt.

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
Thandor schreef op woensdag 13 april 2005 @ 19:11:
Hmm, in het verleden heb ik ooit een Samsung module bij Kingston modules geprikt en dat werkte niet. Heb jij destijds die nieuwe Kingston ook alleen (zonder de Samsung erin) uitgeprobeerd :?

Het beste is als je nu weer een Samsung koopt :)
Ja dat had ik al geprobeerd maar dat werkte ook niet, mijn computer starte wel op maar hij viel gewoon uit na 10 minuten enzo zodra ik meer geheugen gebruikte.

Verwijderd

Topicstarter
Voutloos schreef op woensdag 13 april 2005 @ 19:14:
OK, ik was kortaf, maar je had dan ook wel mogen zeggen dat je al iets geprobeerd had.

Wat ging er mis met de Kingston? Werkte deze niet samen, niet in zijn eentje, alle sloten geprobeerd? Je kan er PC3200 geheugen bij stoppen, dat hoort dan gewoon op je huidige snelheid te gaan draaien. Probeer anders eens een ander merk.
Deze werkte niet samen, niet alleen, niet in de ene en niet in de andere slot.Oke ik ga dan pc3200 proberen en idd een ander merk
De LA versie, voornamelijk gebruikt door HP is volgens mij redelijk gelijk aan de Asus A7N8X VM/400 (in ieder geval hebben beide de IGP northbridge). Kijk dan gewoon naar dat type op de Asus site voor geheugenondersteuning. Jij hebt dus 2 sloten voor geheugen en je mobo onderstent dual channel. Misschien was die aan het bokken omdat je combinatie niet helemaal lekker was? Vandaar dat ik wel benieuwd ben of je die 512 MB module ook in zijn eentje geprobeerd hebt.
Ja ik heb 2 sloten, en alleen werkte die ook niet. :/

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit is allemaal basic stuff. De antwoorden zijn hier te vinden:
• Handleiding van je moederbord
• Specspage op de website van je mobofabrikant
PMG FAQ » Welk merk geheugen moet ik nemen?
PMG FAQ » Hoeveel/welk geheugen kan ik maximaal op mijn mobo plaatsen?
PMG FAQ » Welke processor/moederbord/geheugen moet ik nemen?

Mocht je achteraf nog steeds PC-problemen hebben, neem dan de 1e post van het PMG Beleid door en aansluitend de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter :)

[ Voor 7% gewijzigd door BalusC op 13-04-2005 21:48 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.