[gezocht] 6 kanaals eindtrap met digitale ingang

Pagina: 1
Acties:

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Ok, dit topic is eigenlijk meer bedoeld als een soort van uitbreiding op m'n eigen zoektocht. Ik heb niet gevonden wat ik zocht, maar één man kan nooit alles vinden, dus misschien dat jullie mij het verlossende antwoord kunnen geven.

Het zit zo, m'n pa heeft recentelijk een H/K AVR130 gekocht en nu wil ie ook geluid in een andere kamer. Het liefste zou hij de HK kunnen gebruiken als een soort centraal punt, zodat alle apparatuur gewoon in de woonkamer kan blijven staan. Dit lijkt geen probleem dmv een digitale aansluiting. Echter, het word nogal een duur grapje als er in de 2e kamer weer een 6 kanaals versterker moet staan met digitale ingang. Nu vroeg ik me af of er niet zoiets is als een 6 kanaals eindtrap, met eventueel een volume regeling, maar mét digitale ingang. Hij hoeft dus geen effecten te crieeren zoals DPL2 ed. maar slechts het digitale geluid versterken.
Het hoeft ook geen super hoogstaande kwaliteit te zijn, maar de digitale ingang is vereist omdat er anders weer flink wat kabels 10 meter doorgetrokken moeten worden. Hetgeen geen leuk werk is en kwalitatief ook niet heel ideaal.

Mocht er nu niet zoiets bestaan als de door mij beschreven versterker, dan is een goed alternatief natuurlijk ook welkom.

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Verwijderd

Wellicht dat de creative decoder ddts-100 wat is.
http://www.creative.com/p...category=136&product=9468

Verwijderd

Ik weet niet of er zoiets bestaat, nog nooit van gehoord iig.
Ik gebruik een externe DD decoder van Harman/Kardon met een volumeregeling ingebouwt.
Misschien is zoiets iets voor je met een aparte eindbak eraan?

Zo'n decoder hoeft 2de hands helemaal niet veel meer te kosten, ik had de mijne destijds voor 100euro :)

Edit; zoek maar eens op Harman/Kardon ADP303

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2005 17:48 ]

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:53

sphere

Debian abuser

Volgens mij is dit nou precies de reden waarom je dingen als MULTI SOURCE/MULTI ROOM vindt op duurdere surround receivers. Volgens mij wil jij een eindversterker met decoder. Die kan ik al nauwelijks vinden voor stereo, en ik houd mijn hart vast voor HT.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
sphere schreef op woensdag 13 april 2005 @ 17:45:
Volgens mij is dit nou precies de reden waarom je dingen als MULTI SOURCE/MULTI ROOM vindt op duurdere surround receivers. Volgens mij wil jij een eindversterker met decoder. Die kan ik al nauwelijks vinden voor stereo, en ik houd mijn hart vast voor HT.
Je hebt gelijk, maar om nou een versterkt signaal x6 door te sturen over 10 meter...liever niet.
Die decoder lijkt een aardige optie, maar word natuurlijk al snel nog prijzig ivm de versterker die dan ngo nodig is.

Die H/KADP 303 is eigenlijk alleen interesant als je hem nog ergens uit kan halen, hetgeen mij redelijk onmogelijk lijkt :+

[ Voor 10% gewijzigd door Arjan op 13-04-2005 18:15 ]

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad