Klipsch Promedia 5.1 Ultra

Pagina: 1
Acties:
  • 916 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Ik heb in het Logitech topic enkele vragen gezien m.b.t. tot de Klipsch setjes. Mensen wilden eens wat anders dan Logitech en Creative setjes, opzicht begrijpelijk. Om offtopic gaan te voorkomen leek een apart topic mij het beste.

De Klipsch Promedia 5.1 Ultra (de opvolger van de Promedia 5.1) is 1 of 2 jaar terug geintroduceerd maar nooit echt goed beschikbaar geweest in Europa. Het gaat om deze (dubbele 8" subwoofer, 2 weg sattelites etc.) set:

Afbeeldingslocatie: http://www.klipsch.com/media/Photos/ultra51_2_large.jpg

Ik heb de dealer gemailed hierover en een uitgebreid antwoord gehad:
Beste Ben,

De ProMedia's voor Europa worden apart geproduceerd in een 230V
uitvoering. Dat moet in een bepaald minimum aantal gebeuren om de prijs
redelijk te houden.

Als zo'n productie bijna op is, zorgt Klipsch tijdig voor de productie
van een nieuw model of desnoods van hetzelfde model. Zou je mogen
verwachten. Dat is met de V2.1 en de V5.1 niet gebeurd.

De V5.1 werd leverbaar in december 2002 en was uitverkocht in
februari/maart 2004. In juni 2003 werd in Amerika de opvolger van de
V5.1 leverbaar: De ULTRA 5.1, maar toen was er nog teveel voorraad van
de 230V. V5.1 om met een 230V. ULTRA te komen. Het zou niet slim zijn
van Klipsch om een jaar na Amerika nog met de ULTRA te komen. Beter is
om te wachten tot de ULTRA opvolger er is.

Je zou mogen verwachten dat - na 2 jaar - in 2005 een opvolger van de
ULTRA wordt geïntroduceerd en dan zou Europa daar tegelijk of iets
later een 230V. versie van kunnen krijgen.

Dat zou kunnen gebeuren, MAAR.... Klipsch heeft dat nieuwe model nog
niet aangekondigd. Dus er is nog niets zeker.

Er waren met sommige V5.1's inderdaad een (brom)probleem(pje) met de
voeding, maar dat was met de vervanging van een simpele condensator
opgelost en had niets met de beschikbaarheid van de V5.1 te maken.

Eind 2002 kostte de V5.1 € 550.- incl. BTW. Dat is gezakt naar € 495.-
in 2004 door de goedkopere dollar.

Ik hoop met jou dat deze zomer weer een ProMedia set - zowel 2.1 als
5.1 - leverbaar wordt met de kwaliteit van de oorspronkelijke V2.1.

Is het goed dat ik je adres noteer zodat ik je kan informeren zodra er
meer nieuws is?

Vriendelijke groet

Frits de Vries
Het wordt dus wachten tot een nieuwe omroep van Klipsch, in de tussentijd zullen we het moeten doen met de GMX serie:

Afbeeldingslocatie: http://www.audioimport.nl/promedia/promediabeeld/fotogmxa2.1WEB3x4.jpg
http://www.audioimport.nl/promedia/promediaGMXA2.1.html

en

Afbeeldingslocatie: http://www.audioimport.nl/promedia/promediabeeld/GMX5.1WEB3x4.jpg
http://www.audioimport.nl/promedia/promediaGMXD51.html

[ Voor 9% gewijzigd door Yokozuna op 14-04-2005 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is me niet echt duidelijk wat je vraag(en) nou zijn? Leverbaarheid? Maar ik vind het wel leuk om te vernemen dat Klipsch ook boxjes maakt voor PC doeleinde. Wat ik weet van Klipsch, is dat ze op hi fi en hi End gebied zeer goede prijs/kwaliteit speakers bouwen.
Dus als ik PC speakers zou kopen zou dit merk zeer hoog op mijn lijstje staan :) maar liever echte luidsprekers met goede versterker er tussen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Klipsch is/zijn echte luidsprekers :)

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ik heb geen vragen, open het topic meer voor mensen die geinteresseerd zijn in Klipsch speakers, bijv. omdat iedereen al aan de Logitech/Creative setjes is. Als de Klipsch Promedia 5.1 Ultra of de opvolger uitkomt dit jaar, dan kan de weg tussen HiFi speakers en PC subwoofersets eindelijk eens geasfalteerd worden :) 450 euro heb ik er dan wel voor over, mits de set genoeg soorten aansluitingen heeft. Er zouden eigenlijk gewoon een aantal tulp ingangen op moeten zitten voor stereo/ cd speler / tv, net zoals moderne versterkers ook plenty digitale en analoge ingangen hebben. Aansluiten op alles. Daar heb ik wel wat extra geld voor over, bovendien gaat zo'n set vast wel 4 jaar + mee. Dan mag het ook wat kosten.
Maar ik vind het wel leuk om te vernemen dat Klipsch ook boxjes maakt voor PC doeleinde
Dat doen ze dus al jaren :) Zie: http://www.klipsch.com/pr...t.aspx?line=1260&type=All

[ Voor 59% gewijzigd door Yokozuna op 14-04-2005 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus ook al naar deze set gekeken en gemaild naar de invoerder in België, AED, en deze set is dus nergens te verkrijgen hier.
Zeer jammer als je de reviews leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus die promedia CMX5.1,
maar die gaat morgen terug ter vervanging.
Ik heb last van die enorme brom die je omschrijft...

Hoop het spul snel weer terug te krijgen.
Zijn prachtige speakers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
Klipsch altijd mooie en zeer goede boxen gevonden maar niet echt goedkoop. Nou maakt mij dat niet echt uit, als ik iets koop dan koop ik iets duurzaams en dat gaat vaak gepaard met een iets duurder prijskaartje.

Heb nu een Cambridge Soundworks DTT3500 Digital en die doet zijn werkt nog steeds goed, en die heb ik zeker 4 jaar.

* Graham bookmarks this topic ;)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiii
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 12:29
Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2005 @ 23:04:
Ik heb dus die promedia CMX5.1,
maar die gaat morgen terug ter vervanging.
Ik heb last van die enorme brom die je omschrijft...

Hoop het spul snel weer terug te krijgen.
Zijn prachtige speakers!
Wat is dat toch speakerset met brom, ruis en tikjes. Zie megaWorks, z5500, z680, atlecs :D. Ik had in ieder geval er altijd pech mee, geen pc setjes meer voor mij.
combinatie van versterker,voeding en transformator in 1 subwoofer is volgens mij nogal storingsgevoelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Opzich hoop ik best wel dat het straalmotor design van de GMX series in de ultra's wordt overgenomen, erg tof:

Afbeeldingslocatie: http://www.thetechzone.com/db_images/id291_images/Klipsch.jpg

Je kunt ze in elke richting zetten door het draaiballetje, erg handig gedaan:

Afbeeldingslocatie: http://www.thetechzone.com/db_images/id291_images/satellitepivot.jpg

en een gave control unit:

Afbeeldingslocatie: http://www.thetechzone.com/db_images/id291_images/Base%20Station.JPG

Heb gehoord dat de GMX series vrij slecht waren kwa geluidskwaliteit, maar ik lees toch overwegend positieve reviews.

[ Voor 59% gewijzigd door Yokozuna op 15-04-2005 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gehoord dat de GMX series vrij slecht waren kwa geluidskwaliteit, maar ik lees toch overwegend positieve reviews.
Waar heb je dit vandaan?
De Klipsch komt juist bij veel bladen als beste uit de test... Ze zijn overladen met awards vanwege de geluidskwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar ik twijfel er niet aan dat ze zullen verbleken in direct vergelijk met de Promedia 5.1 Ultra. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee daar twijfel ik ook absoluut niet aan :*)
De Promedia Series (dus niet de cmx) is zowiezo meer ontwikkeld voor professioneler gebruik.
Dan mag je ook wel beter geluid verwachten voor dat geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:33
Yokozuna schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 10:35:
Opzich hoop ik best wel dat het straalmotor design van de GMX series in de ultra's wordt overgenomen, erg tof:

[afbeelding]

Je kunt ze in elke richting zetten door het draaiballetje, erg handig gedaan:

[afbeelding]

en een gave control unit:

[afbeelding]

Ik vind het desing eigenlijk eerder lelijk en lomp. Blijft toch een mening :). Ze zullen ongetwijfeld beter presteren dan Logitech maar voorloppig neem ik daar genoeg mee :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Kwestie van smaak ja. Nu moet ik ook zeggen dat ik eigenlijk bijna geen waarde aan design hecht, maar alle ontwerpen lijken tegenwoordig op elkaar; sattelites van Logitech/Creative en de normale Klipsch setjes. GMX is weer eens wat anders, iets uitdagends :) Maarja, geluidskwaliteit boven alles, denk dat meer mensen genoegen nemen met het traditioneel, volwassener design dan die van de GMX setjes. Dus de nieuwe zullen wel traditioneel worden kwa design.

B.t.w. de promedia setjes zijn echt niet voor professioneel gebruik, daarvoor heb je monitor speakers, speciaal/puur gemaakt voor lineaire frequentieresponse.

[ Voor 41% gewijzigd door Yokozuna op 15-04-2005 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben mischien wel van plan om de set te importeren uit de us :P
dit zal dan wel de 120v versie worden.
Maar heb al gemaild naar aed de belgische invoerder om te vragen dat het mogelijk is om met een convertor de set hier aan de praat te krijgen. maar nog geen reactie gehad.
Was daarjuist op wat sites aan het kijken blijkt zelfs dat er een bulk versie beschikbaar is voor $259.25 op http://www.techforless.co...LTRA51?mv_pc=pricegrabber
En als ik de comments lees is dit wel een goede winkel dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuurlijk dat het met een converter gaat werken. Dat is toch logisch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja leek mij ook logisch maar je kan het toch beter even vragen he 8)7
Zou eigenlijk de set wel eens graag gaan luisteren het enige wat ik al gehoord heb van sats+sub is een logitech z2300/5300.
Maar denk dat niet echt iemand in de buurt woond met zo een set :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Stinger is de trotse bezitten van de laatste in NL verkocht gewone Promedia 5.1. Ook 400 euro voor betaald in de tijd. Deze versie heeft niet de gave controlunit die de 5.1 Ultra wel heeft.

@TS Misschien kun je een US versie kopen en deze een voeding (extern) die 230V opneemt en het juiste vermogen uitspuugt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shva
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-06 08:59

Shva

aka Jos_theboss

Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 19:13:
Ik ben mischien wel van plan om de set te importeren uit de us :P
dit zal dan wel de 120v versie worden.
Maar heb al gemaild naar aed de belgische invoerder om te vragen dat het mogelijk is om met een convertor de set hier aan de praat te krijgen. maar nog geen reactie gehad.
Was daarjuist op wat sites aan het kijken blijkt zelfs dat er een bulk versie beschikbaar is voor $259.25 op http://www.techforless.co...LTRA51?mv_pc=pricegrabber
En als ik de comments lees is dit wel een goede winkel dus :)
ok goedkoop maar hoeveel betaal je wel niet aan verzend kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

da ziet er niet zo goed uit 210 dolar verzend kosten :'( :'(
Toch even iets anders zoeken dan denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Dat kan toch bijna niet, 210 euro verzendkosten? Volgens mij heb ik genoeg voorbeelden gelezen (ook meer dan 10KG) die 4x minder betaalden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja kan bijna niet het wordt verzonden met ups en kan niks anders aankliken.
Maar ik zal eens mailen naar de winkel om te vragen hoe dat zit want dit gaat echt te ver :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 april 2005 @ 19:03:
ja kan bijna niet het wordt verzonden met ups en kan niks anders aankliken.
Maar ik zal eens mailen naar de winkel om te vragen hoe dat zit want dit gaat echt te ver :)
lichtelijk een beerputje opengooien.

ik ben ook op zoek naar een nieuwe audioset, en ik ben verliefd geworden op de promedia 5.1 ultra.

is hij op geen enkele mogelijke manier te versieren in NL?

ik ben redelijk op zoek, en importeren lijkt me niet het beste plan...

als iemand een webwinkel oid weet, laat het me aub weten!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat een inkoopactie nog wel eens de beste oplossing zou kunnen zijn en er misschien ook direct 120>230V adapters bij zetten. Ik vrees dat het de enige oplossing zal zijn en dat de verzendkosten dan ook nog wel wat redelijker kunnen uitvallen dan de eerder genoemde 200 dollar.

Bij mij is er al animo, nu nog de inkoopactie. Voelt niemand zich geroepen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 12:48:
Ik denk dat een inkoopactie nog wel eens de beste oplossing zou kunnen zijn en er misschien ook direct 120>230V adapters bij zetten. Ik vrees dat het de enige oplossing zal zijn en dat de verzendkosten dan ook nog wel wat redelijker kunnen uitvallen dan de eerder genoemde 200 dollar.

Bij mij is er al animo, nu nog de inkoopactie. Voelt niemand zich geroepen? :)
omvormer....

heb ik ook al naar zitten kijken...

je hebt er toch een nodig die belastbaar is tot 500W

dan zit je al snel aan de 70 euro:

http://www.elektronica-online.nl/

L.11359 - Omvormer 230V - 110V - € 69.00 inclusief BTW
Omvormer 230V - 110V , 500 Watt

Omvormer om Amerikaanse apparaten tot 500 Watt in Nederland te kunnen gebruiken.
Deze omvormer is ook "andersom" te gebruiken, dus om een Nederlands apparaat van 230 Volt in Amerika te gebruiken. Hiervoor hoeft enkel een schakelaar omgezet te worden.

Technical Information MW500D

Input Voltage : 110/120V or 220/240V AC
Frequency : 50/60Hz
Input Plug(s) : Two flat pins of SPT-1 or SPT-2 plug with an additional two round pins adaptor plug
Output Voltage : 220/240V or 110/120V AC
Watts : 500 Watts maximum
Special Feature : - Fuse protection
- LED red lamp indicating power source
- Three pins U.S. standard earth shock-proof socket and two pins
European shock-proof socket

Gross Weight : 22 kg
Net Weight : 20 kg
Export Carton Size : 44 x 26 x 33 cm

Website van de fabrikant www.minwa.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiljums
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 00:01
bij ict-traders hebben ze de volgende set: Jazz M9934 (Klipsch)
http://fotopipe.ro/produc...0eb815077cf74698b0e244e2c
is deze set dus toch in NL te verkrijgen? is deze set beter dan de logitech z-5500?

13420 Wp 44x JA Solar / GW15KN-DT PVOutput - AIT SWCV92K3 W/W warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 13:35

JT

VETAK y0

Jazz is geen Klipsch...

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiljums
antwoord op mijn vraag welke set het precies is:

Goedenmiddag,

Dit is een Klipsch Promedia 5.1
Deze worden door Jazz gemaakt voor Klipsch.

link voor de info:
http://www.klipsch.com/product/product.aspx?cid=525

Met vriendelijke groet,
Namens ICT-Traders,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazz ken ik een beetje maar dan als een goedkoop flutmerkje zoals sweex dat plastic brol maakt.
Ik ga direct opzoeken of dit verhaal klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoewel ICT-traders je het foute linkje heeft gestuurd, namelijk naar de GMX 5.1, lijkt die Jazz idd gewoon een Promedia 5.1 (NON-ULTRA) te zijn.

Aanvankelijk was ik aan het denken dat als je er toch meer dan 500 euro zou voor moeten ophoesten,
je beter een 2dehandse Marantz SR4300 voor een 200 euro koopt en dan kan je voor 300 euro luidsprekers kopen en je kan dan nog beginnen met slechts 2 luidsprekers en er later de rear en de sub bij doen.

Maar 280 euro is natuurlijk heel wat anders, enorm bedankt voor deze tip en ik denk dat ik hem gewoon zo snel mogelijk ga bestellen!

• wiljums
toch vind ik dit raar: The THX®-Certified ProMedia 5.1 personal audio system was first introduced in 2001 and manufactured by Klipsch until 2003.
is de set dan toch niet een beetje verouderd en hoe kunnen zij m nog steeds leveren?

Verwijderd

Het design is mss verouderd ja maar Jazz maakt ze dus klaarblijkelijk gewoon nog altijd.
Luidsprekers moet je niet om de 3 jaar vervangen hoor zoals een pc ;)

• wiljums
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 17:48:

Maar 280 euro is natuurlijk heel wat anders, enorm bedankt voor deze tip en ik denk dat ik hem gewoon zo snel mogelijk ga bestellen!
heb je m besteld? zou graag weten wat je er van vindt

Verwijderd

Hij is besteld en betaald ja. :)
Binnen een paar dagen zou hij hier moeten zijn.
Ik houd jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2005 @ 19:51:
Hij is besteld en betaald ja. :)
Binnen een paar dagen zou hij hier moeten zijn.
Ik houd jullie op de hoogte.
Heb je 'm al binnen? Of heb je enig idee wanneer je 'm binnenkrijgt? Ben erg benieuwd namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit in de week op kot maar ik heb gebeld naar huis en vernomen dat er een groot en zwaar doosje op mij staat te wachten. Wanneer ik vrijdag thuis kom, zal ik hem eens flink onder handen nemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem opgesteld en al even de Starwars-scene op de THX demo DVD bekeken en de achtervolgings-scène met Eleanor in Gone in 60 seconds. Eerst moet ik zeggen dat ik de set op een cheap-ass DVD-spelertje met ingebouwde Dolby Digital-decoder heb aangesloten via cheap-ass kabeltjes dmv cheap-ass convertertjes. Mijn eerste indrukken zijn dat het redelijk goed klinkt, de surround er mooi door komt, maar dat het laag een beetje ontbreekt. De subwoofer staat op een 1.5-2m voor de luisteraar, onder het TV-tje. Ik heb die dan +2 luider gezet maar dat gaf niet zo veel effect. Nu staat dit allemaal op de zolder opgesteld en dat is misschien een nogal grote ruimte waardoor het laag wat tekort komt. Van zodra ik mijn fototoestel volledig onder de knie heb, zal ik een paar fotootjes nemen. Ik ga ook nog wat meer luisteren en eens zien of de subwoofer wat verplaatsen geen soelaas brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 13:17:
Ik heb hem opgesteld en al even de Starwars-scene op de THX demo DVD bekeken en de achtervolgings-scène met Eleanor in Gone in 60 seconds. Eerst moet ik zeggen dat ik de set op een cheap-ass DVD-spelertje met ingebouwde Dolby Digital-decoder heb aangesloten via cheap-ass kabeltjes dmv cheap-ass convertertjes. Mijn eerste indrukken zijn dat het redelijk goed klinkt, de surround er mooi door komt, maar dat het laag een beetje ontbreekt. De subwoofer staat op een 1.5-2m voor de luisteraar, onder het TV-tje. Ik heb die dan +2 luider gezet maar dat gaf niet zo veel effect. Nu staat dit allemaal op de zolder opgesteld en dat is misschien een nogal grote ruimte waardoor het laag wat tekort komt. Van zodra ik mijn fototoestel volledig onder de knie heb, zal ik een paar fotootjes nemen. Ik ga ook nog wat meer luisteren en eens zien of de subwoofer wat verplaatsen geen soelaas brengt.
Dus begrijp ik 't goed dat je dit setje eigenlijk een beetje vind tegenvallen? Hoeveel ervaringen met soortgelijke setjes heb je eigenlijk? Heb je bijvoorbeeld weleens de logitech z-5500 in actie gehoord? O ja, en is dit setje nu daadwerkelijk van Klipsch of is deze toch iets anders?
Veel vragen he, ik weet 't ;)
Maar wil zelf deze misschien binnekort ook aanschaffen, maar ik twijfel dus nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerst en vooral, dit setje is inderdaad de Klipsch Promedia 5.1.
De doos waarin het geleverd wordt, de speakertjes, de logo's op de speakertjes,
een en al Klipsch en zoals het op de Klipsch-site staat. Helemaal niets te zien
over Jazz of iets anders.

Dan moet ik even goed nuanceren. Ik heb al jaren een Creative DTT-2200 waar
ik dus voldoende ervaring mee heb. Ik heb in de Mediamarkt de Z-5500 even
in actie gehoord maar dat was dus in een enorme open hal en slecht opgesteld
en over de balans kon ik dus niet echt oordelen daar.

Nu heb ik vandaag ook nog even de DVD Iron Maiden - Rock in Rio bekeken en
beluisterd op de Klipsch-set. Ik moet zeggen dat dat eigenlijk nogal tegenviel,
het geluid was een beetje allemaal 1 boel, de zangstem was niet echt te onderscheiden
en het leek alsof de sattellieten echt veel te scherp hun geluid weergaven en de muziek
in de lagere regionen weer wat afwezig was. Nu kan dit ook aan de DVD zelf liggen maar
ik heb hem via koptelefoon eens beluisterd, AC3 5.1 gedownmixt naar stereo dus, en ik
meen mij te herinneren dat dat toch wel wat beter klonk. Voor ik mij definitief uitspreek
over de bas-kwaliteiten ga ik toch nog eens U571 opzetten volgend weekend. Dat lijkt
mij een uitstekende bass-test. 8)
Het feit dat ik vind dat de bass wat ontbreekt, kan ook liggen aan het feit dat die bij
de DTT2200 altijd duidelijk merkbaar was: de subwoofer die continu naast de muziek
zit te blazen, te "boemen", te "ooempfffen" enz. :P
Een andere mogelijk oorzaak voor het scherpe rommelige geluid dat ik bij Rock in Rio heb ervaren
en misschien ook voor de afwezigheid van de bass, is gewoon de AC3-decoder en de verdere processing in die DVD-speler.
Ook heb ik nog niet gespeeld met de EQ in de DVD-speler wat ook wel nog wat kan helpen.

Ik vond eigenlijk ook dat dit setje niet echt belachelijk luid gaat. Van zodra ik het iets luider
zette dan nodig was, vond ik dat het helemaal scherp ging worden en de sattellietjes het dus
precies niet echt aan konden. Maar ik ga dit alles volgend weekend nog eens grond bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 19:01
Het kan zijn dat de speakers nog moeten inspelen, geef het even wat tijd...

[ Voor 71% gewijzigd door Theebag op 10-10-2005 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 23:33
Scherp geluid is aan de ene kant door de tweeters te verhalen, deze zijn als ik het zo zie van een hard materiaal gemaakt, gaat hoger,harder, meer detail en goedkoper te maken dan softdome, maar vaak veel te schel/scherp.

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 23:06
Denk er wel even aan dat "correcte" weergave bij zeer veel mensen ervaren wordt als afwezigheid van bas en midhoog dat een tikkeltje naar schel neigt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:42

Polycom

Poes van goud

Zijn wel erg mooi maar ik denk dat je voor die prijs toch een mooie set boxen kan kopen die je op een versterker/revceiver kan aansluiten.

Ik zit trouwens aan deze boxen te denken,

Ozaki

Wil een link geven naar de productpage maar de site doet moeilijk:

http://www.ozaki.nl/nl/producten/HM080.htm

Kosten dus € 209,- euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor die tip wat inspelen betreft, Theebag!
Daar had ik niet aan gedacht maar dat is bij luidsprekers
inderdaad wel normaal. :)

@Pudy, ik denk eerlijk gezegd niet dat je voor deze prijs een 5.1 versterker
kan kopen met 5 luidsprekers en een sub voor 280 eur...

Een simpele Marantz 4300 kost tweedehands toch nog een 200 eur en hoewel
die dan ook al een pre/pro- en eindversterker is en heel wat meer kan, heb je
dan geen geld meer voor boxen...
Anders had ik het zeker gedaan hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brada
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:28
Twijfel nu toch tussen deze of de Creative Gigaworks S750 maar zo te horen van hypo1337 wordt het toch de Creative of eventueel Hifi setje.

Waarom heeft een computer geen versnellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 00:12:
Ik vond eigenlijk ook dat dit setje niet echt belachelijk luid gaat. Van zodra ik het iets luider
zette dan nodig was, vond ik dat het helemaal scherp ging worden en de sattellietjes het dus
precies niet echt aan konden. Maar ik ga dit alles volgend weekend nog eens grond bekijken.
Nu je dit setje al even in bezit hebt, is je mening erover hetzelfde gebleven? Heeft bijvoorbeeld het verplaatsen van de boxen nog een positief resultaat opgeleverd? En zou je eventueel foto's kunnen plaatsen van dit setje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chubbchubb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-03-2021

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

Is er ondertussen al meer nieuws over die 5.1 Ultra set? Na het falen van logitech met hun z5400, die blijkbaar ook het plopjes probleem heeft, en waar ik eigenlijk op wachtte, wil ik toch die set kopen. Echter op audioimport bieden ze hem niet aan, alleen die spacy GMX. Nergens in de pricewatch wordt er melding van een klipsch set gemaakt.