Toon posts:

[2000] Configuratie - Software: plots lege pagina? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik klikte op mijn softwarescherm (start > instellingen > configuratiescherm > software) en deze laat opeens niet de geïnstalleerde programma zien.

Het ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://img76.echo.cx/img76/1882/softwareschermfokop7qm.png

Weet iem. wat er aan de hand is? Ik heb op Google geprobeerd te zoeken, maar zou niet echt goed weten welke zoekwoorden ik moet gebruiken.....

Ik heb niets "raars" met mijn pc gedaan, maar wat wel opvallend was dat mijn softwarescherm na een mislukte installatie van Kaspersky (en een goed gelukte installatie van jv16 powertools) zo raar begon te doen.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Je Software onderdeel in het configuratiescherm is net zo 'fokket op' als je topictitel; die pas ik dus even aan. Verder is dit meer iets voor WOS.

Softwarescherm fok op > [2k] Configuratie - Software: plots lege pagina? *
SA > WOS

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je al eens geprobeerd even de hele installatie van Kaspersky opnieuw te doen? En misschien ook eens geprobeerd SP4 opnieuw te installeren ?

Anders eens in het register kijken of daar de entries nog wel staan?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op woensdag 13 april 2005 @ 17:24:
Heb je al eens geprobeerd even de hele installatie van Kaspersky opnieuw te doen? En misschien ook eens geprobeerd SP4 opnieuw te installeren ?

Anders eens in het register kijken of daar de entries nog wel staan?
Ja heb ik geprobeerd. Het probleem was dat Kaspersky niet de deinstalleren was, ik kon doen wat ik wil.
Ik heb dus met jvpowertools Kaspersky verwijderd, en ik heb het idee dat het nog steeds niet goed verwijderd is.
Ik had van Schouw (op Fok!) gehoord dat ik een mailtje naar Kaspersky Lab moest sturen voor een uninstall util. Nu wacht ik daar op.

Wat ik me afvraag is of dit op een makkelijkere manier is op te lossen dan Windows opnieuw te installeren. Misschien ga ik SP4 idd opnieuw proberen te installeren.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
SP's opnieuw installeren lost soms wel eens vreemde problemen op. Je zou ook start > run > sfc /scannow eens kunnen proberen. Dat scant de windows bestanden en zet ze zonodig terug van cd :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Ik heb niets "raars" met mijn pc gedaan
Je hebt tíg 'regcleaners' laten draaien, dat is behoorlijk vitale info die je vergeet te melden imho.

En het probleem ontstond pas nadat je die cleaners had laten lopen.
Maw: Ik denk dat het waarschijnlijk is dat een cleaner iets te actief is geweest, daar zal KAV uninstall tool weinig aan kunnen veranderen vrees ik.

Als er een heel topic aan een probleem voorafgegaan is, is het erg handig voor de mensen die je proberen te helpen dat je dat even meldt. :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2005 @ 18:02:
[...]

Je hebt tíg 'regcleaners' laten draaien, dat is behoorlijk vitale info die je vergeet te melden imho.

En het probleem ontstond pas nadat je die cleaners had laten lopen.
Maw: Ik denk dat het waarschijnlijk is dat een cleaner iets te actief is geweest, daar zal KAV uninstall tool weinig aan kunnen veranderen vrees ik.

Als er een heel topic aan een probleem voorafgegaan is, is het erg handig voor de mensen die je proberen te helpen dat je dat even meldt. :)
Het zou inderdaad kunnen dat die regcleaners de oorzaak hiervan kunnen zijn, maar zou dat dan niet gelijk gebeurd zijn? Ik na het gebruiken van die softwaretools meerdere keren mijn softwarescherm normaal kunnen bekijken (pc meerdere keren gestart). Pas 8 uur erna ofzo was er opeens dit rare scherm. Ik denk dan ook dat de installatie van Kaspersky en/of het gebruiken van die regcleaners er misschien niets mee te maken hebben, en dat het een toevallige samenkomst is.

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
ik weet dat dit ook een "known issue" is van windows, je kan die lijst namelijk opnieuw opbouwen, heb ff geen idee hoe en wat maar er is een cl command voor

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels SP4 opnieuw geïnstalleerd, en dat heeft niet geholpen. Ik ga zometeen het met die MS 2000 cd proberen.

Verwijderd

verwijderde reg-keys krijg je ook niet met een setup van cd terug

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
from the microsoft site
From the "Run" box try
regsvr32 %windir%\system32\appwiz.cpl

regsvr32 %windir%\system32\webvw.dll
to rebuild several *.htt files

If unsuccessful try
sfc /purgecache

sfc /scannow

Or try the regedits described in;
Add/Remove Programs Tool Displays Installed Programs Incorrectly
http://support.microsoft....e.asp?ID=KB;EN-US;Q266668

If the problem persists, you'll likely need to perform an in-place upgrade.

How to Perform an In-Place Upgrade of Windows 2000
http://support.microsoft....kb/articles/Q292/1/75.ASP

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Volg de tips in dit artikel: http://support.microsoft.com/?kbid=831430 ook nog even :)

Verwijderd

Topicstarter
Thanx, het is gelukt door de twee runcommands die in deze link staan, te gebruiken. Nooit geweten dat er zo veel informatie stond op microsoft.com :p

Maar wat ik me afvraagd is of dit nou wel of niet door die registry cleaners is gebeurd, ik had namelijk gehoord dat ze wel dit soort problemen kunnen opleveren.....
Pagina: 1