[UD Agent] belast p4 2.8 HTT maar voor 50% ?

Pagina: 1
Acties:

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Beste DPC Leden.

Ik wilde eens kijken hoe snel UD Agent werkt op een P4 2.8 met Hypertreading.

Het viel mij echter op de de processor bij een p4 2.8 met HTT maar voor 50% gebruikt wordt.
En het is dan niet zo dat de echte core 100% gebruikt wordt, en de virtuele core niet, neen ze geven bijde 50% aan in de taakmanager.

Geeft windows dit fout aan, en maakt du agent geen gebruik van de 2de virtuele core, of klopt er iets niet?

Op een p4 2.8 zonder hypertreading gaat hij wel netjes naar de 100% processor belasting.

• Pepper
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-06-2025

Pepper

The one and only!!

staat hier ergens een tooltje voor.
http://www.dutchpowercows.org/faqs/UDGrid

dus...

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-02 15:27
UDTweaker geeft de mogelijkheid tot 100% belasting van dual systemen of HT-systemen mits niet meer dan 2 (al dan niet virtuele) CPU's aanwezig zijn.
Externe Programma's: ud_tweaker 1.2.0.7b
UD_tweaker, gebruikt om de UD-Grid client duidelijk te maken dat je pc HyperThreading ondersteunt.

Je kunt het hier downloaden: http://blakenyc77.tripod.com/udtweaker.html, alwaar je ook verdere informatie vindt. Wanneer je in het hoofdvenster aanduidt 'enable dual processor support' forceert de tweaker de client om twee clients te openen. ud_tweaker geeft de tweede virtuele cpu dan ook een client. Dit programma heeft helaas ook nadelen. Na elke herstart moet je het programma opnieuw starten en bevestigen. Ook heeft dit programma een vervaltermijn, na die termijn zou het programma onbruikbaar worden, dit kan echter omzeild worden door het uur van je pc even terug te zetten voordat je het programma start. Nadien kan je de tijd terugzetten. Dit alles zorgt ervoor dat het een handig programma is dat we niet aanraden aan mensen die hun pc vaak herstarten.

• Blue_man
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-05-2024
Wat een geweldige FAQ toch ;)

le·vens·moe (bn.)
1.genoeg van het leven hebbend, het leven als een last beschouwend.

Verwijderd

idd, maar nou dit topic er toch is, hoe krijg je een dual xeon met ht aan volledig belast, ook ud tweaker?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2005 @ 18:59:
idd, maar nou dit topic er toch is, hoe krijg je een dual xeon met ht aan volledig belast, ook ud tweaker?
Dat gaat dus niet lukken. :(
Ik heb van die bakken en uiteindelijk pakt UD maar 2X 25% ;)
Dus mooi om er een ander project naast te hebben zeg ik dan maar :X

• Blue_man
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-05-2024
* Blue_man rekent even en komt uit op 4 (virtuele) cpu's

Ik dacht niet dat dat werkte met ud_tweaker en ben ook nog geen oplossing daarvoor tegengekomen.
Wat ik wel vermoed is dat er clients zijn bij andere projecten waarbij je de client kunt toewijzen aan een bepaalde cpu (dus dat die andere client van UD afblijft en andersom).

le·vens·moe (bn.)
1.genoeg van het leven hebbend, het leven als een last beschouwend.

Verwijderd

hee, balen
nouja, heb inmiddels F@H, D2OL, FaD en UD draaien, mooi per virtuele proc een project :P

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Thx voor de antwoorden!

• Tao
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-02 16:32

Tao

DPC DE_KOMETEN

Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2005 @ 18:59:
Met UDTweaker werkt het volgens mij niet. Die exploiteert alleen maar de dual processing mogelijkheid die in UD.exe verborgen zou zitten.

Het werkt wel op de volgende wijze (uitgaande van WinXP en meerdere guest/inlog-accounts):
1. Maak 2 dirs aan (UD1 en UD2 b.v. :) ) (Of: dual Xeon met HT heeft 4 'cpu's' ?? In dat geval maak je er 4.)
2. Log in op het eerste account, en installeer UD in dir UD1. UD gaat nu een WU berekenen.
3. Roep daarna de taskmanager op en stel voor alle UD-gerelateerde taken onder dat account de affinity in op cpu0. (Op het betreffende proces gaan staan en met de rechtermuis klikken enz.) Check eventjes bij performance tabblad dat UD nog alleen cpu0 belast.
4. Switch naar het volgende inlogaccount en herhaal stap 2 en 3. Alleen bij het tweede UD wordt de affinity cpu1; bij de derde cpu2 enz.
5. Check bij de dir All user accounts op het administrator account dat er geen verwijzing in staat naar UD, anders krijg je weinig resultaat....
6. Indien je wil megaflushen moet je in elke dir UDmon.exe plaatsen en dit proggie onder elke account apart starten (en ook daarvoor de affinity aanpassen)
Bovenstaande manier werkt bij mij feilloos op een single HT cpu.

Diablo3

• Pepper

Pepper

The one and only!!

Tao schreef op donderdag 14 april 2005 @ 12:53:
Het werkt wel op de volgende wijze (uitgaande van WinXP en meerdere guest/inlog-accounts):
1. Maak 2 dirs aan (UD1 en UD2 b.v. :) ) (Of: dual Xeon met HT heeft 4 'cpu's' ?? In dat geval maak je er 4.)
2. Log in op het eerste account, en installeer UD in dir UD1. UD gaat nu een WU berekenen.
3. Roep daarna de taskmanager op en stel voor alle UD-gerelateerde taken onder dat account de affinity in op cpu0. (Op het betreffende proces gaan staan en met de rechtermuis klikken enz.) Check eventjes bij performance tabblad dat UD nog alleen cpu0 belast.
4. Switch naar het volgende inlogaccount en herhaal stap 2 en 3. Alleen bij het tweede UD wordt de affinity cpu1; bij de derde cpu2 enz.
5. Check bij de dir All user accounts op het administrator account dat er geen verwijzing in staat naar UD, anders krijg je weinig resultaat....
6. Indien je wil megaflushen moet je in elke dir UDmon.exe plaatsen en dit proggie onder elke account apart starten (en ook daarvoor de affinity aanpassen)
Bovenstaande manier werkt bij mij feilloos op een single HT cpu.
ik krijg dan de melding another "instance of the UD agent is already running"
:?

dus...

Verwijderd

P3PP3R schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 22:07:
[...]

ik krijg dan de melding another "instance of the UD agent is already running"
:?
Dit werkt ook alleen maar voor mensen die een PC hebben zonder dat die een domein gebruikt. ;)
Heb je dus zelf thuis (of op werk, school, enz enz) een domein dan gaat dit niet werken.
Haal je PC uit het domein en gooi hem in een workgroup en het zou moeten kunnen werken ;)

• Pepper

Pepper

The one and only!!

hij zit ook in een workgroup.. heb hier geen domein :)

dus...

Verwijderd

P3PP3R schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 09:24:
hij zit ook in een workgroup.. heb hier geen domein :)
Vaag :?
Dan zou deze truc moeten kunnen werken.

Al zeg ik zelf dat je UDTweaker best kunt gebruiken, maar dan wel op een PC die je niet vaak (liever nooit) opnieuw opstart.
Het wil nog wel eens de rare eigenschap hebben om namelijk je taak af te breken na een reboot en dan een nieuwe te halen, maar die oude niet te versturen. 8)7
Moet nog steeds eens kijken hoe je die oude taken alsnog weg kunt krijgen, want dat is toch zonde van de CPU tijd.
Pagina: 1