Toon posts:

[2003] Game deploy via de server

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
de bedoeling:

Op een lan-party die ik binnenkort ga houden is het de bedoeling dat games geinstalleerd worden via de server (win2003). Met group policy management kan ik wel software deployen. Met behulp van een *.zap bestandje is het geen probleem om een *.exe te installeren. en een *.msi is helemaal een makkie. Maar ik heb echt geen idee hoe het nu zit met een game. Neem als voorbeeld Counter-strike. De map C-strike wil ik kunnen deployen op alle werkstations zodra de gebruikers inloggen op de server.

Is dit uberhaubt wel mogelijk of vraag ik nu iets raars. Ik weet dat het mogelijk is met office, maar dit gaat om een mapje dus dit is iets anders.

Kan iemand mij op weg helpen?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je kan uiteraard met een script de map kopïeren naar de client. Dit doe je door in de GPO die voor de OU geldt deze info in het loginscript te zetten. Je kan er natuurlijk ook een .msi van bakken met bijvoorbeeld Wise packager. Dit alles natuurlijk alleen als de pc's in het domein zitten, anders heeft het niet veel zin :P

Wat heb je verder zelf allemaal al geprobeerd? Wat lukte er niet, en wat zijn de precieze punten waar je tegenaan loopt? We verwachten hier namelijk wel dat je zelf het een en ander onderzoekt en probeert voordat je als laatste redding een topic op het forum opent. Hierover staat alles uitgelegd in Algemene gedragsregels (Netiquette) :) Lees ook Windows Operating Systems - Policy even door voor de regeltjes die specifiek in Windows Operating Systems gelden. Zoiezo altijd nuttig om de sticky-topics van het subforum waar je post even door te nemen alvorens te posten. Welkom, en veel plezier op GoT toegewenst!

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Woot

Dat is toch super gaaf..
Kun je niet beschijven hoe je dit wel normaal moet instellen zonder meteen conmentaar te geven.
Of werkt dat hier zo op dit forum.

Je weet er natuurlijk zelf niets van,,, anders weet je het wel beter te omschrijven.

Mvg

:) Xiron

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

xironxiront,

Ik weet niet tegen wie je het hebt en ik snap ook niet zo goed wat je post toevoegt. Kan je iets duidelijker zijn misschien? :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit topic kan dicht.

Dit topic is gesloten.