Toon posts:

Sectie Software-Updates

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zou het niet veel mooier en beter zijn als je in 1 oogopslag kunt zien waarvoor een software-update voor bestemd is. Ik bedoel hier met name mee of het voor een MacOS is of PC of PDA of Palm....?
Dit kan geschieden door bijvoorbeeld kleur, maar om er geen kermis van te maken kan er ook enkel een klein blokje met de afkortingen in staan waar het voor bestemd is. Of een rond balletje voor de software update met een bepaalde kleur???

Ciao,

SViS

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Daarvoor hebben we ook in elke meukpost een regel met daarin de ondersteunde besturingsystemen cq. platformen. De Meuktracker gebruikt maar één kleur in de titel om aan te geven dat het om software gaat, aangezien de Meuktracker een verlengde is van de nieuwsvoorziening. Softwarenieuws heeft op de frontpage een blauwe kleur, vandaar dat die kleur gebruikt wordt in de Meuktracker. Het zou misschien geen gek idee zijn om vier verschillende kleuren te gebruiken voor de updates (BIOS, firmware, driver en software), maar daar zou verwarring in kunnen komen met het nieuwsoverzicht. Ik zal daar een balletje over opwerpen, kijken wat men achter de schermen daarvan vindt :).

[ Voor 1% gewijzigd door Steve op 13-04-2005 17:17 . Reden: Zo beter, Steve? :/ :* [Steve] Prachtig, dood aan dt-fouten :* [/Steve] ]

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Aparte kleuren met betrekking tot de verschillende OS'en en platformen zie ik eerlijk gezegd niet zitten, daar zal een regenboog aan kleuren ontstaan die ook nog eens veel op elkaar zullen lijken waardoor het overzicht uit het oog verloren gaat.

Verwijderd

Topicstarter
De OS'en kunnen er wel achter of voor staan natuurlijk of het voor PC is of MAC noem maar op....

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:11

Qwerty-273

Meukposter

OS'en er voor of achter melden wordt te lang als titel. Je krijgt dan een hele grote opsomming en het wordt standaard altijd vermeld bij Operating Systems: in het meukje en daarnaast als het niet voor het Windows-platform is meestal ook nog eens in de tekst zelf.

Ter voorbeeld, dit is de huidige OS selectie lijst die we tot onze beschikking hebben (waar we nog achter de schermen mee bezig zijn om deze completer/flexibelere/beter te maken). Als je die dus per stuk nog achter de titel moet zetten wordt het te lang en onoverzichtelijk denk ik.
AIX
DOS
FreeBSD
HPUX
Irix
Linux
Linux AMD64
Linux IA-64
Linux x86
Mac OS Classic
Mac OS X
OpenBSD
OS/2
PocketPC 2002
Solaris
Windows 2000
Windows 9x
Windows Mobile 2003
Windows NT
Windows Server 2003
Windows Server 2003 AMD64
Windows Server 2003 IA-64
Windows XP
Windows XP AMD64
Windows XP IA-64

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Verwijderd

Topicstarter
Ach het was maar een idee. Ik vind het persoonlijk erg lastig ik klik regelmatig een programma aan dat niet voor de pc is maar voor de mac, dus vandaar dat ik op het idee was gekomen.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

RIKZ schreef op woensdag 13 april 2005 @ 22:50:
OS'en er voor of achter melden wordt te lang als titel. Je krijgt dan een hele grote opsomming en het wordt standaard altijd vermeld bij <B>Operating Systems:</B> in het meukje en daarnaast als het niet voor het Windows-platform is meestal ook nog eens in de tekst zelf.

...Als je die dus per stuk nog achter de titel moet zetten wordt het te lang en onoverzichtelijk denk ik...
waarom niet in de 'title' ? zodat je een "tooltip" krijgt zodra je er met je muis boven hangt, net zoals hier @ got met bijvoorbeeld de Update tracker. Ik geef toe dat je niet direct een overzicht hebt van bijvoorbeeld alle Windows software, maar het scheelt een paar klikken en page views lijkt me :)

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Allereest, ik reageer op deze oudere thread om geen nieuwe te openen, en omdat dit verzoek precies de mijne is.

Ik zou het toch ook wel erg op prijs stellen om te kunnen zien waar we het over hebben voordat ik klik.
Is het anders niet gewoon op te delen in drie categorieën: Win32, *nix, Mac. Eventueel een vierde: Multi.
En of je dat met een title tag of extra colom doet, is mij om het even. Het maakt mijninziens de meuktracker veel toegankelijker!

Ik hoop dat jullie een manier kunnen vinden :)

Edit: Ik heb het overigens specifiek over deze lijst! Niet over het kleine lijstje op de frontpage.
Wat trouwens ook gewoon volstaat is het logotje, he. Wellicht is dat een idee.

[ Voor 19% gewijzigd door Room42 op 01-08-2005 02:23 ]

Lekker aan het fotograferen? 📸
Check mijn V&A voor een upgrade!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Klein schopje (Niet te hard, ik wil em niet beschadigen)...

Ik ben wel benieuwd of ik nou (op de voorgangers na) de enige ben die naar zo'n optie verlang.

[ Voor 46% gewijzigd door Room42 op 04-08-2005 17:49 ]

Lekker aan het fotograferen? 📸
Check mijn V&A voor een upgrade!

Pagina: 1