Hey,
Okay, ik heb hier een databaseje gebouwd in MS Access om van leerlingen hun cijfers makkelijk bij te kunnen houden, nu wilde ik er ene query in gooien om te kijken welke leerling het allerhoogste cijfer gehaald heeft (deze moet dus leerling naam, cijfer en vak weergeven).. nu dacht ik dit te kunnen doen door bij cijfer
niet helemaal de bedoeling dus...
Dit is het complete stukje SQL dat in die query hangt:
Hoe zorg ik ervoor dat hij alleen de hoogste waarde(s) showt??
[edit]
GoT search leverde niet al te veel op
Google search gaf een hoop tutorials over Access maar geen die dit probleem behandeld... (of deze heb k nog nie gevonden
[edit2]
als een Modje zin heeft om quiry in de topic titel te veranderen in query
Okay, ik heb hier een databaseje gebouwd in MS Access om van leerlingen hun cijfers makkelijk bij te kunnen houden, nu wilde ik er ene query in gooien om te kijken welke leerling het allerhoogste cijfer gehaald heeft (deze moet dus leerling naam, cijfer en vak weergeven).. nu dacht ik dit te kunnen doen door bij cijfer
code:
mee te geven... maar dit resulteert in een scherm dat doodleuk alle cijfers laat zien 1
| Max([Cijfer Tabel].Cijfer) |
niet helemaal de bedoeling dus...
Dit is het complete stukje SQL dat in die query hangt:
code:
1
2
3
| SELECT DISTINCTROW [Cijfer Tabel].Voornaam, [Cijfer Tabel].Achternaam, [Cijfer Tabel].Vak, Max([Cijfer Tabel].Cijfer) AS [Max Van Cijfer] FROM [Cijfer Tabel] GROUP BY [Cijfer Tabel].Voornaam, [Cijfer Tabel].Achternaam, [Cijfer Tabel].Vak; |
Hoe zorg ik ervoor dat hij alleen de hoogste waarde(s) showt??
[edit]
GoT search leverde niet al te veel op
Google search gaf een hoop tutorials over Access maar geen die dit probleem behandeld... (of deze heb k nog nie gevonden
[edit2]
als een Modje zin heeft om quiry in de topic titel te veranderen in query
[ Voor 15% gewijzigd door Spike_wolf op 13-04-2005 15:59 ]
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram