Switch advies gevraagd...

Pagina: 1
Acties:
  • 348 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• iGadget
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 13:02
Guyz,

Voor ons netwerkje van momenteel 60 man (maximaal 100 man) ben ik op zoek naar een nieuwe backbone Switch, aangezien onze oude (16 port 10/100 soho geval) er afgelopen weekend de brui aan gegeven heeft.

In principe zoek ik een 10/100 switch (alleen 100mbit mag ook) met minimaal 12 poorten, hoeft niet manageable te zijn, aan 11 poorten komen weer 8 poorts 10/100 switches te hangen waar vervolgens weer de clients aan geknoopt worden.

Ik heb al gekeken naar de 3Com OfficeConnect Dual Speed Switch 16 (3C16735B) voor ongeveer 800 piek inlc. btw, maar of die het aan kan weet ik niet. HP lijkt me ook tof, maar is verschrikkelijk duur... 1400 piek voor de ProCurve 2312 (= 12 poorter) en 1750 piek voor de 24 poorts versie, de 2324.

Weet iemand nog andere goeie merken die deze taak zouden kunnen afhandelen tegen een redelijke prijs?

Thanx alvast...

"I'll just use my Go-Go-Gadget handbook!"

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Die 3com die je daar noemt is een mooi apparaat, maar op www.intel.com/network/smallbiz/specs_switches.htm kan je een vergelijkbare serie
van intel vinden.

Het is vooral even opletten op de grootte van de buffers per poort en de snelheid van de backplane.. HP heeft van de drie de beste garantie: levenslang
(behalve op fannetjes :z )

Verwijderd

is dit wat:

3Com SuperStack 3 Switch 3300 12-Port Switch

okay is wel duur...

• iGadget
TeleManiac: mjah die gegevens stonden er nou net niet bij bij zowel de 3Com als de HP...

• iGadget
scuzzy: wat je zegt - is wel duur. En aangezien we het allemaal zelf moeten dokken is dat dus geen optie, anders waren we meteen wel voor een cisko superbak gegaan. Nee ik zoek iets zo rond de duizend piek, liefst goedkoper...

Verwijderd

Loer eens op de memo site. www.memo.nl en kijk naar de edimax 24port 10/100 swith a 1183piek inc btw, is rond de 1000 ex btw...

Maja, t blijft een B merk tov 3com/hp/e.d.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 24-08 13:46
Ik heb een tijdje geleden voor 850 piek een 24 poort 10/100 managed switch gekocht.
Het is een Cabletron ELS100-24TX. Ik ben er super tevreden mee:)

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• iGadget
RainbowBears: d'r staat ook een 16 poorts versie op die site, voor f399,- ... da's wel ERG weinig geld moet ik zeggen... ons SOHO dingetje kostte destijds 600 piek, en die's nu dus dood. Waarom die 24 poorter dan ineens meer dan 2x zo duur is snap ik niet echt eigenlijk...

• iGadget
FatalError: Whow! Da's niet duur... Was dat nieuw? En waar heb je 'm gehaald? Zijn ze er nog (voor die prijs)?

Verwijderd

iGadget: Vond het ook al weinig.
Verder: http://www.mr-at.nl/ -> 3Com 3C16942A SSII Switch 3000 12poort 10/100 kost Fl 950,- inc btw. Nieuw.

• iGadget
RainbowBears: da's een 10mbit switch met 100mbit uplink... niet interessant dus.

Verwijderd

Scuzzy heeft wel gelijk. Het kost je een rib uit je lijf, maar die superstack serie is wel met een matrixkabel aan elkaar te koppelen. Daarmee merk je wel snelheidsverschil tov je huidige conf. Bovendien heb je met 3com levenslange garantie.

• iGadget
Boeing: doorstacken en dat soort onzin heb ik helemaal niet nodig. Er wonen 100 man in de flat, meer mensen komen er niet bij. En alleen de centrale switch staat in de serverruimte, de rest van de switches hangen door de hele flat heen, dus stacken is er niet bij.

Verwijderd

iGadget:
na al deze reacties zou ik denk ik kiezen voor de 3Com OfficeConnect Dual Speed Switch 16 is een errug goed switchje zeker voor dat geld.
Het kost je een rib uit je lijf, maar die superstack serie is wel met een matrixkabel aan elkaar te koppelen
hoe lang mag 'n matrixkabel eigenlijk zijn?

• iGadget
scuzzy: Ik hoorde dat die 3Com dingen ook wel 's plat gaan onder zware load...

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Yezzz :)

Laat ik nu 2 Cisco Catalyst 3500XL's van mijn werk hebbuh :) 36 poorten each :)

die dingen zijn VERY fast... :)

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 24-08 13:46
[sorry lui, maar ik kan hier niet e-mailen]

iGadget: ik had jou een mailtje terug gestuurd. De 2e winkel die ik noem is www.mr-at.nl/, dat stond verkeerd in de mail.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:32
Op dinsdag 09 januari 2001 22:21 schreef TeleManiac het volgende:
HP heeft van de drie de beste garantie: levenslang
(behalve op fannetjes :z )
Staar je vooral niet blind op die garanties.. ALS er al iets kapot gaat is het 99% de fan of de PS die de boel verkut.. En dat zijn dan ook net de 2 items bij een switch enzo die vaak niet onder die levenslange garantie vallen.

Verwijderd

Je moet eens kijken op http://www.ebay.com kan je hele mooie goeie meestal nieuwe swicthes krijgen voor zeer lage prijzen, als je een beetje oplet..
ik had er samen met een vriend nog een 24 poorts SMC switch vandaan 10/100 voor ik dacht rond de 600,-

Verwijderd

RainbowBears: da's een 10mbit switch met 100mbit uplink... niet interessant dus.
Fout!, de SW3000 is wel degelijk 100mbit. Sterker nog dit is 1 van de krachtigste 'tafel' switches verkrijgbaar.

Ik zou ZEKER voor dit model gaan, zeker voor die prijs, maar dat komt denk ik doordat ze niet meer gemaakt worden. (3300 is de opvolger)

Verwijderd

scuzzy: wat je zegt - is wel duur. En aangezien we het allemaal zelf moeten dokken is dat dus geen optie, anders waren we meteen wel voor een cisko superbak gegaan. Nee ik zoek iets zo rond de duizend piek, liefst goedkoper...
Hehe, alsof Cisco goede switches maakt in die prijsklasse (lees betaalbare klasse onder <10.000 )..
Not! Ze hebben erg goede core switches en routers, maar onder de 10.000 gulden klasse (lees:tafelswitches) ben je beter af met 3Com, Intel of Cabletron

• iGadget
Okee mensen, thanx voor de info, het is me duidelijk dat ik zo rond de duizend piek kwijt ben voor een (goeie) switch, nou nog afwegen of die hp die 400 piek extra waard is. Anders is het kiezen tussen Cabletron en 3Com. Misschien maar 's kijken of er niet 2e hands wat te regelen valt...

Thanx iig!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:35
HP maakt fijne switches. de 2424..
:9

wel wat duur zo'n HP2424 maar dan hebbie wel wat.. (en vooral als backbone switch is dat helemaal niet zo gek)

Have a wheelie good weekend!

• iGadget
HP maakt idd mooi spul... en dat gaat tenminste niet zomaar down zoals die 3Com zut. Damn zeg, denk je iets goeds te hebben met een SuperStack II 3000 Switch... nee hoor. Poort 6 gaat na een beetje load gewoon dood, alleen resetten werkt dan nog. Full duplex snapt ie niet, hij blijft doodleuk op half-duplex werken, ook al zet je alle instellingen op FDX. Uit pure wanhoop hebben we op een gegeven moment maar de software geupdate, wat resulteerde in zwaar instabiele verbindingen met een maximum snelheid van 150K/sec :(

De website biedt geen uitkomst, evenmin als de 'helpdesk' (die je doodleuk doorverwijzen naar de website). Dus voor mij heeft 3Com een beetje lichtelijk zwaar afgedaan.

We draaien nu weer op onze ouwe backup SOHO El-cheapo switches, en alles werkt weer naar behoren. Misschien geen 10Mbyte/sec, maar 6Mbyte is toch ook al vrij netjes. En het draait tenminste allemaal.

Pagina: 1