Toon posts:

[PC] Pc erg traag

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Mijn pc met onderstaande specs is erg traag en dit is na mijn weten al vanaf de aanschaf van de computer. Wanneer ik het " welkom" scherm van windows XP krijg en vervolgens inlog dan duurt het voor mijn gevoel erg lang voordat ie eindelijk uitgeladen is.
Ook het opstarten van een browser (IE en Firefox) neemt aardige tijd in beslag. Wanneer eenmaal een willekeurig programma is opgestart dan draait het programma zonder problemen. Maar kijkend naar onderstaande specs dacht/denk ik dat ie wel wat sneller zou moeten kunnen of heb ik dit mis?

Specs:
--------------------------------------------------------
AMD AthlonXP 2800+
512 mb ddr400
80gb HD
ATI Radeon 9700pro 128mb

Besturingssysteem: Windows XP Home Edition
Anitvirus: Panda Antivirus Software

Wie heeft een idee hoe dit zal kunnen? Iets met het geheugen?

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-07 18:57
met gegevens als 'het inloggen duurt erg lang' en 'computer is traag' kunnen wij natuurlijk niet zo veel :) Misschien als je iets specifieker bent, dus bijvoorbeeld hoe lang 'erg lang'?

Je zou sowieso ook kunnen checken op ad-ware, spyware, virussen, etc. Is je virusscanner up-to-date?

Verwijderd

Ga eens naar start > run (uitvoeren) en type 'msconfig' in (zonder aanhalingstekens). Onder het tabblad startup zie je welke programma's er allemaal gestart worden als je Windows start. De kunst is om dit lijstje zo leeg mogelijk te houden als je wilt dat je pc snel opstart.

(edit: niet zomaar dingen uitvinken als je niet weet waarvoor het dient. Eerst even zoeken op internet)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2005 14:57 ]

Verwijderd

heb je al eens gekeken bij je taakbeheer, bij het tabblad processen, of je ene proces heb wat extreem veel geheugen op cpu verbruikt.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Hier kunnen we echt niks mee, serieus. Probeer eerst het een en ander te kwantificeren en ga daarna met behulp v.d. search en de FAQ eerst zelf het een en ander uitproberen :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.