Toon posts:

CrystalReports op shared hosting

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een ledenbeheersysteem op basis van ASP.NET i.c.m. MS SQL. Een van de taken die door het systeem moet uitgevoerd worden is het maken van lijsten op basis van informatie uit de database. (bijvoorbeeld: alle leden die ouder zijn dan x jaar) Omdat de lijsten door iedereen te bekijken moet zijn en overal hetzelfde er moet uitzien, wil ik die lijsten graag in pdf-formaat aanbieden (andere oplossing was csv, maar dat kan je nadien nog gaan aanpassen en je eigen opmaak aan geven, wat ik niet wil). Na wat rond zoeken bleek Crystal Reports hier uitstekend geschikt voor, vooral omdat ik dat al standaard in Visual Studio.NET had.

Nu ik effectief wil beginnen met het ontwikkelen van die lijsten stoot ik op een hoop problemen. Als ik de MSDN bekijk over hoe je die reports op je server krijgt staat er altijd een heel verhaal over het maken van een setup en die dan uitvoeren op je webserver. Héél mooi allemaal, alleen is mijn server een shared hosting waar ik dus niet zo maar ff mag binnen lopen om een setup te draaien die ik zelf geschreven heb. Tot nu toe hoefde dat deployen niet. Ik compile gewoon mijn hele app. op mijn localhost en dan upload ik die hele map via FTP naar de echte webserver en alles werkt (mits kleine aanpassingen). Met Crystal Reports blijkt dit niet meer te werken.

Crystal Reports gebruikt blijkbaar heel wat dll's om te functioneren. Mijn eerste probleem was al dat hij die niet automatisch include maar er van uit gaat dat die gewoon op de server staan. Na overal Include op True te zetten was dat gelukkig opgelost en uploade ik zelf alle references in mijn bin-map. Maar ... het mocht niet zijn. Blijkbaar zijn er nog enkele 'references' als je het zo mag noemen die nodig zijn om alles te laten werken.
In de pdf's die ik op internet vond staat inderdaad dat als je je app gaat deployen via een setup-file je verschillende merge modules moet toevoegen (en in een bepaalde module je serie-nummer moet toevoegen). Als je dan deployed dan kopieert hij enkele extra bestanden op de server.

Maar zoals ik al zei: ik mag en kan niet deployen op de webserver dus voor mij is dit geen mogelijkheid. Via Google vond ik dan iemand die gewoon een kleine setup-file gemaakt had met enkel die merge-modules en die geinstalleerd had op zijn server. Vanaf dan kon hij overal Crystal Reports gebruiken omdat de juiste files op de server stonden. Dit kan ik ook niet doen omdat ik dan weer moet deployen. Ik zou in principe wel die setup kunnen mailen naar mijn host maar dan nog lost het niets op. Als zij mijn setup deployen dan wil dat zeggen dat ze Crystal Reports op hun hele shared host enablen met mijn registratie-nummer, wat dan weer illegaal kan zijn omadt ik anderen toegang tot software geef die ze niet betaald hebben.

Na heel dit verhaal kan ik eigenlijk maar 2 oplossing bedenken:
1. een dedicated host waarop je Crystal Reports installeert voor jezelf.
2. je host koopt een speciale licentie aan waardoor hij iedereen Crystal Reports mag aanbieden
Toch zou ik het bizar vinden moesten dit inderdaad de enige 2 oplossingen zijn. Niet iedereen heeft een dedicated host en het is belachelijk als je host voor 1 persoon een licentie voor alle klanten moet aanschaffen (bovendien zal hij dan de kosten doorrekenen terwijl ik reeds betaald heb om Crystal Reports te mogen gebruiken, ik zou dus dubbel betalen).

Mijn vraag is nu:
Hoe los je dit op? Ik had al in gedachten gehad om die extra files die door het deployen worden gekopieerd gewoon in de bin-folder te plaatsen...maar aangezien ik niet kan vinden welke bestanden er nog extra gedeployed worden kan ik dit niet doen. Hier moet toch een oplossing voor zijn?

P.S.: Door gewoon de references te includen krijg ik een "Cannot find KeycodeV2.dll, or invalid keycode" error wat er op duidt dat Crystal Reports nog niet goed gedeployed is op de webserver. Het kopieren van KeycodeV2.dll naar de bin-folder brengt niets op (wrsch omdat de keycode invalid blijft aangezien je die in je setup moet opgeven);

Verwijderd

Tja, je zult Crystal Reports toch op de een of andere manier op die server geinstalleerd moeten krijgen. Het simpelweg copieren van de assemblies naar je bin-directory is niet genoeg, maar daar was je ook al achter.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

dit heeft meer met installeren te maken van een specifiek software pakket dan met programmeren.

>> Software Algemeen

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2005 @ 16:24:
Tja, je zult Crystal Reports toch op de een of andere manier op die server geinstalleerd moeten krijgen. Het simpelweg copieren van de assemblies naar je bin-directory is niet genoeg, maar daar was je ook al achter.
Het installeren van Crystal Reports ligt nogal moeilijk aangezien het een shared hosting is. Als ik het bedrijf een setup doorstuur wil dat zeggen dat iedereen op de hosting dankzij mij Crystal Reports kan gebruiken en dat mag volgens mij niet zomaar van de makers ervan.
Anderzijds is het aankopen van een licentie voor iedereen op de server naar mijn mening gewoon belachelijk. Ik ben de enige op de hosting die het wil gebruiken en ik HEB al een licentie...Ik hoopte dus ergens dat er toch een andere oplossing zou zijn.