camcorder => PC

Pagina: 1
Acties:

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:32
Ik heb net een camcorder gekocht (JVC - DVL307). Deze heeft een DV-IN en DV-OUT. Ik ben nu op zoek naar een goede kaart (liefst niet al te duur) om de data van de camera digitaal in te lezen op de PC en weer terug te sturen na bewerking, en verder een goed programma om de film mee te editen. Verder zijn evt. andere tips ook altijd welkom :)
Alvast bedankt.

[removed]

• redwing
Heeft nu echt niemand hier iets zinnigs over te zeggen :? ;)

[removed]

Verwijderd

hi ik heb de asus v-6800 deluxe,
daar kan je veel mee, ook div. kabels erbij en ulead software
gezien voor 515 in pricwatch

• redwing
En werken die programma's van ulead fijn, ik had nl. gezien dat adobe hier ook paketten voor had, alleen die zagen er wat ingewikkelder uit. Als nu die software van ulead hetzelfde kan is dat natuurlijk handiger.

[removed]

Verwijderd

weet ik niet, maak er geen gebruik van wel keertje gekeken hoe en wat zag er wel gebruikersvriendelijk uit

Verwijderd

Digitale camera, dus een FireWire Card 1394. Ik heb zelf een Dynalink. Geen enkel probleem mee. Software is erg persoonlijk. Heb altijd Adobe gebruikt. Maar geef nu absoluut geen 2000 (aantal 00 is juist) uit voor een programma. MGI Videowave welke bij de kaart zat is in gebruik. Bevalt beter dan ULead, maar dat is persoonlijk. Ulead maakt slecht MPEG2 aan.

Verwijderd

Studio DV van Pinnacle (vroegere Miro) werkt heel fijn. Ik werk er nl. zelf ook mee en echt super relaxed. Via internet te bestellen voor 300 piek :)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Een kennis van mij heeft die Studio DV ook.. leuk speelgoed en het programma dat erbij zit is ook nog redelijk uitgebreid en makkelijk in het gebruik.

• redwing
In de tussentijd heb ik een paar programma's van adobe en ulead kunnen lenen. Deze ga ik van het weekend uitproberen. Studio DV ga ik binnenkort bij iemand anders eens bekijken. Dus het programma zal wel lukken.

Ik heb nu zelf de video gecaptured met mijn asus v-6800. Alleen ben ik nu nog op zoek naar een goede firewire kaart om de dv-in/out te kunnen gebruiken. Ik kon zo nog geen goede vergelijk vinden van verschillende van die kaarten. Weet iemand toevallig waar ik die kan vinden ?

[removed]

Pagina: 1