[Photoshop] save for the web zonder spacers

Pagina: 1
Acties:

• Pixeldude
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-09-2024
hey ik heb een vraag over het op slicen van een layout in Photoshop ik slice mijn layouts al enige tijd op met photoshop. Maar het venomeen spacers snap ik nog steeds niet. De ene keer heb je wel en de andere keer niet.
Het vreemde is ook dat ik altijd van guide lines slices laat omzetten. Uiteraard daana nog verbeteren hier endaar. Dus dan zou alles toch strak op elkaar aangesloten moeten zitten en zouden er geen spacer mogen zijn toch. :?

Kan iemand mij uitleggen hoe ik spacers kan tegen gaan?

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Spacers (spacer.gif, 1x1px transparant) hebben te maken met de HTML-code en dan in het bijzonder de tabel die je genereert ('lege' tabelcellen hebben spacer.gif als repeterende achtergrond). Als je gewoon de slices selecteert die je moet hebben en die dan in DIV's neerzet heb je ze niet meer nodig. Overigens kunnen guidelines nog steeds op de halve pixel geplaatst worden, tenzij je 'm laat snappen op een kant van een selectie.

[ Voor 34% gewijzigd door Yoozer op 13-04-2005 14:31 ]

teveel zooi, te weinig tijd

• Willem
  • Laatst online: 08:31
Wat ik zelf altijd gebruik is de laatste optie van Yoozer: snappen aan de zijkant van een selectie. Veel werk, maar wel de zekerheid van hele pixels. :)

Motor onderhoud bijhouden

• Pixeldude
Oke dat de spacers temaken hebben met de html code dat weet ik dat kan ik ook zien als ik de border van de tabel tijdelijk op 1zet. Maar is er ook een goede manier dat je zeker weet dat je die spacers niet zult hebben in photoshop? ik ben wel wat aan het leren over divs enzo maar ik vind tot nu het weken met een tabel toch handiger dit doe ik dan ook meestal in combinatie met een iframe maar dat even ter zijde.

• Willem
Dat zeg ik dus hierboven: In Photoshop gebruik maken van guides die aan selectieranden snappen.
Wat is nu nog je probleem?

• Pixeldude
willem169 schreef op woensdag 13 april 2005 @ 14:57:
Dat zeg ik dus hierboven: In Photoshop gebruik maken van guides die aan selectieranden snappen.
Wat is nu nog je probleem?
Dat het niet werkt ik heb nog steeds spacers. Ik heb idd eerst een selectie vlak gemaakt met de marquee tool en daar een guide aan vast gesnapt. Zo heb ik net de hele layout overnieuw gemaakt. En weer gesaved voor de web alleen komen dr nog steeds "leuke" spacers onderin |:(

[ Voor 32% gewijzigd door Pixeldude op 13-04-2005 15:07 ]

• Yoozer
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Skyline GTR schreef op woensdag 13 april 2005 @ 14:40:
Maar is er ook een goede manier dat je zeker weet dat je die spacers niet zult hebben in photoshop?
Pas in je HTML maakt dat niks uit, in Photoshop heb je toch geen last van spacers, of wel?
ik ben wel wat aan het leren over divs enzo maar ik vind tot nu het weken met een tabel toch handiger
Voor je layout in te maken? Let maar eens op wat er met zo'n handige tabel gebeurt als je tekst wil invoeren.
dit doe ik dan ook meestal in combinatie met een iframe maar dat even ter zijde.
Ja, want zo hou je de tekst heel. Als je Dreamweaver hebt, selecteer dan maar eens de optie "Convert table to divs", zo hoef je met positioning geen rekenwerk meer te doen (bij te door PS gegenereerde tabel wordt het -of- niet gedaan, of per cel - een rigide systeem dus.

Iframe is een leuke tussenoplossing, maar dan zit je weer met andere dingen. Ik zou zeggen, ga maar eens positioning met DIV's proberen :). Ik heb zelf met Netscape Composer (antiek) en het tabellen-als-layout-idee gewerkt; DIV's zijn even wennen maar echt de moeite waard.

Overigens moet je ook maar eens hier in W&G zoeken op DIV versus TABLE, dan zie je wat waarvoor wordt toegepast.

teveel zooi, te weinig tijd

• Pixeldude
Bedankt voor je uitgebreide uitleg over div's Ik ben ook cker van plan om in de toekomst met div te gaan werken. Ik heb idd al op vele topics gezien dat het table tijdperk aan zn eide begint tekomen. En ik zal hier ook niet weer een discusie opstarten over tabellen of divs. :P
Yoozer schreef op woensdag 13 april 2005 @ 15:23:
[...]

Pas in je HTML maakt dat niks uit, in Photoshop heb je toch geen last van spacers, of wel?

[...]

Voor je layout in te maken? Let maar eens op wat er met zo'n handige tabel gebeurt als je tekst wil invoeren.
Ik heb daar tot nu toe nog geen slechte ervaringen mee ik zorg altijd dat mijn ontwerp mee rekt met de inhoud het iframe

Voorlopig blijf ik ook nog ff van Dreamweaver af tot dat ik echt weet wat ik aan het doen ben. Ken veel van die mensen die denken: "o voor een site heb ik dreamweaver nodig want dat gebruiken die "profs" ook". om vervolgens helemaal de kluts kwijt te raken en een enkel benut tehebben wat ze nou eigenlijk aan het doen waren B) ik hou het nog ff bij Textpad. en als ik echt het idee heb dat ik weet wat ik aan het doen ben dan ga ik wel overstappen op dreamweaver. Want een goede programeur is een luie programeur :D

ON Topic

maar om even bij mijn vraag teblijven. Ik heb gedaan wat Door: willem169 al eerder zij idd maar op de een of andere manier krijg ik nog steeds die spacers :|

• RHE123
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:00

RHE123

Edubits

Bij mijn weten kan je in imageready ook aangegeven dat je divjes wilt gebruiken in plaats van tabellen, dan ben je lijkt mij het probleem ook kwijt! Ik zal nog even kijken waar die optie ook alweer zit.

Gevonden: File-> Output Settings-> Slices
Daar kan je dan generate css aanvinken ipv generate table.

Mocht je toch tabellen willen houden kan je hier ook gebruik maken van de optie empty cells, daar kan je de onderste keuze selecteren, dan krijg je als het goed is ook geen spacers meer!

[ Voor 43% gewijzigd door RHE123 op 13-04-2005 15:58 ]

Canon 1D X + 16-35 f/2.8L + 24-70 f/2.8L + 70-200 f/2.8L IS + 135 f/2.0L + 430EX II | iMac | MacBook Pro

• Pixeldude
-- Edit --

Dacht dat ik wat gevonden had. maar niet dus, was een combie vergeten |:( en daar ging het dus ook weer mee fout...

[ Voor 246% gewijzigd door Pixeldude op 13-04-2005 17:18 ]

• Willem
Is het probleem nou opgelost dan?

Verwijderd

wat ik zelf altijd erg merkwaardig vind is dat zelfs als je bij het opslaan kiest voor images only en selected slices, photoshop toch spacers voor je opslaat :?

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-04 22:01

JorisPenders

Designer & Coder

Ik sla de files altijd op, delete de onnodige dingen en zet ze zelf in een tabel.
Naar mijn weten heb je dan geen spacers nodig... want je zet het zelf allemaal netjes in de index, ipv een generator :)

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

• Pixeldude
willem169 schreef op woensdag 13 april 2005 @ 22:59:
Is het probleem nou opgelost dan?
nee, ik kijk steeds stap voor stap hoe de layout er uit ziet in html maar op een of andere manier gaat het fout als je meerdere rowspans boven elkaar zet
Pagina: 1