DVD's branden met Adobe Premiere Pro

Pagina: 1
Acties:

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-02 15:39
Ik heb sinds kort een pinnacle moviebox usb te leen van onze computerclub. Heb nu de videorecorder op deze manier aan de pc gehangen en 3 uur film gecaptured naar .mpeg. (met studio 9) Beeldkwaliteit is erg goed voor een band van 17 jaar oud! Nu heb ik alles bewerkt in Adobe Premiere Pro zoals ik ook altijd doe bij DV films. Bij eerder opgenomen DV DVD's hanteer ik altijd CBR, 7mbps, fields: lower. Nu heb ik dat ook gedaan voor mijn videorecorder capture maar ik krijg op alle dvd spelers in huis een trillend resultaat. Bewegeningen in het beeld zijn niet vloeiend. Nu heb ik 4x een dvd+rw gebrand om zo verschillende instellingen te proberen maar ik blijf last houden van het trillende beeld. (alsof de dvd spelers te langzaam zijn...) Ziet iemand de oplossing? Ik heb nog 30 uur film te bewerken...

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Verwijderd

Misschien moet je er even "flicker removal" overheen halen.
Kan soms surprisingly goed werken...

Succes!

Verwijderd

Hier in Europa gebruiken we, in tegenstelling tot de VS en Japan waar NTSC wordt gebruikt, PAL als videosysteem. Bij PAL is het upper field het eerste wat wordt geschreven. Dit wordt ook wel 'even' (0,2,4,6 enz) genoemd. Ik denk dus dat je dit verkeerd hebt staan,omdat 'lower' voor NTSC is.
'Flikker removal' is een setting die slechts zelden je problemen oplost (soms met slomo's of footage met een afwijkende resolutie) en zou daar mijn heil niet zoeken.

• Haas
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2005 @ 14:19:
Hier in Europa gebruiken we, in tegenstelling tot de VS en Japan waar NTSC wordt gebruikt, PAL als videosysteem. Bij PAL is het upper field het eerste wat wordt geschreven. Dit wordt ook wel 'even' (0,2,4,6 enz) genoemd. Ik denk dus dat je dit verkeerd hebt staan,omdat 'lower' voor NTSC is.
'Flikker removal' is een setting die slechts zelden je problemen oplost (soms met slomo's of footage met een afwijkende resolutie) en zou daar mijn heil niet zoeken.
Kijk daar heb ik wat aan! Ik ben nu weer aan renderen met fields op upper dus moet nu denk ik helemaal goedkomen. Ik hou je op de hoogte!

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

• La_Pazz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-02 16:33
Voor zover ik weet is het zowel voor NTSC, PAL, DV altijd LOWER field first (=field 2 !), alleen voor sateliet uitzendingen is het UPPER field first (=field 1).

Dus wel degelijk Lower field first selecteren.

Waar ikzelf wel last van heb, is een gebibber bij beweging op mijn Sony dvd-speler als deze op RGB over scart staat. Zet ik de dvd-speler op S-video of gewoon composite video, dan ziet het er strak uit op de TV. Ik verdenk dan ook dat de DVD-speler in RGB modus een soort de-interlace uitvoert wat niet altijd correct uitziet. Dus mijn Hi8 op gebrande DVD filmpjes bekijk ik op S-video uitgang en gewone speelfilm DVD's (progressive) dus op RGB.

Verwijderd

La_Pazz schreef op woensdag 13 april 2005 @ 17:12:
Voor zover ik weet is het zowel voor NTSC, PAL, DV altijd LOWER field first (=field 2 !), alleen voor sateliet uitzendingen is het UPPER field first (=field 1).

Dus wel degelijk Lower field first selecteren.
Sorry, maar dit heb je mis. Daarbij komt dat je een aantal zaken met elkaar lijkt te vergelijken, zoals DV in je lijstje van TV-systemen, die niet al te veel met elkaar vandoen hebben. Of misschien bedoel je het wel goed, maar heb je je leestekens een beetje raar staan.
Het is waar dat DV inderdaad altijd lower field first gebruikt, maar niet de uitgang naar een analoog toestel, alleen in digitale vorm. Bij capturen via Firewire heb je dat dus ook zo op HDD staan. Hiermee moet je dus rekening houden bij export. Sommige codecs doen dit automatisch voor PAL, zoals Matrox MPG2.

Grofweg zijn er (nog maar) drie systemen. PAL, NTSC en Secam, waarvan we de laatste voor het gemak maar even achterwege laten. Of de bron of het signaal ergens in de uitzending digitaal (DV, DVB) of analoog was, is irrelevant. Waar het op neerkomt is dat het gewone PAL tv-toestel field A, oftwel het eerste, oftewel het bovenste, oftewel het even field eerst schrijft. Bij NTSC is dit andersom.

Het gaat erom dat de tv het op een bepaalde manier schrijft. De origine hiervan ligt domweg in haar evolutie.

• Haas
Oh mensen wat ben ik blij! Ik heb fields nu op upper en het doet het helemaal ok! Zeer smooth... ;)

Pagina: 1